Η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου εισήλθε στην "χρυσή" εποχή της το 1999, όταν οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυξήθηκαν κατά 45%, στις 261.711 μονάδες. Το 2000 υπήρξε επιπλέον αύξηση κατά 10.3%, με συνολικά 290.225 μονάδες. Έχοντας φτάσει σε πολύ υψηλά επίπεδα και, πιθανότατα, έχοντας εξαντλήσει τα όρια της, δεν προκάλεσε έκπληξη το γεγονός ότι η αγορά σημείωσε πτώση το 2001.
Όμως η πτώση αυτή περιορίστηκε μόλις στο -3.4%, ώστε να μπορεί να θεωρηθεί μάλλον ασήμαντη. Οι πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε 280.295 μονάδες, που αποτελεί σε κάθε περίπτωση μια πολύ καλή επίδοση. Ενδιαφέρον έχει η σύνθεση των πωλήσεων. Στην κορυφή της ελληνικής αγοράς βρέθηκε η Opel, με μερίδιο 10.4% και συνολικά 29.024 πωλήσεις (+23.6%). H γερμανική εταιρεία ήταν μια από τις πλέον ανταγωνιστικές στην Ελλάδα, όμως είχε να βρεθεί στην 1η θέση από... το 1985! Tην προηγούμενη χρονιά ήταν στην 4η θέση, με 23.491 πωλήσεις και μερίδιο 8.1%. Το μικρομεσαίο Opel Astra ήταν το Νο 1 σε πωλήσεις μοντέλο, κάτι που είχε πετύχει και το 1999. Πολύ καλή πορεία είχε και το μικρότερο Corsa, ενώ το Vectra ήταν στα δημοφιλέστερα της μεσαίας κατηγορίας.
Η Hyundai ήταν η πρωταθλήτρια των πωλήσεων το 2000, όμως το 2001 αρκέστηκε στην 2η θέση, με 25.846 μονάδες (-8.5%) και μερίδιο αγοράς 9.2%. Το Hyundai Accent ήταν το Νο 2 σε πωλήσεις μοντέλο, με μικρή διαφορά πίσω από το Astra, ενώ μεγάλη επιτυχία σημείωσε και το μικρό Atos. Η Fiat διατήρησε την 3η θέση που κατείχε και την προηγούμενη χρονιά, με 23.063 πωλήσεις (-9.4%) και μερίδιο 8.2%. Το Fiat Punto συνέχισε να αποτελεί το δημοφιλέστερο μοντέλο στην κατηγορία του, ενώ βρέθηκε στην 3η θέση της γενικής κατάταξης.
Η Toyota είχε απώλειες κατά 14.2%, με 22.621 μονάδες και 8.1% έναντι 26.356 και 9.1% το 2000. Κατά συνέπεια βρέθηκε στην 4η θέση, ενώ την προηγούμενη χρονιά ήταν στην 2η θέση. Η κατάταξη αυτή ήταν η χαμηλότερη που πέτυχε η ιαπωνική εταιρεία στην χώρα μας, για όλη την περίοδο 2000-2009. Η Volkswagen κέρδισε μια θέση, τερματίζοντας 5η και αυξάνοντας το ποσοστό της στο 7.0%, από 6.6% το προηγούμενο έτος. Οι πωλήσεις ανήλθαν στις 19.544 μονάδες (+2.3%), με δημοφιλέστερο μοντέλο το Golf. H Citroen έπεσε στην 6η θέση, από την 5η που κατείχε το 2000. Οι πωλήσεις της ανήλθαν στις 18.707 (-9.3%), με μερίδιο 6.7%. Το μικρό Saxo διατήρησε την 2η θέση στην κατηγορία του, όμως με μειωμένες τις πωλήσεις του συγκριτικά με το 2000. Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η Seat ήταν στην 7η θέση των συνολικών πωλήσεων, με 17.948 μονάδες (+3.0%). Αμετακίνητη και η Peugeot, στην 8η θέση με 17.844 πωλήσεις (+3.5%), κυρίως χάρη στο μικρό 206. Seat και Peugeot είχαν το ίδιο ποσοστό, με 6.4%. Οι πωλήσεις της Renault ήταν περίπου στα επίπεδα της προηγούμενης χρονιάς, με 14.131 μονάδες έναντι 14.316 το 2000 (-1.3%), με ποσοστό 5.0% έναντι 4.9%. Αυτό ήταν αρκετό ώστε να ανέβει μια θέση στην γενική κατάταξη και να τερματίσει 9η. Όμως βοήθησε και η σημαντική υποχώρηση της Nissan, που βρέθηκε στην 10η θέση, από 9η που ήταν το 2000. Η πτώση στις πωλήσεις των τριών εμπορικότερων μοντέλων της (Micra, Almera, Primera), οδήγησε σε συνολικές απώλειες κατά 29.3%, με 12.110 μονάδες και 4.3% από 17.117 μονάδες και 5.9% το 2000.
Το 2001 αποτέλεσε μια καλή χρονιά για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου, με τις πωλήσεις να διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα παρά την μικρή πτώση που σημειώθηκε (-3.4%). Για την ακρίβεια, το 2001 αποτελεί την χρονιά με την τρίτη καλύτερη επίδοση στην ιστορία της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου, μετά το 2000 και το 2004. Η δημοφιλέστερη κατηγορία ήταν αυτή των μικρομεσαίων μοντέλων (segment C), με 97.528 μονάδες. Ο έντονος ανταγωνισμός που υπήρχε εκείνη τη εποχή, είχε ως αποτέλεσμα η κατάταξη αρκετών εταιρειών να κριθεί με διαφορά λίγων δεκάδων μονάδων. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι το 2001, η Opel κατέκτησε την κορυφή με τον μεγαλύτερο αριθμό πωλήσεων που έχει καταγραφεί για μια εταιρεία στην χώρα μας.
B.A
© Hellenic Motor History (2021)
Πίνακας: Hellenic Motor History
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου