Τρίτη 3 Νοεμβρίου 2020

Τα γαλλικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα & παλιές ελληνικές διαφημίσεις γαλλικών αυτοκινήτων (Μέρος Β' - από την δεκαετία του '70 στην δεκαετία του '90)

 


Όπως έχει αναφερθεί στο πρώτο μέρος του αφιερώματος για τα γαλλικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα, μεταπολεμικά οι γαλλικές φίρμες είχαν μια καλή παρουσία στην χώρα μας, ενώ μεταξύ αυτών η Peugeot αποτελούσε την πλέον δημοφιλή εταιρεία έως τα τέλη της δεκαετίας του '60. Η δεκαετία του '70 επεφύλασσε ανακατατάξεις στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Έως τότε τα γαλλικά αυτοκίνητα έπρεπε να αντιμετωπίσουν τον υπόλοιπο ευρωπαϊκό ανταγωνισμό, έχοντας απέναντι τους Γερμανούς, τους Βρετανούς και τους Ιταλούς. Από το 1970 και μετά ήρθαν δυναμικά στο προσκήνιο και τα ιαπωνικά αυτοκίνητα, τα οποία είχαν επιδείξει ανοδικές τάσεις από τα τέλη της δεκαετίας του '60. Oι Ιάπωνες ενισχύθηκαν σημαντικά, κυρίως χάρη στα μικρομεσαία μοντέλα των Datsun και Toyota. Πάντως το πάνω χέρι το είχαν ακόμα οι Ευρωπαίοι, με παραδοσιακούς παίκτες όπως η Fiat και η Ford να επωφελούνται σε μεγάλο βαθμό από την αύξηση στην ζήτηση για καινούργια αυτοκίνητα. Αντίθετα, οι Γάλλοι φαίνεται πως αρχικά δεν μπόρεσαν να εκμεταλλευτούν επαρκώς την ευκαιρία, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν διατήρησαν ένα αξιόλογο ποσοστό. Εξαίρεση αποτέλεσε η Citroen. Ο λόγος ήταν απλός. Έως το 1970 οι Peugeot, Renault και Simca είχαν επεκτείνει την γκάμα τους, παρουσιάζοντας μοντέλα που κάλυπταν τα κενά τους. Τα Peugeot 304, Renault 12 και Simca 1100 απευθύνονταν στο ευρύ κοινό των μικρομεσαίων & μεσαίων αυτοκινήτων, σε όλη την Ευρώπη. Η Citroen διέθετε τα προσιτά αλλά περιορισμένων δυνατοτήτων 2CV & Ami και την πρωτοποριακή αλλά ακριβή DS. Tο τεράστιο κενό ήρθε να καλύψει η Citroen GS. Ένα μοντέλο που στόχευε πλέον στον "μέσο" αγοραστή, προσφέροντάς του σε προσιτή τιμή σύγχρονη αεροδυναμική σχεδίαση και υδροπνευματική ανάρτηση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Η προσέγγιση της Citroen στο mainstream κομμάτι της αγοράς με την λογική "my way", αποδείχθηκε πως είχε την αποδοχή αρκετών εκ των υποψηφίων αγοραστών (και) στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα να έχει άνοδο στις πωλήσεις της. Θετικό στην χώρα μας ήταν και το γεγονός του μικρού κυβισμού, στα 1.015 cc, που τοποθετούσε την GS στην κατηγορία των 7 φορ. ίππων. Αντιπροσωπεία της Citroen στην Ελλάδα στις αρχές της δεκαετίας του '70 ήταν η "SIELCO" Α.Ε, με έδρα στην Λεωφ. Συγγρού 100. Στην Βόρεια Ελλάδα την αποκλειστική αντιπροσωπεία της Citroen ανέλαβε από τον Ιανουάριο του 1971 η "UNICO" Α.Ε, των αδελφών Κοντογούρη. Τα κεντρικά γραφεία ήταν στην οδό Αγ. Σοφίας 26, στην Θεσσαλονίκη. H Citroen δεν βελτίωσε απλώς τις πωλήσεις της, αλλά σταδιακά έγινε άμεσα ανταγωνιστική τόσο απέναντι στις υπόλοιπες γαλλικές φίρμες, όσο και στο σύνολο της αγοράς. Επιπλέον, η Peugeot έπαψε να αποτελεί την πρώτη επιλογή στα γαλλικά, όμως δεν έπαψε να αποτελεί ένα υπολογίσιμο brand name στην εγχώρια αγορά. Η τράπουλα μεταξύ των γαλλικών εργοστασίων ανακατεύτηκε ακόμα περισσότερο, με την δυναμική που εμφάνισε η Simca-Chrysler μετά τα μέσα της δεκαετίας του '70. Το 1977 ήταν η πρώτη σε πωλήσεις γαλλική εταιρεία στην χώρα μας, κερδίζοντας την 7η θέση στη γενική κατάταξη, με μερίδιο αγοράς 5.0%. Σε αυτό βοήθησε και το μεσαίο οικογενειακό μοντέλο 1307 (υπήρχε και η έκδοση 1508), που είχε παρουσιαστεί στην χώρα μας εντός του 1976 και είχε κερδίσει το τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς".  Στις αρχές της ίδιας χρονιάς, η "MAVA" Α.Ε διαδέχθηκε την "Αδελφοί Σαρακάκη" Α.Ε στην εκπροσώπηση της Renault στην Ελλάδα. H επιχείρηση των Μανιατόπουλου - Βαγιωνή είχε αρχικά την έδρα της στην Λεωφόρο Κηφισίας 135. H "MAVA" A.E ξεκίνησε μια έντονη διαφημιστική προώθηση των αυτοκινήτων Renault, με γενικό τίτλο "Ελλάδα ώρα Ρενώ". Φαίνεται όμως πως αυτή η ώρα δεν είχε έρθει ακόμα, διότι οι επιδόσεις της ήταν τουλάχιστον μέτριες, τερματίζοντας το 1977 στην 15η θέση της γενικής κατάταξης με ποσοστό 1.8% και 1.805 πωλήσεις. Ήταν η μοναδική γαλλική εταιρεία εκτός της πρώτης δεκάδας. 


Το 1978 ήρθε η σειρά της Simca-Chrysler να αλλάξει χέρια στη χώρα μας. Στις αρχές του έτους την αντιπροσωπεία ανέλαβε η "ΦΙΛΠΑ" Ε.Π.Ε που διαδέχθηκε την "ΑΚΜΙΣ" Α.Ε . Λίγο αργότερα, στα τέλη Μαΐου '78, η "ΙΜΠΟΡΤΕΞ" Α.Ε παρουσίασε στην χώρα μας το νέο μεσαίο μοντέλο της Peugeot, το 305, με εκδόσεις στους 9 και 10 φορ. ίππους (1.300 & 1.500 cc). Την ίδια περίοδο η κεντρική αντιπροσωπεία της Citroen είχε πλέον την επωνυμία "AIGLON" Α.Ε (η έδρα παρέμεινε στην Λωφ. Συγγρού 100). To φθινόπωρο του 1978 η Citroen έκανε στην χώρα μας την επίσημη παρουσίαση ενός νέου μοντέλου. Ήταν το "μικρό" Visa που είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν Έλληνες και ξένοι δημοσιογράφοι σε μια εκδήλωση που διοργάνωσε η γαλλική εταιρεία στην Χαλκιδική. Το Visa ήταν διαθέσιμο με τον κινητήρα των 652 cc. Πάντως οι πωλήσεις του 1978 απέδειξαν πως, σε αντίθεση με την δεκαετία του '60, η θέση των γαλλικών εταιρειών (και όχι μόνο) δεν ήταν δεδομένη από χρονιά σε χρονιά. Η Peugeot ήταν αυτή την φορά η πρώτη σε προτιμήσεις γαλλική φίρμα, καταλαμβάνοντας την 8η θέση της γενικής κατάταξης με μερίδιο 4.1%. Ακολούθησε με μικρή διαφορά η Citroen στην 9η θέση με 3.8%, ενώ η Simca-Chrysler υποχώρησε στην 10η θέση με 3.7%. Η Renault είχε άνοδο σε σχέση με το 1977 τόσο σε απόλυτα νούμερα, όσο και στο ποσοστό της (2.728 μονάδες και 2.3%), όμως δεν έδειξε να οφελείται ιδιαίτερα από την συνολική ανάπτυξη της ελληνικής αγοράς, η οποία σημείωσε αύξηση για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά. 

Το καλοκαίρι του 1979 οι συνθήκες στην ελληνική αγορά άλλαξαν σημαντικά, μετά την δυσάρεστη έκπληξη του διπλασιασμού της φορολογίας στα επιβατικά αυτοκίνητα (4 Ιουλίου '79). Η Citroen πάντως πέτυχε μια εξαιρετική επίδοση, εφόσον βρέθηκε στην 4η θέση της γενικής κατάταξης, με 5.794 πωλήσεις και μερίδιο 6.6%. Φαίνεται ότι το Visa έδωσε ένα δυνατό αβαντάζ στην "AIGLON", σε μια αγορά που πλέον είχε ακόμα μεγαλύτερη ανάγκη από προσιτά και οικονομικά αυτοκίνητα με μικρούς κινητήρες. Την ανάγκη αυτή έκανε πιο επιτακτική η σημαντική αύξηση στην τιμή της βενζίνης. Η επιτυχία αυτή της Citroen άφησε πολύ πίσω τον γαλλικό ανταγωνισμό. Η Simca-Chrysler πέτυχε μια αρκετά καλή επίδοση που τις επέτρεψε να κερδίσει την 9η θέση στις συνολικές πωλήσεις, ενώ η Peugeot έμεινε εκτός πρώτης δεκάδας, εφόσον ήρθε στην 11η θέση με μερίδιο 3.4%. Η Renault ήρθε για μια ακόμα φορά τελευταία από τις γαλλικές φίρμες, βρέθηκε όμως στην 12η θέση με ελάχιστη διαφορά πίσω από την Peugeot με την οποία είχε το ίδιο ποσοστό (3.4%). 

Citroen Visa

Με την είσοδο της δεκαετίας του '80, η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου κινήθηκε στο  δύσκολο περιβάλλον που επέβαλλε η κρατική πολιτική. Την περίοδο 1980-1981 η Citroen ήταν η πρώτη σε πωλήσεις γαλλική εταιρεία, με μερίδιο 4.5% και 3.5% αντίστοιχα. Η "ΙΜΠΟΡΤΕΞ" Α.Ε παρουσίασε τον Ιανουάριο του 1980 μια πιο προσιτή έκδοση του Peugeot 305, με κινητήρα 1.100 cc (8 φορ. ίπποι). Το 1981 η Peugeot αύξησε το ποσοστό της στο 3.0% με 1.384 πωλήσεις, έναντι 1.9% και 682 πωλήσεις την προηγούμενη χρονιά. Παρά τα αρκετά καλά ποσοστά των Citroen & Peugeot, το 1981 καμία γαλλική εταιρεία δεν κατάφερε να βρεθεί μέσα στην πρώτη δεκάδα, ενώ το 1980 η Citroen είχε έρθει στην 10η θέση. Την ίδια περίοδο η Simca-Chrysler είχε μετονομαστεί σε Talbot, μετά την εξαγορά της εταιρείας από την Peugeot στα μέσα του 1979. Η πορεία της φίρμας ήταν σταθερά πτωτική έως το 1985 που η Talbot αποσύρθηκε από την αγορά. Προς τα τέλη του 1982 είχε παρουσιαστεί στην χώρα μας το νέο Talbot Samba, το οποίο ήταν μια ανασχεδιασμένη έκδοση των γνωστών Peugeot 104 & Citroen LN, ενώ την αντιπροσωπεία της Talbot ανέλαβε η "ΙΜΠΟΡΤΕΞ" Α.Ε. 

Με την Talbot ουσιαστικά εκτός συναγωνισμού, το 1982 οι Citroen και Peugeot κατάφεραν να διατηρήσουν τα ποσοστά τους σε ικανοποιητικά επίπεδα, έχοντας πλέον να αντιμετώπίσουν τον σκληρό ιαπωνικό ανταγωνισμό. Οι Ιάπωνες κέρδιζαν όλο και μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας, τουλάχιστον στις κατηγορίες έως τα 1.300 cc. Όμως, την ίδια στιγμή φαίνεται πως είχε έρθει η ώρα για την Renault στην χώρα μας. Η "MAVA" Α.Ε βρέθηκε με το σωστό αυτοκίνητο, την σωστή στιγμή. Το Renault 9 είχε κερδίσει το τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" για το 1982, αλλά αποδείχθηκε πως κέρδισε και πολλούς αγοραστές. Αποτέλεσμα ήταν οι πωλήσεις της Renault να αυξηθούν κατά 445.9% (!), με συνολικά 3.554 μονάδες και ποσοστό 4.4%, έναντι 654 μονάδων και 1.4% το προηγούμενο έτος. Ήταν και η μοναδική γαλλική εταιρεία μέσα στην πρώτη δεκάδα, αφού βρέθηκε στην 7η θέση, από την 18η το 1981. Η επιτυχία αυτή δεν ήταν πρόσκαιρη, ώστε να αποδοθεί στην "νεότητα" του μοντέλου ή στην συγκυριακή αύξηση του όγκου της αγοράς. Το 1983 Renault είχε επιπλέον άνοδο κατά 14.4%, κερδίζοντας την 6η θέση στην γενική κατάταξη με μερίδιο αγοράς 7.8% και 4.828 πωλήσεις. H παρουσίαση του Renault 11 (η hatchback εκδοχή του 9), ενίσχυσε την ήδη δυνατή παρουσία της εταιρείας. Το 1984, η Renault κατέκτησε την 3η θέση των πωλήσεων, με ποσοστό 8.4% και 5.522 μονάδες. Ήταν μια εξαιρετική επίδοση και ήταν η πρώτη φορά που η Renault ήρθε τόσο δυναμικά στο προσκήνιο στην χώρα μας. Πάντως αυτή την φορά δεν ήταν η μοναδική γαλλική εταιρεία στην πρώτη δεκάδα, εφόσον η Citroen βρέθηκε στην 8η θέση, κυρίως χάρη στην GSA. Την ίδια χρονιά οι πωλήσεις γαλλικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδο για όλη την δεκαετία του '80, με συνολικά 10.187 μονάδες. Η επίδοση αυτή ήταν ιδιαίτερα καλή, αν λάβουμε υπόψη πως τα γερμανικά αυτοκίνητα ανήλθαν στις 13.149 μονάδες, ενώ οι Ιταλοί πέτυχαν μόλις 5.224 πωλήσεις, με την Fiat σημαντικά αποδυναμωμένη. 


Τα επόμενα χρόνια, οι γαλλικές εταιρείες παρουσίασαν σημαντική κάμψη. Το πρόβλημα πλέον δεν ήταν τόσο ο ιαπωνικός ανταγωνισμός. Άλλωστε και οι Ιάπωνες βίωναν μια περίοδο στασιμότητας και αρκετές ασιατικές φίρμες είχαν σημαντική υποχώρηση. Με την υψηλή φορολογία και τις δεδομένες οικονομικές συνθήκες, έγινε ορατός ο εξ'ανατολών κίνδυνος με τα φθηνά οικογενειακά αυτοκίνητα των σοσιαλιστικών ευρωπαϊκών χωρών να αυξάνουν ολοένα τα ποσοστά τους. Το 1986 η ζήτηση για αυτά τα αυτοκίνητα έφτασε στο απόγειό της, με 16.209 μονάδες. Όμως από αυτή την κατάσταση ωφελήθηκε και η... Citroen. Η γαλλική εταιρεία είχε υπογράψει συμφωνία λίγα χρόνια πριν με την κυβέρνηση της Ρουμανίας, για την παραγωγή ενός φθηνού 3θυρου αυτοκινήτου εκεί. Το αυτοκίνητο ονομάστηκε Oltcit για την αγορά της Ρουμανίας, όμως ένα ποσοστό της παραγωγής προοριζόταν για εξαγωγές σε ορισμένες χώρες της Δυτικής Ευρώπης, με τα σήματα της Citroen και την ονομασία Αxel. Στην Γαλλία η διάθεσή του ξεκίνησε το 1984. Στην χώρα μας ήρθε το 1986, με τον κινητήρα των 1.129 cc (8 φορ. ίπποι) και πραγματικά χαμηλή τιμή για την κατηγορία του. Το Axel πέτυχε 2.247 πωλήσεις ή το 50.8% από τις συνολικά 4.619 της Citroen εκείνη την χρονιά. Επιπλέον η "AIGLON" (ή "Συγγελίδης" Α.Ε πλέον) είχε να αντιμετωπίσει το θέμα της κατάργησης της GSA, που βρισκόταν στην δημοφιλή κατηγορία των 1.100 cc. Η λύση για την ύπαρξη ενός μεσαίου οικογενειακού μοντέλου στην κατηγορία, ήρθε με την έκδοση των 1.100 cc της γνωστής BX, η οποία έως τότε ήταν διαθέσιμη με βασικό κινητήρα στα 1.400 cc. Το 1986 η Citroen κατέκτησε την 5η θέση των πωλήσεων, ενώ το 1987 υποχώρησε στην 8η θέση με 2.240 μονάδες. Το Axel συνέχισε να κατέχει ένα μεγάλο ποσοστό από τις συνολικές πωλήσεις (949 μονάδες), όμως τα επόμενα χρόνια υποχώρησε σημαντικά. Πάντως οι πωλήσεις των γαλλικών αυτοκινήτων στην χώρα μας το 1987 ανήλθαν σε μόλις 2.410 μονάδες (εξαιρουμένων των Citroen Axel), με τις Renault και Peugeot στην 21η και 23η θέση αντίστοιχα. Παράλληλα, όλο αυτό το διάστημα είχε μεσολαβήσει η δυναμική επανεμφάνιση των Ισπανών, με την Seat να πετυχαίνει υψηλά ποσοστά στην εγχώρια αγορά, χάρη στις ανταγωνιστικές τιμές των νέων μοντέλων της. Εντός του 1988 η "ΙΜΠΟΡΤΕΞ" Α.Ε είχε παραδώσει την αντιπροσωπεία της Peugeot στην "Lion Hellas" Α.Ε. H θέση των γαλλικών αυτοκινήτων παρέμεινε καθηλωμένη σε χαμηλά επίπεδα, ειδικά των Peugeot και Renault, με βελτίωση από το 1989. 


Mε καλές προοπτικές ξεκίνησε η δεκαετία του '90, κάτι που ίσχυε για την πλειονότητα των κατασκευαστών. Οι εισαγωγές επιβατικών αυτοκινήτων από την Γαλλία σημειώσαν αύξηση, με συνολικά 11.308 μονάδες. Η πρώτη σε πωλήσεις μεταξύ των γαλλικών εταιρειών, ήταν η Renault με 5.867 μονάδες. Στην γενική κατάταξη ήρθε 8η, ενώ η Citroen βρέθηκε στην 13η θέση και η Peugeot στην 18η θέση (λαμβάνοντας υπόψη την ισοψηφία των Honda και Zastava). Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, η Γαλλία βρισκόταν στην τρίτη θέση, πίσω από την Γερμανία και την Ιταλία, οι εισαγωγές των οποίων ανήλθαν σε 23.286 και 15.552 μονάδες αντίστοιχα. Το 1991 συνέχισε να βρίσκεται στην τρίτη θέση, όμως η διαφορά με την Γερμανία και την Ιταλία είχε μειωθεί σημαντικά, εφόσον τα γαλλικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα ανήλθαν στις 23.190 μονάδες. Η αγορά είχε εισέλθει στην περίοδο της απόσυρσης, με τα κίνητρα για την αντικατάσταση των παλαιών αυτοκινήτων. Η Citroen σημείωσε άνοδο κατά 91.0% και βρέθηκε στην 11η θέση. Η Peugeot πέτυχε εντυπωσιακή αύξηση κατά 182.4% και βρέθηκε στην 12η θέση με μικρή διαφορά πίσω από την Citroen. Η Renault είχε όμως την καλύτερη επίδοση. Κατέκτησε την 4η θέση της γενικής κατάταξης, με 10.796 μονάδες (+84.0%) και μερίδιο αγοράς 6.4%. H επιτυχία ήρθε με τα Renault 19 & Clio και ήταν η μεγαλύτερη που είχε γνωρίσει μετά το 1984. 

Το 1992 ήταν η χρονιά της ολικής επαναφοράς για την γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία στην ελληνική αγορά. Η Citroen σάρωσε τις πωλήσεις στην μικρομεσαία κατηγορία με το νέο ZX, κατακτώντας την 5η θέση με αύξηση των συνολικών πωλήσεων της κατά 86.2%. Η Peugeot έκανε την δική της επίθεση στην μικρή κατηγορία, με το νέο 106, που της χάρισε την 7η θέση στην κατάταξη, με αύξηση πωλήσεων κατά 74.7% και μερίδιο αγοράς 5.4%. Η Renault σημείωσε μια μικρή πτώση στο ποσοστό της (-5.9%), βρέθηκε όμως στην 8η θέση με 5.1%. Ήταν η πρώτη φορά που και οι τρεις γάλλοι κατασκευαστές βρέθηκαν στην πρώτη δεκάδα. Το σύνολο των πωλήσεων τους ανήλθε στις 32.522 μονάδες, αφήνοντας πίσω την Ιταλία που διέθεσε συνολικά 26.475 αυτοκίνητα. Κατά συνέπεια ήρθε στην 2η θέση μεταξύ των Ευρωπαίων, με μικρή διαφορά πίσω από την Γερμανία που ξεπέρασε ελαφρώς τις 35.000 μονάδες. 

Peugeot 106


Μετά την "περιπετειώδη" δεκαετία του '80, την δεκαετία του '90 οι γάλλοι επανήλθαν δυναμικά για να μείνουν. Άσχετα από τις αναπόφευκτες αυξομειώσεις, οι Citroen, Peugeot και Renault ήταν για όλη αυτή την περίοδο από τους πρωταγωνιστές της ελληνικής αγοράς, με σχεδόν μόνιμη παρουσία στην πρώτη δεκάδα των πωλήσεων. Η Citroen ενισχύθηκε σημαντικά από το 1997 με την μεγάλη επιτυχία του μικρού Saxo, ενώ είχε προηγηθεί η επιτυχία της ZX στην μικρομεσαία κατηγορία και της Xantia στην μεσαία. Η Peugeot σημείωσε μεγάλη επιτυχία με το μικρό 106, ενώ η Renault είχε το δικό της success story με τα Clio, R19 και Megane. Συνολικά, για όλη την δεκαετία του '90 η Citroen αποδείχθηκε η δημοφιλέστερη εκ των τριών. Το 1999 η Citroen πέτυχε πωλήσεις-ρεκόρ, με 19.402 μονάδες (7.4%) και βρέθηκε στην 5η θέση. Την ίδια χρονιά η Peugeot ήρθε στην 8η θέση, με 14.143 πωλήσεις (5.4%) και η Renault στην 9η θέση, με 13.078 πωλήσεις (5.0%). 

Σε αυτό το αφιέρωμα έγινε μια αναδρομή στην πορεία των γαλλικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, με έμφαση στην μεταπολεμική περίοδο αλλά και μια σύντομη αναφορά στην περίοδο του μεσοπολέμου. Φυσικά η χρονική περίοδος που καλύπτει είναι τεράστια, όμως έγινε προσπάθεια να δοθεί το στίγμα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην χώρα μας όσο το δυνατόν πιο αναλυτικά, με την πορεία της κάθε εταιρείας ξεχωριστά και τις μεταβολές που υπήρξαν σε επιχειρηματικό και εμπορικό επίπεδο. Είναι σαφές πως μεταπολεμικά, τα γαλλικά αυτοκίνητα έγιναν αμέσως αγαπητά από μεγάλη μερίδα των Ελλήνων. Η Peugeot ήταν η πλέον αγαπημένη φίρμα την δεκαετία του '50 και του '60, με μοντέλα όπως τα 403 και 404 να σημειώνουν μεγάλη εμπορική επιτυχία στην χώρα μας. Η δεκαετία του '70 ανέτρεψε τα δεδομένα, με τις Citroen και Simca-Chrysler δυναμικά στο προσκήνιο από τα μέσα της δεκαετίας, ενώ η Peugeot διατήρησε μια καλή θέση στην αγορά. Κατά την δεκαετία του '80 η Renault είδε την δημοτικότητα της να ανεβαίνει σημαντικά για πρώτη φορά, σε σημείο να φτάσει έως την 3η θέση των πωλήσεων, με τα Renault 9/11. Την ίδια περίοδο η Talbot (πρώην Simca) όδευε προς το τέλος της. Παράλληλα, η Peugeot αρκέστηκε σε χαμηλά ποσοστά, που σίγουρα αδίκησαν αξιόλογα αυτοκίνητα όπως το 205. Στο δεύτερο μισό της δεκαετίας, η Renault κινήθηκε σε επίσης χαμηλά επίπεδα, με το γόητρο των Γάλλων να σώζει η Citroen η οποία διατήρησε ικανοποιητικά ποσοστά. Η εικόνα όμως μιας εταιρείας εκείνη την εποχή, ήταν εξαρτημένη σε μεγάλο βαθμό από τις στρεβλώσεις που υπήρχαν στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Citroen πέτυχε αρκετά καλά ποσοστά, κυρίως χάρη στο "ρουμάνικο" Axel (το οποίο δεν σημείωσε επιτυχία σε καμία άλλη από τις ευρωπαϊκές αγορές που ήταν διαθέσιμο) και στην BX Atout στα 1.100 cc, μια έκδοση ειδικά για την ελληνική αγορά. 

Τα γαλλικά αυτοκίνητα συνεχίζουν ως τις μέρες μας να είναι από τους δυνατούς παίκτες της αγοράς. Το 2019 η Peugeot ήρθε στην 2η θέση, με μερίδιο αγοράς 8.6% και 9.827 μονάδες. Την ίδια θέση φαίνεται πως θα διατηρήσει και φέτος. 

Citroen GS 

H "MAVA" Α.Ε είχε διαθέσιμες στην χώρα μας τις εκδόσεις της Renault με κινητήρες Turbo, κατά την δεκαετία του '80. 

Peugeot 205 Color Line 







B.A
Έρευνα & αρχείο: © Hellenic Motor History (2020)
Στοιχεία πωλήσεων & εισαγωγών: ΣΕΑΑ







3 σχόλια:

  1. Πολύ ωραία καί κατηρτησμένη αναφορά.Μπράβο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Από την ιμπορτεξ αγοράσαμε το 1986 το πρώτο μας αυτοκίνητο,ένα talbot horizon ls 1100 κυβικά για 1.600.000δρχ.Ηταν η βασική έκδοση και η φθηνότερη βέβαια.Η αντιπροσωπεία βρισκόταν στη Συγγρού και Λαγουμιτζή και θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι δίπλα απ' τη πόρτα της εισόδου υπήρχε μια οθόνη που έδειχνε θερμοκρασία περιβάλλοντος ΑΤΜ.πιεση υγρασία

    ΑπάντησηΔιαγραφή