H Ford ανακοίνωσε πρόσφατα την κατάργηση της έκδοσης τριών θυρών για το Fiesta, στα πλαίσια εξορθολογισμού της γκάμας των αυτοκινήτων της. Οι τρίθυρες εκδόσεις του μοντέλου έχουν ήδη αποσυρθεί από τους τιμοκαταλόγους της εταιρείας, όμως οι υπάρχουσες παραγγελίες θα πραγματοποιηθούν έως το καλοκαίρι στο εργοστάσιο της Ford στην Κολωνία. Υπό κατάργηση είναι και η επαγγελματική έκδοση Fiesta Van. Εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε: "Απλοποιούμε την γκάμα του Fiesta δίνοντας έμφαση στα χαρακτηριστικά και στα πακέτα που θέλουν περισσότερο οι πελάτες και καταργώντας αυτά που έχουν την μικρότερη ζήτηση. Το Fiesta θα συνεχίσει να είναι διαθέσιμο στις εκδόσεις ST-Line, ST, Active, Titanium και Trend".
Το Fiesta αποτελεί ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της φίρμας στην Ευρώπη. Στην Μεγ. Βρετανία ήταν το Νο 1 σε πωλήσεις μοντέλο για 12 συνεχόμενα χρόνια, όμως πλέον δεν βρίσκεται ούτε στην πρώτη δεκάδα. Συνολικά στην Ευρώπη, τους πρώτους δύο μήνες του 2022 οι πωλήσεις του ήταν μειωμένες κατά 61.8%, με 7.451 μονάδες έναντι 19.496 το ίδιο διάστημα πέρσι. Η κατάργηση των τρίθυρων εκδόσεων του μοντέλου δεν πρέπει να προκαλεί έκπληξη, με δεδομένο ότι οι κυριότεροι ανταγωνιστές του προσφέρονται εδώ και αρκετό καιρό αποκλειστικά με πεντάθυρο αμάξωμα. Η πρώτη γενιά Fiesta παρουσιάστηκε το 1976, σε μια εποχή που τα μικρά αυτοκίνητα πόλης άρχισαν να γίνονται δημοφιλή στην Ευρώπη, με μοντέλα όπως το Fiat 127 και το Renault 5. Αρχικά διαθέσιμα ως αποκλειστικά 3θυρα, σταδιακά τα supermini άρχισαν να αποκτούν 5θυρες εκδόσεις και αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά, έχοντας να καλύψουν ολοένα και περισσότερες μεταφορικές ανάγκες. Η Ford πρόσθεσε 5θυρες εκδόσεις στην γκάμα του Fiesta το 1989, στην τρίτη γενιά του μοντέλου. Ήδη ως τότε ήταν ο κανόνας να υπάρχει επιλογή ανάμεσα σε 3θυρες και 5θυρες εκδόσεις, ενώ το αμάξωμα των τριών θυρών ήταν η βάση και για τις γρήγορες εκδόσεις των μοντέλων της κατηγορίας. Στην περίπτωση της Ford ήταν τα Fiesta XR2i/16V, RS 1800, RS Turbo και ST. Tα τρίθυρα αμαξώματα διατηρούσαν πάντα ένα πιο "νεανικό" ή "σπορ" προφίλ, έναντι των 5θυρων.
Τα τρίθυρα αμαξώματα ήταν πιο ελκυστικά στους νεότερους οδηγούς, με περιορισμένες μεταφορικές υποχρεώσεις. Αυτό ίσχυε και για τα αυτοκίνητα της μεγαλύτερης κατηγορίας, εφόσον και τα μικρομεσαία μοντέλα έδιναν την εναλλακτική επιλογής με τρίθυρο αμάξωμα. Τα τελευταία χρόνια η εναλλακτική αυτή έπαψε να υπάρχει, ενώ και οι γρήγορες εκδόσεις προσφέρονται πλέον με 5θυρα αμαξώματα. Το Fiesta ήταν από τα ελάχιστα supermini με τρίθυρο αμάξωμα τα τελευταία χρόνια και το μοναδικό μετά την κατάργηση του τρίθυρου Corsa το 2019. H Toyota παρουσίασε πρόπερσι το γρήγορο GR Yaris με τρίθυρο αμάξωμα, όμως πρόκειται για ειδική έκδοση υψηλού κόστους. Όλες οι εμπορικές εκδόσεις του Yaris είναι διαθέσιμες αποκλειστικά ως 5θυρες. Για τους αμετανόητους των τριών θυρών, οι μόνες επιλογές στις μέρες μας είναι πιο ιδιαίτερες "lifestyle" προτάσεις, όπως το Mini Hatchback και το μικρότερο Fiat 500. Φαίνεται όμως ότι η μεγάλη πλειοψηφία των αγοραστών άλλαξε προτιμήσεις, κάτι που δείχνει και το γεγονός ότι το δημοφιλέστερο Ford στην Ευρώπη είναι πλέον το Kuga. H άνοδος των SUV δημιουργεί πιέσεις στις "παραδοσιακές" κατηγορίες και τα supermini δεν αποτελούν εξαίρεση. Βέβαια αυτά συνεχίζουν να είναι δημοφιλή, με μοντέλα όπως τα Peugeot 208, Citroen C3, Renault Clio, Opel Corsa, Toyota Yaris και Volkswagen Polo. Το αγοραστικό κοινό εξακολουθεί να έχει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δεκάδες μοντέλα της κατηγορίας. Αρκεί να είναι πεντάθυρα!