Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2022

Tα best seller στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου και η σύνθεση των πωλήσεων στο οκτάμηνο του 2022.



Όπως έχει αναφερθεί σε προηγούμενο άρθρο οι πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα κινήθηκαν ανοδικά τον Αύγουστο, με 8.658 ταξινομήσεις έναντι 6.198 τον ίδιο μήνα πέρσι (+39.7%). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι συνολικές πωλήσεις στους οκτώ πρώτους μήνες του έτους να είναι ελάχιστα μειωμένες σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2021 (-1.1%). Όμως, ποιά αυτοκίνητα προτίμησε περισσότερο το αγοραστικό κοινό στην Ελλάδα και ποιες ήταν οι δημοφιλέστερες κατηγορίες στα επιβατικά αυτοκίνητα; 

Η Toyota βρίσκεται σταθερά στην κορυφή της ελληνικής αγοράς, με μερίδιο 15.0% και 11.150  πωλήσεις στο διάστημα Ιανουαρίου - Αυγούστου. Το Toyota Yaris ήταν πρώτο σε πωλήσεις τον περασμένο μήνα με 545 μονάδες, ενώ στο οκτάμηνο κοιτάει από μεγάλη απόσταση τον ανταγωνισμό με 4.191 μονάδες. Είναι βέβαιο ότι έως τα τέλη του έτους κανείς δεν μπορεί να απειλήσει την κυριαρχία του ιαπωνικού μοντέλου. Όμως στην συνέχεια τα πράγματα είναι αμφίρροπα. Το Opel Corsa βρέθηκε στην δεύτερη θέση με 2.553 μονάδες, όμως το Peugeot 208 κατέλαβε την τρίτη θέση σε απόσταση αναπνοής, με 2.521 μονάδες. Κατά συνέπεια τα δύο δημοφιλή μικρά του ομίλου Stellantis, δίνουν μάχη στήθος με στήθος για την επικράτησή τους στην ελληνική αγορά. 


Opel Corsa & Peugeot 208


Το Volkswagen T-Roc πέτυχε στο οκτάμηνο του έτους συνολικά 2.112 πωλήσεις καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση στην γενική κατάταξη και τον τίτλο του πιο εμπορικού SUV στην χώρα μας. Με μικρή διαφορά ακολούθησε στην πέμπτη θέση το Citroen C3 με 2.021 μονάδες, ενώ στην έκτη θέση βρέθηκε το Toyota C-HR με 1.942 μονάδες. Στην πρώτη δεκάδα με τα best seller του οκταμήνου βρέθηκαν τέσσερα μοντέλα της Toyota, εφόσον το Yaris Cross ήρθε έβδομο με 1.919 πωλήσεις και το Corolla βρέθηκε στην όγδοη θέση με 1.626 πωλήσεις. Το top ten συμπληρώθηκε με δύο μοντέλα της μίνι κατηγορίας. Στην ένατη θέση βρίσκουμε το Fiat 500 με 1.562 μονάδες και στην δέκατη το Hyundai i10 με 1.538 μονάδες. Πάντως οι πωλήσεις του ιταλικού μοντέλου ήταν σε πολύ χαμηλά επίπεδα τον Αύγουστο, μόλις 25 μονάδες, σε αντίθεση με το μικρό της Hyundai που πέτυχε 187 πωλήσεις.  

Τα τελευταία χρόνια η κατηγορία με τις περισσότερες πωλήσεις στην χώρα μας είναι αυτή των supermini αυτοκινήτων (segment B). Έτσι και φέτος κατέχει τα πρωτεία και στο οκτάμηνο κατέκτησε το 51.1% της αγοράς με 37.983 μονάδες. Άλλωστε, όπως είδαμε, τα τρία πρώτα σε πωλήσεις μοντέλα ανήκουν σε αυτή την κατηγορία. Η υποκατηγορία των SUV μοντέλων (B-SUV) κάλυψε σχεδόν το ήμισυ των συνολικών πωλήσεων, με 18.959 μονάδες έναντι 19.024 των "κλασικών" hatchback προτάσεων. Στην δεύτερη θέση βρέθηκαν τα μικρομεσαία οικογενειακά (segment C), με 24.010 πωλήσεις και μερίδιο 32.3%. Εδώ υπήρξε σαφής υπεροχή των SUV μοντέλων (C-SUV), με 16.146 μονάδες έναντι 7.864 που πέτυχαν τα κλασικού τύπου hatchback. Tο πρώτο σε πωλήσεις μικρομεσαίο ήταν το SUV Toyota C-HR. Η επόμενη κατηγορία με σχετικά αξιόλογο ποσοστό ήταν τα μίνι αυτοκίνητα πόλης (segment A), με 9.5% της αγοράς και συνολικά 7.074 μονάδες. Οι υπόλοιπες κατηγορίες κάλυψαν ένα μικρό έως ελάχιστο ποσοστό της εγχώριας αγοράς. Από αυτές ξεχωρίζει η κατηγορία των μεσαίων οικογενειακών, που το ποσοστό της δεν θυμίζει σε τίποτα τις παλιές καλές μέρες της δεκαετίας του 2000 (περισσότερα σχετικά εδώ). Οι πωλήσεις στο segment D ανήλθαν στις 3.841 μονάδες ή το 5.2% της αγοράς. Η πλειοψηφία αφορούσε τις SUV προτάσεις, με 2.999 μονάδες. Πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο της κατηγορίας αναδείχθηκε στο οκτάμηνο το Skoda Kodiaq, με 355 μονάδες. 

Με την δυναμική που έχουν αναπτύξει και στην χώρα μας τα SUV, ανεξαρτήτως κατηγορίας, κατάφεραν να καλύψουν αθροιστικά το μεγαλύτερο ποσοστό της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου. Στο διάστημα Ιανουαρίου - Αυγούστου κατείχαν το 53.8% με συνολικά 39.968 πωλήσεις. 

To Volkswagen T-Roc ήταν το πρώτο σε πωλήσεις SUV στην Ελλάδα στο διάστημα Ιανουαρίου - Αυγούστου.




Φυσικά από την αναφορά στην σημερινή εικόνα της εγχώριας αγοράς δεν θα μπορούσαν να απουσιάζουν τα επαναφορτιζόμενα οχήματα. Πρώτα τα καλά νέα. Οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων είχαν ανοδική πορεία, με 1.711 μονάδες στους οκτώ πρώτους μήνες του 2022 (+37.1%). Κάτι που ήταν μάλλον αναμενόμενο εφόσον η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων βρίσκεται ακόμα στο αρχικό στάδιο ανάπτυξης και επιπλέον ισχύουν τα γενναία οικονομικά κίνητρα της κυβέρνησης για αυτή την κατηγορία οχημάτων. Τα άσχημα νέα είναι ότι το ποσοστό τους βρίσκεται ακόμα σε εξαιρετικά χαμηλό επίπεδο, κάτι επίσης αναμενόμενο με δεδομένο  ότι τα -όποια- οικονομικά κίνητρα δεν μπορούν να αποδώσουν τα αναμενόμενα θετικά αποτελέσματα όταν οι συνθήκες δεν είναι ευνοϊκές. Ειδικότερα όταν οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραμένουν πάνω από τις δυνατότητες της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ελλήνων, ακόμα και μετά τις μειώσεις που επιτρέπουν οι επιδοτήσεις του προγράμματος "Κινούμαι Ηλεκτρικά 2". Παράλληλα τίθεται θέμα υποδομών για την ηλεκτροκίνηση στην χώρα μας, που επίσης βρίσκεται πολύ πίσω σε σχέση με τις άλλες χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα στοιχεία που έχει δημοσιεύσει το τελευταίο διάστημα σχετικά με το θέμα ο ACEA, δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά για την Ελλάδα. O παρακάτω χάρτης δίνει μια γενική αλλά ξεκάθαρη εικόνα


Source: ACEA

Το ποσοστό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανήλθε στο 2.3% της αγοράς (από 1.7% πέρσι) και δεν αναμένεται να αλλάξει ιδιαίτερα ως τα τέλη της χρονιάς. Το ποσοστό αυτό είναι κατά μια έννοια "θετικό" για την κυβέρνηση, όχι γιατί πέτυχαν τον σκοπό τους τα κίνητρα που έθεσε σε ισχύ αλλά διότι η μικρή παρουσία αυτών των αυτοκινήτων στους ελληνικούς δρόμους της δίνει πίστωση χρόνου για την βελτίωση των απαιτούμενων υποδομών. Σε μελλοντικό χρόνο οι απαιτήσεις θα είναι μεγάλες και ο εφησυχασμός μόνο αρνητικά αποτελέσματα μπορεί να έχει (κάτι που αποδείχτηκε τελευταία και σε χώρες με πολύ καλύτερες υποδομές από την Ελλάδα). Ιδιαίτερα όταν η κυβέρνηση δηλώνει πως η "πράσινη" ατζέντα βρίσκεται ψηλά στις προτεραιότητές της. 
Καλύτερη ήταν η εικόνα στα υβριδικά όλων των κατηγοριών, με συνολικά 3.543 πωλήσεις στο οκτάμηνο και ποσοστό 4.8%.  









B.A
  © Hellenic Motor History (2022)
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ 
Πίνακες: Hellenic Motor History


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου