H κρίση στην ευρωπαϊκή αγορά συνεχίζεται. Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι συνθήκες που επικρατούν γενικότερα, έχουν ενισχύσει την ύφεση. Τα πρώτα στοιχεία για τον Ιούλιο δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά. Στην Γερμανία οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων ανήλθαν στις 205.900 μονάδες, μειωμένες κατά 13% σε σχέση με τον Ιούλιο πέρσι. Απώλεις υπήρξαν και στον τομέα των ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων, με πτώση των πωλήσεων κατά 5% και 52.600 μονάδες τον Ιούλιο. H ομοσπονδιακή κυβέρνηση έχει εκφράσει την πρόθεση να μειώσει τις επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, να τις περιορίσει αποκλειστικά στους ιδιώτες και να τις καταργήσει για τα υβριδικά αυτοκίνητα, από 1η Σεπτεμβρίου 2023. Η απόφαση αυτή κρίθηκε από τον Σύνδεσμο Αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας (VDA) ως "κάτι περισσότερο από απογοητευτική για τους καταναλωτές, σε μια περίοδο που το κόστος διαβίωσης αυξάνεται. Η εφαρμογή αυτής της πολιτικής θεωρείται ακατανόητη και θα επιβαδύνει την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση". Σύμφωνα με τον VDA, η σταδιακή μείωση των επιδοτήσεων είναι λογικό να συμβεί μακροπρόθεσμα, όμως τώρα δεν είναι η κατάλληλη στιγμή. Από την αρχή του έτους, η συνολική μείωση στις πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων στην Γερμανία ήταν τον Ιούλιο στο -11%, με συνολικά 1.443 εκ. μονάδες. Από το σύνολο, περίπου 359.000 ταξινομήσεις αφορούσαν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μειωμένες κατά 2% σε σχέση με το αντίστοιχο διάσημα πέρσι. Αυτό σημαίνει ότι η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποδείχθηκε πιο ανθεκτική σε σχέση με την συνολική εικόνα της αγοράς.
Ανάλογη εικόνα παρουσίασε και η βρετανική αγορά αυτοκινήτου, με τις ταξινόμήσεις μειωμένες κατά 9% τον Ιούλιο. Οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε 112.162 μονάδες έναντι 123.296 τον ίδιο μήνα πέρσι. Στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου οι συνολικές πωλήσεις ανήλθαν σε 914.241 μονάδες έναντι 1.033.269 στο επτάμηνο του 2021 (-11.5%). Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) κατέγραψαν αύξηση 9.9% τον Ιούλιο και 49.9% από την αρχή του έτους, με 12.243 και 127.492 μονάδες αντίστοιχα. Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα συνέχισαν την έντονα πτωτική τους πορεία, με μόλις 6.210 πωλήσεις τον Ιούλιο (-29.3%) και 52.238 πωλήσεις στο επτάμηνο, έναντι 101.870 πέρσι (-48.7%). Τα αμιγώς βενζινοκίνητα αυτοκίνητα συνεχίζουν να καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο ποσοστό της αγοράς, με μερίδιο 45.7% τον Ιούλιο και 44.0% στο έτος, όμως είχαν απώλειες -7.2% και 19.2% αντίστοιχα.
H Volkswagen κατέκτησε την πρώτη θέση τον Ιούλιο στην Βρετανία, με 10.182 πωλήσεις (-18.2%). Το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο ήταν το Nissan Qashqai, με 2.514 μονάδες. Στο επτάμηνο την πρώτη θέση κατέκτησε η Ford, με 68.024 μονάδες (-18.3%). Η παραμονή της στην κορυφή έως τα τέλη της χρονιάς θα είναι μια δύσκολη υπόθεση, εφόσον η Volkswagen ακολουθεί με μικρή διαφορά, στις 66.076 μονάδες, έχοντας όμως υποστεί σημαντικές απώλειες (-32.5%). Λίγοι είναι οι κερδισμένοι στην βρετανική αγορά φέτος. Η Dacia ακουλουθεί την δυναμική πορεία που έχει αναπτύξει και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές, με αύξηση των πωλήσεών της κατά 102.2% τον Ιούλιο και 80.8% στο επτάμηνο του έτους. Στους υπολογίσιμους παίκτες της βρετανικής αγοράς περιλαμβάνεται πλέον η MG, που διατήρησε τις ανοδικές της τάσεις, προφανώς χάρη στην τιμολογιακή πολιτική που ακολουθεί για τα ηλεκτρικά της μοντέλα. Το Ιούλιο πέτυχε 3.076 πωλήσεις από 2.411 πέρσι (+27.6%), ενώ στο επτάμηνο σημείωσε αύξηση 75.9%, με 28.149 πωλήσεις έναντι 16.005 το ίδιο διάστημα πέρσι. Πολύ καλή είναι και η επίδοση των Hyundai και Kia, που είχαν άνοδο 27.1% και 21.4% στους επτά πρώτους μήνες του έτους. Πάντως το Vauxhall Corsa συνέχισε να κατέχει τον τίτλο του best seller, με συνολικά 24.333 πωλήσεις στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου