Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2022

Η αγορά αυτοκινήτου στην Βρετανία. Ανοδική πορεία πωλήσεων τον Οκτώβριο του 2022.

 


Άνοδο 26.4% σημείωσαν οι πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων στην Βρετανία τον Οκτώβριο, με 134.344 μονάδες έναντι 106.265 τον ίδιο μήνα πέρσι. Στο σύνολο του έτους η αγορά συνέχισε να έχει απώλειες, όμως αυτές περιορίστηκαν στο -5.6%. Στο διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2022 οι πωλήσεις ανήλθαν σε 1.342.712 μονάδες έναντι 1.422.879 το αντίστοιχο διάστημα του 2021. Αύξηση παρουσίασαν τα επαναφορτιζόμενα οχήματα τον Οκτώβριο, με τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) στις 19.933 πωλήσεις από 16.155 πέρσι (+23.4%). Μεγαλύτερη ήταν η αύξηση που πέτυχαν στο δεκάμηνο, με συνολικά 195.547 πωλήσεις από 141.296 το 2021 (+38.4%). Αύξηση κατέγραψαν τον Οκτώβριο και τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά, με 56.994 πωλήσεις από 48.384 πέρσι (+17.8%), όμως το μερίδιό τους μειώθηκε στο 42.4% της αγοράς από 45.5% που κατείχαν τον Οκτώβριο του 2021. Συνολικά το μερίδιο τους στους δέκα πρώτους μήνες του 2022 ήταν στο 43.4% από 47.1% πέρσι κατά την ίδια περίοδο.  Τα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου συνέχισαν την πτωτική τους πορεία, με 6.347 πωλήσεις τον Οκτώβριο (-9.7%), ενώ το μερίδιό τους περιορίστηκε στο 4.7% από 6.6% τον αντίστοιχο μήνα πέρσι. Στο δεκάμηνο του 2022 το μερίδιο των diesel μειώθηκε στο 5.5% από 8.8% το 2021. Αντίθετα, τα MHEV diesel είχαν βελτίωση τον Οκτώβριο, με 5.466 μονάδες από 4.502 πέρσι (+21.4%), όμως κάλυψαν μόλις το 4.1% της αγοράς από 4.2% που κατείχαν πέρσι. Πτώση παρουσίασαν και στο διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου, με μερίδιο 4.6% από 6.3% πέρσι. Αντίθετα, τα MHEV βενζίνης είχαν βελτιωμένη εικόνα, τόσο τον Οκτώβριο (+59.5%) όσο και στο δεκάμηνο (+9.0%), ενώ το ποσοστό τους ανήλθε στο 15.6% και 14.0% αντίστοιχα. 

Στην κορυφή των πωλήσεων βρέθηκε τον Οκτώβριο η Ford με 13.295 μονάδες, ενώ με μικρή διαφορά ακολούθησε στην δεύτερη θέση η Volkswagen με 12.804 μονάδες. Οι δύο αυτές εταιρείες συναγωνίζονται για την κατάκτηση της κορυφής φέτος. Στο διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου η Ford είχε την πρωτιά με 108.072 πωλήσεις ενώ η Volkswagen ήρθε δεύτερη με 104.975 μονάδες και δεν αποκλείεται να ανατρέψει το τελικό αποτέλεσμα μέχρι το τέλος τους έτους. 

 

Πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Βρετανία ανά είδος καυσίμου Iαν.-Οκτ.(source: SMMT).


H Ford ανακοίνωσε πρόσφατα το τέλος της παραγωγής του Ford Fiesta, τον Ιούνιο του 2023. Το μικρό της Ford έχει γράψει την δική του ιστορία στους δρόμους της Βρετανίας, όμως το τελευταίο διάστημα οι πωλήσεις του έχουν σημειώσει σημαντική υποχώρηση. Τον Οκτώβριο το Fiesta επανήλθε δυναμικά στο προσκήνιο, κατακτώντας την πρώτη θέση στις πωλήσεις του μήνα με 4.230 μονάδες. Αυτό δεν σημαίνει ότι βελτίωσε ουσιαστικά την θέση του, εφόσον συνολικά στο έτος δεν βρέθηκε ούτε μέσα στην πρώτη δεκάδα της κατάταξης. Και εκεί η μάχη για την κορυφή αποδεικνύεται σκληρή. Το πολύ δημοφιλές Vauxhall Corsa υποχώρησε στην δεύτερη θέση και στην κορυφή βρέθηκε το Nissan Qashqai. Η μεταξύ τους διαφορά δεν είναι μεγάλη, με 33.652 μονάδες για το Nissan έναντι 32.126 για το Vauxhall, που σημαίνει ότι ο τελικός νικητής δεν έχει κριθεί ακόμα. Το Corsa ήταν το best seller για το 2021. Στην τρίτη θέση για το δεκάμηνο βρέθηκε το Ford Puma με 30.898 μονάδες. Όπως είναι φανερό στον παρακάτω πίνακα η διαφορά που χωρίζει τα δέκα δημοφιλέστερα μοντέλα είναι σε γενικές γραμμές μικρή και μέχρι το τέλος της χρονιάς οι ανακατάξεις πρέπει να θεωρούνται δεδομένες. 

Στο πρώτο δεκάμηνο της χρονιάς που διανύουμε, σημαντική είναι η άνοδος που καταγράφει σε σχέση με πέρσι η MG, που πέτυχε 43.061 πωλήσεις (+70.3%). Από τους κατασκευαστές μαζικής παραγωγής σημαντική άνοδο κατέγραψε και η Dacia, με 23.053 πωλήσεις (+58.1%), ενώ η Tesla πέτυχε αύξηση +45.4% με 32.229 πωλήσεις. Στο άλλο άκρο, τις μεγαλύτερες απώλειες είχε η Seat, με μόλις 18.463 μονάδες στο δεκάμηνο από 40.099 μονάδες πέρσι (-54.0%). Πάντως η "αδερφή" Cupra πάτησε γκάζι, με 12.016 πωλήσεις από 6.181 πωλήσεις στο δεκάμηνο του 2021 (+94.4%). 




 
To Nissan Qashqai ήταν το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο στην Βρετανία, τους δέκα πρώτους μήνες του 2022. 







Β.Α
Hellenic Motor History © (2022)
Στοιχεία: SMMT

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου