Η αγορά αυτοκινήτου στην Ε.Ε αναμένεται να συρρικνωθεί κατά περίπου ένα τέταρτο σε σχέση με τα προ-πανδημίας επίπεδα του 2019. Ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA) ζητάει να τεθεί ένα πλαίσιο πολιτικής που θα εξασφαλίσει την άνοδο της αγοράς αλλά κα την μετάβαση στην εποχή των μηδενικών ρύπων.
"Για να εξασφαλίσουμε την επιστροφή στην ανάπτυξη -με ένα ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ώστε επιτευχθούν οι κλιματικοί στόχοι- χρειαζόμαστε επειγόντως το κατάλληλο πλαίσιο συνθηκών να τεθεί σε ισχύ" δήλωσε ο Πρόεδρος του ACEA και CEO της BMW, Oliver Zipse.
"Αυτό περιλαμβάνει και την μεγαλύτερη ανθεκτικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας στην Ευρώπη, δράσεις που θα εξασφαλίζουν την στρατηγική πρόσβαση στις απαραίτητες πρώτες ύλες για την ηλεκτροκίνηση αλλά και την επιτάχυνση στις υποδομές φόρτισης".
"Τα τελευταία χρόνια σημαδεύτηκαν από σημαντικά γεγονότα, όπως το Brexit, την πανδημία Covid-19, τις ελλείψεις στην προμήθεια ημιαγωγών και τον πόλεμο στην Ουκρανία, με επιπτώσεις στις τιμές και στην διαθεσιμότητα ενέργειας". Ο κ. Zipse συνέχισε λέγοντας, "Όλα αυτά τα γεγονότα υπογράμμισαν πόσο γρήγορα, πόσο ολοκληρωτικά και πόσο απρόβλεπτα αλλάζει ο κόσμος μας. Αυτό ισχύει σε σημαντικό βαθμό για το ευρύτερο γεωπολιτικό πλαίσιο - όπου υπάρχουν άμεσες συνέπειες στην παγκόσμια διασύνδεση της βιομηχανίας".
Η επίδραση των παραπάνω αντανακλάται στα πρόσφατα στοιχεία της αγοράς αυτοκινήτου στην Ε.Ε. Τους οκτώ πρώτους μήνες του 2022 ο συνολικός όγκος υποχώρησε περίπου 12% για να φτάσει γύρω στα 6 εκατομμύρια πωλήσεις. Έως τώρα οι περιορισμοί στην αγορά αφορούσαν αποκλειστικά την έλλειψη ημιαγωγών που έθεταν περιορισμούς στις γραμμές παραγωγής. Ωστόσο η ζήτηση θα δεχθεί πλήγμα τους επόμενους μήνες λόγω του πληθωρισμού και του φόβου της ύφεσης. Έχοντας υπόψη όλους αυτούς τους παράγοντες, ο ACEA αναθώρησε την αρχική πρόβλεψη που ανέφερε οτι οι αγορές της Ε.Ε θα επιστρέψουν φέτος σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Αντιθέτως, αναμένεται ότι θα υπάρξει και φέτος αρνητικό πρόσημο, υποχωρώντας κατά 1% στα 9.6 εκ. μονάδες. Σε σύγκριση με τα στοιχεία του 2019, αυτό συνεπάγεται πτώση 26% στις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων, μέσα σε διάστημα τριών ετών.
"Ανεξάρτητα από την υποχώρηση της αγοράς και τις πιέσεις από τον πληθωρισμό και το ενεργειακό κόστος, η αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει να επενδύει σημαντικά στην έρευνα και εξέλιξη καθώς και στις δεξιότητες και τεχνολογίες που οδηγούν στην πράσινη και ψηφιακή μετάβαση", δήλωσε η νέα Γενική Διευθύντρια του ACEA, Sigrid de Vries.
"Ο μετασχηματισμός αυτού του μεγέθους μπορεί να επιτευχθεί μόνο αν η βιομηχανία παραμείνει αναταγωνιστική και στο μέλλον. Αυτό εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το σωστό πολιτικό πλαίσιο εφαρμογής", πρόσεθεσε η de Vries.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου