Τρίτη 3 Ιανουαρίου 2023

H αγορά αυτοκινήτου στην Ιταλία το 2022. Αρνητικό ρεκόρ δεκαετίας για τα επιβατικά αυτοκίνητα και την Fiat σε ιστορικό χαμηλό.

 


Δύσκολη χρονιά για την αγορά αυτοκινήτου στην Ιταλία αποδείχθηκε το 2022. Οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε 1.316.702 μονάδες έναντι 1.458.032 για το 2021 (-9.7%). Η επίδοση αυτή ήταν η χειρότερη που σημείωσε η ιταλική αγορά από το 2013. Ακόμα και το 2020, που η Ιταλία δέχτηκε ισχυρό πλήγμα από το πρώτο κύμα της πανδημίας, οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 1.381.756 μονάδες. 

Πρώτη σε πωλήσεις ήταν η Fiat, όμως είχε σημαντικές απώλειες  με 178.961 μονάδες από 223.570 την προηγούμενη χρονιά (-20.0%). Το μερίδιο της ιταλικής εταιρείας περιορίστηκε στο 13.6% της αγοράς, το χαμηλότερο που έχει καταγράψει ποτέ στην γειτονική μας χώρα. Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Volkswagen, που επίσης είχε σημαντική πτώση, με 104.854 μονάδες από 126.096 το 2021 (-16.9%). Θετικό ήταν το πρόσημο για την Toyota, που βρέθηκε στην τρίτη θέση με 92.152 μονάδες έναντι 84.854 την προηγούμενη χρονιά (+8.6%). 

Πτώση -16.2% υπήρξε στις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης, με 366.822 μονάδες και μερίδιο 27.5% από 437.779 και 29.7% το 2021. Πτώση υπήρξε και στα αυτοκίνητα με κινητήρες diesel, με 266.667 μονάδες (-20.1%) και μερίδιο 20.0%. Tα υβριδικά αυτοκίνητα (HEV) κατέκτησαν το 34.1% της αγοράς, με 454.989 μονάδες (+6.4%), ενώ ταξινομήθηκαν επιπλέον 67.947 plug-in υβριδικά αυτοκίνητα (PHEV), με μερίδιο 5.1% και μικρή πτώση -2.7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) κάλυψαν μόλις το 3.7% της ιταλικής αγοράς. Οι πωλήσεις τους σημείωσαν υποχώρηση, στις 49.536 μονάδες από 67.533 το 2021 (-26.6%). Το πρώτο σε πωλήσεις ηλεκτρικό μοντέλο ήταν το Fiat 500 με 6.285 μονάδες. Από τις υπόλοιπες κατηγορίες, το σημαντικότερο ποσοστό κατέκτησαν τα αυτοκίνητα με υγραέριο, με το 8.9% της αγοράς και 118.791 πωλήσεις (+10.2%). 

Στο σύνολο της αγοράς, το best seller στην Ιταλία για το 2022 ήταν το Fiat Panda, με 105.384 μονάδες. Σε μια δύσκολη χρονιά, λίγες εταιρείες πέτυχαν αύξηση στις πωλήσεις τους. Εκτός από την Toyota (+8.6%), στους κερδισμένους βρέθηκε και η Dacia (+9.2%) ενώ η DR Motor είχε σημαντική άνοδο στις πωλήσεις της με 24.481 μονάδες έναντι 8.362 το προηγούμενο έτος (+192.8%). Η DR Motor αποτελεί το αντίστοιχο της επιτυχίας που σημειώνει η MG στην Βρετανία. Η τελευταία γνώρισε πάντως θεαματική αύξηση και στην ιταλική αγορά, με 7.373 πωλήσεις από 924 που πέτυχε το 2021 (+697.9%). Θετική πορεία κατέγραψε επίσης η Cupra (+81.3%), η Alfa Romeo (+27.4%), η DS (+25.5%), η Porsche (+18.8%) και η Honda (+17.4%), με τις πωλήσεις όμως σε αρκετά χαμηλά επίπεδα. 



Το 2022 η ιταλική DR Motor κατέκτησε το 1.9% της αγοράς από 0.6% που κατείχε το 2021, με αύξηση στις πωλήσεις της κατά 192.8%. Στην φωτογραφία το DR 5.0, με κινητήρα βενζίνης στα 1.498 cc και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Υπάρχει η δυνατότητα επιλογής υγραερίου, ενώ η βασική του τιμή στην Ιταλία είναι 21.900 €.




Η Lancia διατηρεί ένα αξιοπρεπές ποσοστό στην ιταλική αγορά (3.1%). Το μοναδικό μοντέλο που διαθέτει είναι το Ypsilon, που ήταν το δευτερο σε πωλήσεις μοντέλο στην Ιταλία το 2022, πίσω από το Fiat Panda. 









B.A
  © Hellenic Motor History (2023)
   Στοιχεία πωλήσεων: UNRAE

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου