Παρασκευή 17 Ιουνίου 2022

Mάιος 2022. Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου αντιστέκεται στην κρίση, σημαντικές απώλειες στην Ευρώπη.

 


Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι τον Μάιο οι πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη κινήθηκαν πτωτικά. Οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της Ε.Ε σημείωσαν διψήφια ποσοστά υποχώρησης τον μήνα που πέρασε. Η Ιταλία είχε την μεγαλύτερη πτώση (-15.1%) και ακολούθησε η Ισπανία (-10.9%), η Γερμανία (-10.2%) και η Γαλλία (-10.1%). Σημαντικές απώλειες υπήρξαν στην Μεγ. Βρετανία, με -20.6%. Στο σύνολο της Ε.Ε οι πωλήσεις τον Μάιο ανήλθαν σε 791.546 μονάδες, έναντι 891.126 πέρσι (-11.2%). Αν συμπεριλάβουμε τις επιδόσεις των αγορών της Βρετανίας και των χωρών της EFTA (Ισλανδία, Ελβετία, Νορβηγία), τότε οι απώλειες αγγίζουν το -12.5%, με 948.149 μονάδες από 1.083.255 τον Μάιο του 2021. 

Στο διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου 2022, η Ιταλία σημείωσε την μεγαλύτερη πτώση μεταξύ των σημαντικότερων αγορών (-24.3%), ενώ ακολούθησε η Γαλλία (-16.9%), η Ισπανία (-11.5%) και η Γερμανία (-9.3%). Στο ίδιο διάστημα, η πτώση στις πωλήσεις στην Βρετανία ήταν στο -8.7%. Συνολικά στην Ε.Ε, στο πεντάμηνο ταξινομήθηκαν 3.721.774 επιβατικά αυτοκίνητα, έναντι 4.313.839 το αντίστοιχο διάστημα πέρσι (-13.7%). Στην Ελλάδα υπήρξε αύξηση τον Μάιο, με 11.991 ταξινομήσεις έναντι 10.850 τον ίδιο μήνα πέρσι (+10.5%). Η επίδοση αυτή προφανώς οφείλεται στις εταιρικές πωλήσεις, λόγω της νέας τουριστικής περιόδου, και περιόρισε τις συνολικές απώλειες της αγοράς σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Συγκεκριμένα, το διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου 2022 ταξινομήθηκαν στην χώρα μας συνολικά 43.707 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα, έναντι 44.487 την αντίστοιχη περίοδο του 2021 (-1.8%). 

Όπως ήταν αναμενόμενο, τον Μάιο υπήρξαν ανακατατάξεις στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Η Toyota ήρθε στην πρώτη θέση των πωλήσεων με 1.805 μονάδες (15.1%), διατηρώντας σαφές προβάδισμα στο σύνολο του έτους με μερίδιο 14.8% και 6.456 μονάδες. H Hyundai ακολούθησε στην 2η θέση τον Μάιο, με 1.265 μονάδες (10.5%) έχοντας ενδυναμώσει την παρουσία της με συνολικά 4.086 μονάδες και 9.3% στο πεντάμηνο. Η κορεάτικη εταιρεία κατά πάσα πιθανότητα έχει εξασφαλίσει την 2η θέση που κατέχει, όμως δεν κατάφερε κάτι ανάλογο η Peugeot, η οποία έως το Απρίλιο κατείχε την 3η θέση της γενικής κατάταξης, με μικρή διαφορά μπροστά από την Volkswagen. Ο Μάιος αποδείχθηκε ιδιαίτερα δυναμικός μήνας για την γερμανική εταιρεία, που ήρθε στην 3η θέση με 1.061 πωλήσεις (8.8%), κερδίζοντας μια θέση στην γενική κατάταξη. Κατά συνέπεια η Volkswagen βρίσκεται πλέον στην 3η θέση για το έτος, με 3.452 μονάδες και μερίδιο 7.9%. Kαλή επίδοση σημείωσε και η Kia, που ήρθε στην 4η θέση τον Μάιο με 809 μονάδες (6.7%). Το γεγονός αυτό κόστισε στην Citroen, που υποχώρησε μια θέση προς όφελος της Kia. Τις σημαντικότερες απώλειες στην δεκάδα λοιπόν είχαν οι Γάλλοι, όμως δεν ήταν οι μοναδικές. H Ford βρέθηκε εκτός δεκάδας, υποχωρώντας στην 13η θέση από την 10η που κατείχε τον Απρίλιο, πίσω από τις Audi, Nissan και Fiat. H τελευταία βρέθηκε από την 12η θέση στην 10η, όμως ακόμα τίποτα δεν έχει κριθεί. 


Πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων Μάιος 2022

Θέση

Μάρκα

Πωλήσεις

%

1

Toyota

1.805

15.1

2

Hyundai

1.265

10.5

3

Volkswagen

1.061

8.8

4

Kia Motors

809

6.7

5

Mercedes

749

6.2

6

Peugeot

711

5.9

7

Citroen

619

5.2

8

Fiat

602

5.0

9

Nissan

559

4.7

10

Opel

508

4.2

11

BMW

480

4.0

12

Audi

359

3.0

13

Dacia

354

3.0

14

Suzuki

350

2.9

15

Skoda

294

2.5


Πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων Ιανουάριος-Μάιος 2022

Θέση

Μάρκα

Πωλήσεις

%

1

Toyota

6.456

14.8

2

Hyundai

4.086

9.3

3

Volkswagen

3.452

7.9

4

Peugeot

3.186

7.3

5

Opel

2.721

6.2

6

Kia Motors

2.448

5.6

7

Citroen

2.295

5.3

8

Mercedes

2.216

5.1

9

BMW

1.751

4.0

10

Fiat

1.627

3.7

11

Nissan

1.467

3.4

12

Audi

1.449

3.3

13

Ford

1.377

3.2

14

Suzuki

1.329

3.0

15

Dacia

1.211

2.8

 

To πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο τον Μάιο στην Ελλάδα ήταν το Toyota Yaris με 822 μονάδες, ενώ αποτελεί το best seller και στο σύνολο του έτους με 2.443 μονάδες στο πεντάμηνο. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) κατέκτησαν το 1.95% της εγχώριας αγοράς τον Μάιο, με 234 μονάδες. Στο διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου το μερίδιο τους ανήλθε στο 2.2%, με 968 ταξινομήσεις. Τα δημοφιλέστερα ηλεκτρικά μοντέλα για το ίδιο διάστημα είναι τα Tesla Model 3 (111), Fiat 500 (105), Tesla Model Y (99), Volkswagen ID.4 (84), Mercedes EQA (57) και Volkswagen ID.3 (50). Tα ποσοστά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραμένουν σε πολύ χαμηλά επίπεδα, όμως τα υβριδικά (PHEV) κάλυψαν το 4.4% της αγοράς τον Μάιο και το 5.3% στο πεντάμηνο, με 525 και 2.332 μονάδες αντίστοιχα. 

Η μικρή κατηγορία συνεχίζει να είναι η δημοφιλέστερη στην Ελλάδα (segment B), με συνολικά 22.420 μονάδες (B & B-SUV). Ακολουθεί η μικρομεσαία κατηγορία (segment C), με 14.408 μονάδες (C & C-SUV). Tα SUV ανεξαρτήτως κατηγορίας, στο πεντάμηνο κάλυψαν το 54.8% της αγοράς, με 23.944 μονάδες. Τα τρία δημοφιλέστερα SUV μοντέλα είναι τα Toyota C-HR (1.386), Volkswagen T-Roc (1.277) και Kia Stonic (1.037). 





B.A
  © Hellenic Motor History (2022)
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ & ACEA

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου