Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2022

H... Fiesta τελείωσε! Τέλος παραγωγής για το θρυλικό μικρό της Ford.

 


Tέλος εποχής για το Ford Fiesta,  ένα από τα πιο επιτυχημένα supermini στην ιστορία. Η Ford επιβεβαίωσε ότι η παραγωγή του μοντέλου θα σταματήσει τον Ιούνιο του 2023. Μέχρι τότε θα έχουν συμπληρωθεί 47 χρόνια από τότε που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά Fiesta στην Ευρώπη, για να γίνει ένα από τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα στην κατηγορία του (και όχι μόνο). Η εταιρεία θα ακολουθήσει μια εντελώς νέα στρατηγική τα επόμενα χρόνια, κάτι που γίνεται σαφές από την ακόλουθη δήλωση: "Στην Ford Ευρώπης επιταχύνουμε τις προσπάθειές μας για την ολοκληρωτική μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, με όλα τα επιβατικά οχήματά μας να είναι πλήρως ηλεκτρικά ως το 2030 και το σύνολο των διαθέσιμων οχημάτων της Ford ως το 2035. Στα πλαίσια αυτής της προετοιμασίας για ένα ηλεκτρικό μέλλον, θα σταματήσουμε την παραγωγή των S-Max και Galaxy στην Βαλένθια της Ισπανίας τον Απρίλιο του 2023 και την παραγωγή του Fiesta στην Κολωνία της Γερμανίας μέχρι τα τέλη Ιουνίου 2023". 

Τι επιφυλάσσει το μέλλον; Η Ford έκανε μια αναφορά σχετικά με αυτό: "Θα παρουσιάσουμε τρία νέα συναρπαστικά ηλεκτρικά επιβατικά οχήματα και τέσσερα νέα ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα στην Ευρώπη μέχρι το 2024. Σχεδιάζουμε να πουλήσουμε περισσότερα από 600.000 ηλεκτρικά οχήματα στην περιοχή έως το 2026 και η παραγωγή ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων στην Κολωνία θα φτάσει το 1.2 εκ. σε χρονικό ορίζοντα έξι ετών". To Ford Fiesta έγινε από νωρίς πολύ αγαπητό σε χώρες όπως η Βρετανία, η Ισπανία, η Ιταλία, η Γαλλία και η Γερμανία, όμως σημείωσε επιτυχία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Το τελευταίο διάστημα οι πωλήσεις του έχουν μειωθεί σημαντικά και η ζυγαριά γέρνει πλέον σαφώς υπέρ του Ford Puma. Στην Βρετανία βρισκόταν στην κορυφή για 12 συνεχόμενα χρόνια. από το 2009 έως το 2020, όμως πέρσι δεν ήταν ούτε καν στην πρώτη δεκάδα (κάτι που ισχύει και φέτος). Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, στο πρώτο εξάμηνο του 2022 το Fiesta ήρθε μόλις στην δέκατη θέση της κατηγορίας του, με τις πωλήσεις του μειωμένες κατά 50% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Πτωτικές τάσεις καταγράφει συνολικά η κατηγορία των supermini στην Ευρώπη (segment B), όμως είναι φανερό πως πλέον το μικρό της Ford δεν μπορεί να ανταγωνιστεί αντιπάλους όπως το Peugeot 208, το Opel/Vauxhall Corsa, το Toyota Yaris, το Citroen C3 και το Renault Clio. Nα σημειωθεί ότι καλύτερες επιδόσεις φέτος καταγράφουν και τα Mini Hatchback, Volkswagen Polo και Skoda Fabia. Η τρέχουσα γενιά Fiesta παρουσιάστηκε το 2017 και δέχθηκε μια ανανέωση πέρσι, που όμως δεν φαίνεται ικανή να αντιστρέψει το κλίμα.  

Στην Ελλάδα η πρώτη γενιά του μοντέλου ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής και εισήχθη σε διάφορες εκδόσεις, κυρίως με τους κινητήρες στα 957 και 1.117 cc.  Η πορεία του ήταν ικανοποιητική και στην δεύτερη γενιά, κατά την δεκαετία του '80, όμως την δεκαετία του '90 ο ανταγωνισμός ήταν πια έντονος και δέχθηκε ισχυρές πιέσεις που οδήγησαν σε υποχώρηση των πωλήσεων, κυρίως στην τέταρτη γενιά του. Το Fiesta επανήλθε στο προσκήνιο της εγχώριας αγοράς από το 2003, με την πέμπτη γενιά. Την επόμενη διετία ακολούθησε ανοδική πορεία και το 2005 κατέκτησε την τρίτη θέση στην κατηγορία του, παρά τον σκληρό ανταγωνισμό. Στα τέλη του 2008 παρουσίαστηκε η επόμενη γενιά Fiesta, με εντελώς νέα σχεδίαση, και το 2009 έγινε το best seller της ελληνικής αγοράς με 7.534 πωλήσεις. Τα τελευταία χρόνια η πορεία του στην Ελλάδα είναι ανάλογη με τις τάσεις που επικρατούν σε όλη την Ευρώπη και από το 2020 υπολείπεται σε πωλήσεις του Ford Puma.   





 
H κατάταξη για τα έτη 2019 & 2020 αφορά τα κλασικά hatchback μοντέλα της κατηγορίας. Αν συμπεριλάβουμε και τα μοντέλα της υποκατηγορίας B-SUV, τότε το Fiesta ήρθε στην 12η και 18η θέση αντίστοιχα. Το 2021 οι πωλήσεις του στην χώρα μας ανήλθαν σε 611 μονάδες, έναντι 1.641 του Ford Puma. 


Δύο από τις πλέον επιτυχημένες γενιές Fiesta στην Ελλάδα (2002 & 2008). Ένα από τα κορυφαία ονόματα της μικρής κατηγορίας στην Ευρώπη, θα περάσει σύντομα στην ιστορία. 







B.A
  © Hellenic Motor History (2022)
   Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου