H Opel αποτέλεσε ένα από τα πιο δυνατά ονόματα στην Ελλάδα, από τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια. Tην κεντρική αντιπροσωπεία στην χώρα μας είχε αναλάβει η "ΕΛΦΙΝΚΟ" Α.Ε, υπό την διεύθυνση του Τζώνυ Πεσμαζόγλου. Η επιχείρηση είχε ιδρυθεί το 1927 από τον Όμηρο Χ. Ιωσηφόγλου, μετέπειτα πεθερό του Πεσμαζόγλου. Αρχικά η έδρα της ήταν στην οδό Σατωβριάνδου 7 και δραστηριοποιήθηκε κυρίως στο εμπόριο ειδών αυτοκινήτου. Είχε αναλάβει -μεταξύ άλλων- την αντιπροσωπεία των ελαστικών Continental και των μπουζί Champion. Tο καλοκαίρι του 1934 η έδρα της μεταφέρθηκε επί της Βερανζέρου 3, στην Πλατεία Κάνιγγος. Μετά τον πόλεμο κυριάρχησε στον χώρο του αυτοκινήτου ως επίσημος εισαγωγέας των αυτοκινήτων Opel, Chevrolet και Cadillac. Εκτός από τις εξαιρετικές επιδόσεις που κατέγραφε στον χώρο των πωλήσεων, γνωστές είναι και οι εξαιρετικές επιδόσεις του Τζώνυ Πεσμαζόγλου στον χώρο των αγώνων αυτοκινήτου, εφόσον συμμετείχε σε τέτοιες διοργανώσεις επί σειρά ετών.
Το καλοκαίρι του 1981 η General Motors ίδρυσε στην Ελλάδα το Κέντρο Συντονισμού Εμπορικών Δραστηριοτήτων Opel, με την επωνυμία "General Motors Hellas" ΑΒΕΕ. Βασικός σκοπός ήταν η στενή συνεργασία με τους εξουσιουδοτημένους αντιπροσώπους της γερμανικής εταιρείας, που κάλυπταν πλήρως όλο το φάσμα εξυπηρέτησης (πώληση, service, ανταλλακτικά). Το εξουσιοδοτημένο δίκτυο Opel εκείνη την εποχή περιλάμβανε φυσικά την "ΕΛΦΙΝΚΟ" Α.Ε, την "Σίνης" Α.Ε στην Θεσσαλονίκη, την "Γούτος" ΑΕΒΕ στην Λάρισα, την "Θ. Βασιλάκης" Α.Ε στην Κρήτη (μέ έδρα στο Ηράκλειο), την "Π. Γεωργαντάς" Α.Ε στην Πάτρα, την "Corfu Motors" ΑΕΒΕ στην Κέρκυρα και την "Ν. Τσουβαλάς" Ο.Ε.Ε στην Ρόδο.
Toν Οκτώβριο του 1982 στο επίσημο δίκτυο της Opel προστέθηκε μια νέα αντιπροσωπεία, η Dynamotors. Mε σύγχρονες εγκαταστάσεις συνολικής έκτασης 12.500 τ.μ. αποτελούσε μια κάθετη μονάδα βασισμένη στα ευρωπαϊκά πρότυπα. Η "δυναμική αντιπροσωπεία", όπως ήταν το σλόγκαν της Dynamotors, βρισκόταν επί της Λεωφ. Κηφισίας 50 & Διστόμου στο Μαρούσι. Βέβαια στους εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους Opel προστέθηκαν στην πορεία και εταιρείες όπως η "Vitacar" ΑΒΕΕ (Λ. Βουλιαγμένης) και η "Δρόμων" Α.Ε (Λ. Κηφισού). Όμως η Dynamotors ήταν χαρακτηριστικό δείγμα της φιλοσοφίας που ακολουθούσε η General Motors Hellas στην δημιουργία ενός ισχυρού δικτύου, μέ έμφαση όχι μόνο στην πώληση αλλά στην κάλυψη των αναγκών του πελάτη και μετά την αγορά. Επιπλέον κινήθηκε προς την κατεύθυνση δημιουργίας ευέλικτων μονάδων τοπικών αντιπροσώπων (όπως οι παραπάνω εντός του Νομού Αττικής), ξεφεύγοντας από την λογική της κεντρικής εκπροσώπησης που κατείχε επί δεκαετίες η "ΕΛΦΙΝΚΟ" Α.Ε, η οποία φυσικά συνέχισε να παίζει σημαντικό ρόλο για την Opel στην Ελλάδα. 'Η έκθεση της Dynamotors εκείνη την εποχή έδειχνε τον δρόμο για τις τάσεις που θα επικρατούσαν στην Ελλάδα αρκετά χρόνια αργότερα, κατά την δεκαετία του '90.
To 1982 η Opel κατέκτησε την τέταρτη θέση των πωλήσεων στην εγχώρια αγορά, με ποσοστό 9.4% και 7.485 μονάδες. Tα πιο εμπορικά της μοντέλα ήταν τα Kadett 1.0 & 1.2 και η Ascona 1.3.
Β.Α
Αρχείο Ηellenic Motor History © 2022
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου