Με πολλές ευρωπαϊκές χώρες να έχουν κατεβάσει ρολά, εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού, ήταν αναμενόμενο πως η αγορά αυτοκινήτου τον Απρίλιο θα ήταν "νεκρή".
Η Ιταλία και η Μεγ. Βρετανία είναι δύο από τις χώρες που χτυπήθηκαν περισσότερο στην Ευρώπη, μαζί με την Ισπανία και την Γαλλία.
Η αγορά αυτοκινήτου στην Ιταλία είχε καταρρεύσει ήδη από τον Μάρτιο, με τις πωλήσεις μειωμένες κατά 85.4%. Τον Απρίλιο η αγορά σημείωσε πτώση κατά 97.55%, με μόλις 4.279 ταξινομήσεις έναντι 174.924 τον Απρίλιο του 2019.
Αναλυτικότερα, υπήρξε πτώση κατά 97.8% στις ιδιωτικές πωλήσεις, 97.3% στον κλάδο της ενοικίασης αυτοκινήτων και 96.9% στις εταιρικές πωλήσεις.
Οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων στην Ιταλία άνοιξαν χθες, στις 4 Μαΐου, σε μία περίοδο που εξακολουθούν να ισχύουν αυστηροί περιορισμοί και με εξαιρετικά περιορισμένη την ζήτηση από ιδιώτες και επιχειρήσεις.
Στην Μεγ. Βρετανία η κυβέρνηση καθυστέρησε να λάβει αυστηρά μέτρα, ενώ το lockdown τέθηκε σε ισχύ στις 23 Μαρτίου. Οι απώλειες της βρετανικής αγοράς "περιορίστηκαν" τον Μάρτιο στο -44.4%, όμως ήταν αναπόφευκτη η κατάρρευση τον Απρίλιο.
Πράγματι, οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε μόλις 4.321 μονάδες, έναντι 161.064 τον Απρίλιο του 2019. Αυτό συνεπάγεται μείωση κατά 97.3%, ενώ σημαντική ήταν η μείωση και στον τομέα των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, με -86.2%.
Συνολικά στο τετράμηνο, διατέθηκαν 487.878 επιβατικά έναντι 862.100 το αντίστοιχο διάστημα πέρσι (-43.4%).
Το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο στην Μεγ. Βρετανία τον Απρίλιο ήταν το Tesla Model 3, με 658 μονάδες. Στη δεύτερη θέση ήρθε η Jaguar i-Pace με 367 μονάδες, ενώ το Vauxhall Corsa κατέλαβε την 3η θέση με 264 μονάδες.
B.A
Hellenic Motor History © (2020)
Στοιχεία: UNRAE (Ιταλία) & SMMT (Μεγ. Βρετανία)
Φωτογραφία: Stephen Lam/Reuters
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου