Mετά την εντυπωσιακή άνοδο που σημείωσαν οι ταξινομήσεις ελαφρών φορτηγών το 2021 με 10.426 μονάδες (+51.9%), η εγχώρια αγορά κινήθηκε πτωτικά το 2022 με συνολικά 9.664 μονάδες (-7.3%). Η επίδοση αυτή διατήρησε τις πωλήσεις των επαγγελματικών οχημάτων σε αρκετά υψηλά επίπεδα, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
Η Fiat κατέκτησε την κορυφή με το ποσοστό της στο εντυπωσιακό 24.2% και 2.342 μονάδες (+77.0%). Η ιταλική φίρμα είχε έρθει στην τρίτη θέση το 2021 με μερίδιο 12.7% και 1.323 μονάδες. Άνοδο πωλήσεων είχε και η Ford, που τερμάτισε στην δεύτερη θέση με 1.917 μονάδες (+15.3%) και 19.8%. Πάντως το 2021 η Ford κατείχε την πρώτη θέση, με 1.663 μονάδες και ποσοστό 16.0%. Η Toyota έπεσε στην τρίτη θέση, από δεύτερη που ήταν το 2021, όμως παρουσίασε αύξηση στο μερίδιο της, με 15.9% από 13.4% και στις πωλήσεις με 1.534 μονάδες από 1.323 το προηγούμενο έτος (+10.0%). Αντίθετα, η Peugeot διατήρησε την τέταρτη θέση, όμως με το ποσοστό της μειωμένο στο 10.1% (από 11.9%) και πτώση στις πωλήσεις, με 973 μονάδες έναντι 1.244 το 2021 (-21.8%). Μία θέση επάνω βρέθηκε η Citroen, που ήρθε πέμπτη με 680 μονάδες (-31.3%) και ποσοστό 7.0%. Η άνοδος της στην γενική κατάταξη, παρά την σημαντική πτώση στις πωλήσεις, οφείλεται κυρίως στην αξιοσημείωτη υποχώρηση της Nissan. Στην έκτη θέση τερμάτισε η Opel, με 5.0% και 479 μονάδες (+9.4%). To 2021 είχε βρεθεί στην όγδοη θέση με 4.2% και 438 μονάδες Tα οφέλη που είχε στην τελική κατάταξη οφείλονται στην πτώση της Nissan αλλά και στην μείωση που παρουσίασε η Mercedes, που ήρθε στην έβδομη θέση με 391 πωλήσεις (-24.5%) και ποσοστό 4.0%.
Η Suzuki βρέθηκε στην πρώτη δεκάδα, κατακτώντας την όγδοη θέση, ενώ το 2021 κατέλαβε την ενδέκατη θέση. Πέτυχε συνολικά 253 πωλήσεις (-17.9%) και ποσοστό 2.6%. Σε μικρή απόσταση ακολούθησε η Renault, που ήρθε ένατη με το ίδιο ποσοστό (2.6%) και 247 πωλήσεις (+152.0%). Να σημειωθεί ότι την προηγούμενη χρονιά η γαλλική εταιρεία είχε έρθει στην 14η θέση, με 98 πωλήσεις. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε η Mitsubishi, που υπέστη σημαντική πτώση, με 197 πωλήσεις έναντι 419 (-53.0%) και το μερίδιό της στο 2.0% από 4.0%. Ο μεγάλος χαμένος της χρονιάς ήταν αναμφίβολα η Nissan. Το 2021 τερμάτισε στην πέμπτη θέση με 1.114 πωλήσεις και ποσοστό 10.7%. Το 2022 κατέγραψε πτώση -91.9%, με μόλις 90 πωλήσεις, ενώ το μερίδιο της περιορίστηκε στο πενιχρό 0.9%.
Ίδιοι πρωταγωνιστές στην αγορά επαγγελματικών και για το 2022, με τα ίδια ονόματα να φιγουράρουν στην πρώτη τριάδα. Όμως η δυναμική που ανέπτυξε η Fiat οδήγησε σε αλλαγή φρουράς, όσον αφορά την κορυφή των πωλήσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου