To Toyota Yaris ξεκίνησε την καριέρα του το 1999 αντικαθιστώντας το επιτυχημένο αλλά γηρασμένο Starlet. H σχεδίαση του έφερνε νέο αέρα σε σχέση με τον συντηρητικό προκάτοχό του. Στο πρώτο εξάμηνο του '99 το Yaris βρισκόταν ήδη μέσα στα δέκα εμπορικότερα supermini της ελληνικής αγοράς και έδειχνε να έχει προοπτικές για μια επιτυχημένη εμπορική πορεία. Πράγματι, το μικρό της ιαπωνικής εταιρείας έγινε τα επόμενα χρόνια ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα στην Ελλάδα. Όμως στην πρώτη του γενιά το Yaris είχε να αντιμετωπίσει ένα ισχυρό κατεστημένο στην κατηγορία του, με αποτέλεσμα να μην καταφέρει ποτέ να κατακτήσει την κορυφή στα supermini και, κατά συνέπεια, στο σύνολο της αγοράς. Βέβαια οι πωλήσεις που πέτυχε επέτρεψαν ώστε το όνομα Yaris να εδραιωθεί στην εγχώρια αγορά και στην δεύτερη γενιά του μοντέλου η θέση του ενισχύθηκε σημαντικά. Το 2008 κατάφερε για πρώτη φορά να κατακτήσει την κορυφή στην κατηγορία του, ενώ ήρθε στην δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης, με 7.983 πωλήσεις. Την επόμενη χρονιά υποχώρησε στην τρίτη θέση της μικρής κατηγορίας, λόγω της δυναμικής που ανέπτυξαν τα Ford Fiesta και Opel Corsa, ενώ αρκέστηκε στην έκτη θέση της γενικής κατάταξης.
Το 2010 η ελληνική αγορά αυτοκινήτου άρχισε να βιώνει έντονα τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης. Οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων σημείωσαν πτώση -35.8% και τα μικρομεσαία οικογενειακά έπαψαν να κυριαρχούν, εφόσον το ενδιαφέρον στράφηκε στα πιο προσιτά και οικονομικά μικρά μοντέλα. Είναι χαρακτηριστικό πως τα τρία πρώτα σε πωλήσεις μοντέλα εκείνη την χρονιά, προέρχονταν από την κατηγορία των supermini (segment B). Το Toyota Yaris ήταν το δημοφιλέστερο μικρό, που σημαίνει ότι μετά από 12 χρόνια παρουσίας στην αγορά πέτυχε για πρώτη φορά να κερδίσει τον τίτλο του best seller στην χώρα μας. Την επόμενη διετία το Opel Corsa πήρε την ρεβάνς κατακτώντας την πρώτη θέση των πωλήσεων το 2011 και το 2012. Το Yaris διατήρησε την δεύτερη θέση στην γενική κατάταξη εκείνο το διάστημα, έχοντας περάσει στην τρίτη γενιά του μοντέλου. Οι όροι αντιστράφηκαν το 2013, όταν το Toyota Yaris επανήλθε στην κορυφή της εγχώριας αγοράς και το Opel Corsa αρκέστηκε στην δεύτερη θέση. Έκτοτε το ιαπωνικό μοντέλο είναι σταθερά το Νο 1 σε πωλήσεις μοντέλο στην χώρα μας. Από το 2013 έως το 2017 το Opel Corsa παρέμεινε το δεύτερο δημοφιλέστερο μοντέλο, αν και με αρκετή διαφορά πίσω από το Yaris (με εξαίρεση το 2014).
To Toyota Yaris βρίσκεται στην κορυφή και φέτος. Στο διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου οι πωλήσεις του στην χώρα μας ανήλθαν σε 4.605 μονάδες. Στην δεύτερη θέση της κατάταξης έτυχε να βρίσκεται για ακόμα μια φορά το Opel Corsa, στην νεότερη γενιά του, με 2.757 πωλήσεις. Μέχρι τα τέλη του έτους το Corsa πρέπει να δώσει μάχη για την δεύτερη θέση με το Peugeot 208, που ακολουθεί σε μικρή απόσταση με 2.693 μονάδες. Αντίθετα, το Yaris έχει πετύχει να εξασφαλίσει την απόσταση ασφαλείας που είναι απαραίτητη για να κερδίσει τον τίτλο του best seller στην Ελλάδα, για δέκατη συνεχόμενη χρονιά.
Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει αν το Yaris θα παραμείνει στην κορυφή της ελληνικής αγοράς τα αμέσως επόμενα χρόνια. Άλλωστε διανύουμε μια εποχή σημαντικών μεταβολών διεθνώς και σε ορισμένες περιπτώσεις οι αλλαγές των καταναλωτικών τάσεων είναι απότομες και ξαφνικές. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Ford Fiesta στην Βρετανία, που σήμερα έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα μετά από 12 συνεχόμενα χρόνια κυριαρχίας ως best seller (2009-2020). Σε κάθε περίπτωση, το Toyota Yaris μπορεί να θωρείται πλέον ως ένα από τα πιο επιτυχημένα εμπορικά αυτοκίνητα όλων των εποχών στην Ελλάδα.
Στον παρακάτω πίνακα αναφέρονται οι πωλήσεις του Toyota Yaris στην χώρα μας από το 2013 έως σήμερα, κατά το διάστημα παραμονής του στην πρώτη θέση της κατάταξης. Το νούμερο για το 2022 αφορά τους εννέα πρώτους μήνες του έτους, ενώ ως το τέλος της χρονιάς όλα δείχνουν πως οι συνολικές του πωλήσεις θα κυμανθούν μεταξύ 5.500 και 6.000 μονάδων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου