H κρίση στην αυτοκινητοβιομηχανία δημιουργεί ισχυρές πιέσεις στις ευρωπαϊκές αγορές αυτοκινήτου. Οι ελλείψεις στις γραμμές παραγωγής, οι υψηλές τιμές στις πρώτες ύλες και η γενικότερα αβεβαιότητα που προκαλούν οι συνέπειες του πολέμου στην Ουκρανία, περιορίζουν την παραγωγή και τις πωλήσεις. Οι μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτου στην Ευρώπη σημείωσαν σημαντικές απώλειες τον Ιούνιο, αλλά και στο πρώτο εξάμηνο του έτους. Στην Γερμανία οι πωλήσεις σημείωσαν υποχώρηση -18% τον Ιούνιο και -11% στο εξάμηνο, συγκριτικά με πέρσι. Στην Ιταλία η πτώση ήταν -15% τον Ιούνιο και -22.7% στο εξάμηνο, ενώ στην Βρετανία τον Ιούνιο οι πωλήσεις ήταν μειωμένες κατά -24.3% και -11.9% από την αρχή του έτους.
H ελληνική αγορά δεν αποτέλεσε εξαίρεση στο γενικότερο αρνητικό κλίμα που επικρατεί. Μετά την ικανοποιητική επίδοση στις ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων τον Μάιο (+10.5%), τον Ιούνιο υπήρξε υποχώρηση -20.1% με 11.091 μονάδες, έναντι 13.895 τον ίδιο μήνα πέρσι. Στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου ταξινομήθηκαν 54.798 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα, από 58.362 στο πρώτο εξάμηνο του 2021. Κατά συνέπεια οι συνολικές απώλειες της εγχώριας αγοράς περιορίστηκαν στο -6.1%.
Στην κορυφή βρέθηκε για ακόμα μια φορά η Toyota με 1.951 μονάδες τον Ιούνιο και το ποσοστό της στο συντριπτικό 17.6%. Στην δεύτερη θέση ήρθε η Hyundai με 1.131 μονάδες (10.2%), ενώ τρίτη τερμάτησε η Fiat με 919 μονάδες (8.3%). Όπως και τον προηγούμενο μήνα, έτσι και τον Ιούνιο υπήρξαν ανακατατάξεις στην γενική κατάταξη σε επίπεδο έτους. Η Mercedes ανέβηκε μια θέση και βρίσκεται πλέον έβδομη, με την Citroen να υποχωρεί στην όγδοη θέση. Η γαλλική εταιρεία σημείωσε μια αρκετά χαμηλή επίδοση τον Ιούνιο, με μόλις 287 μονάδες (2.6%), κάτι που της στοίχισε έναντι της Mercedes που συνέχισε την δυναμική της πορεία με 656 μονάδες (5.9%). Στους κερδισμένους του εξαμήνου ανήκει και η Fiat, που βρέθηκε στην ένατη θέση της γενικής κατάταξης, από την δέκατη που κατείχε τον Μάιο. Κατά συνέπεια, την πρώτη δεκάδα του έτους συμπληρώνει πλέον η BMW.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου