Τον Μάρτιο η αγορά αυτοκινήτου στην Ε.Ε κατέγραψε σημαντική άνοδο, με τις ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στο +28.8% και συνολικά 1.087.939 μονάδες. Οι μεγαλύτερες αγορές πέτυχαν διψήφιο αριθμό στην αύξηση των πωλήσεων, με την Ισπανία (+66.1%) και την Ιταλία (+40.7%) να έχουν το προβάδισμα. Το πρώτο τρίμηνο του έτους υπήρξε ουσιαστική βελτίωση στην Ε.Ε, με 2.650.711 ταξινομήσεις έναντι 2.247.580 το ίδιο διάστημα πέρσι (+17.9%). Μεταξύ των τεσσάρων μεγαλύτερων αγορών της Ε.Ε, η Ισπανία είχε τα σημαντικότερα οφέλη (+44.5%), ενώ στην Ιταλία υπήρξε άνοδος +26.2%, στην Γαλλία +15.2% και στην Γερμανία +6.5%.
Ηλεκτρικά & υβριδικά αυτοκίνητα.
Τον Μάρτιο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) παρουσίασαν μεγάλη αύξηση, με 151.573 ταξινομήσεις στην Ε.Ε (+58.0%) και μερίδιο 13.9% έναντι 11.4% τον ίδιο μήνα πέρσι. Οι περισσότερες αγορές στην Ε.Ε είχαν διψήφιο ή τριψήφιο ποσοστό αύξησης. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην Ολλανδία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πέτυχαν άνοδο +132.6%, ενώ στο πρώτο τρίμηνο του έτους η αύξηση ανήλθε στο 43.2% με συνολικά 320.987 ταξινομήσεις.
Δυνατός μήνας και για τα υβριδικά αυτοκίνητα (HEV), που πέτυχαν αύξηση +38.1% με συνολικά 264.694 μονάδες. Θετική ήταν η εικόνα και στις τέσσερις μεγάλες αγορές της Ε.Ε και κυρίως στην Ισπανία (+75.3%) και στην Ιταλία (+47.8%). Κατά συνέπεια, τα υβριδικά κατέκτησαν το 24.3% του συνόλου στην Ε.Ε, από 22.7% που κατείχαν τον Μάρτιο του 2022. Μετά από δύο μήνες με αρνητικό πρόσημο, τα plug-in υβριδικά (PHEV) πέτυχαν μικρή αύξηση 4.3% τον Μάρτιο χάρη κυρίως στην σημαντική άνοδο που είχαν οι πωλήσεις τους στην Ισπανία (+80.1%), στην Γαλλία (+34.5%) και στην Ιταλία (+23.1%)
Στην Ελλάδα οι ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε 724 μονάδες τον Μάρτιο (+160.4%) με μερίδιο αγοράς 5.45%. Στο πρώτο τρίμηνο του έτους τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πέτυχαν συνολικά 1.392 πωλήσεις στην χώρα μας, έναντι 505 το αντίστοιχο διάστημα πέρσι (+175.6%), με ποσοστό 4.1%. Σαφώς καλύτερη εικόνα παρουσίασαν τα υβριδικά αυτοκίνητα (HEV), που κατέγραψαν αύξηση +67.1% τον Μάρτιο, με 3.829 μονάδες και μερίδιο 28.8%. Oι συνολικές τους πωλήσεις στο τρίμηνο ανήλθαν σε 9.177 μονάδες έναντι 6.187 πέρσι (+48.3%). Ανοδική πορεία και για τα plug-in υβριδικά (PHEV), με τις πωλήσεις τους τον Μάρτιο στις 822 μονάδες (+59.6%) με μερίδιο 6.2%. Στο διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου πέτυχαν αύξηση 38.6%, με συνολικά 1.766 μονάδες.
Βενζίνη & diesel.
Tα καινούργια βενζινοκίνητα επιβατικά πέτυχαν αύξηση κατά 29.9% τον Μάρτιο, που αντιστοιχεί στο 37.5% της αγοράς στην Ε.Ε. Η άνοδος ήταν αποτέλεσμα των επιδόσεων στις τέσσερις αγορές-κλειδιά Ε.Ε. Στην Ισπανία οι πωλήσεις στα αμιγώς βενζινοκίνητα σημείωσαν άνοδο +82.0%, στην Ιταλία +45.5%, στην Γαλλία +24.4% και στην Γερμανία +22.8%. Οι ταξινομήσεις στα αυτοκίνητα βενζίνης ανήλθαν στις 407.533 μονάδες τον Μάρτιο και στις 991.742 μονάδες κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους (+18.6%). Βελτιωμένη εικόνα τον Μάρτιο είχαν τα diesel (+11.8%), αποτέλεσμα της ανόδου που παρουσίασαν σε τρεις μεγάλες αγορές και συγκεκριμένα στην Ιταλία (+38.2%), στην Ισπανία (+21.1%) και στην Γερμανία (+7.8%). Πάντως, το ποσοστό τους κάλυψε μόλις το 14.5% της αγοράς στην Ε.Ε, μειωμένο κατά 1.1% από τον Μάρτιο του 2022.
Στην Ελλάδα τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά σημείωσαν άνοδο τον Μάρτιο, με 5.891 μονάδες (+51.9%) ενώ το ποσοστό τους ανήλθε στο 44.3%. Οι ταξινομήσεις τους στο έτος ανήλθαν σε 14.925 μονάδες έναντι 10.153 το πρώτο τρίμηνο πέρσι (+47.0%), με μερίδιο αγοράς 44.2%. Σε υψηλά επίπεδα διατηρήθηκε και το ποσοστό των diesel, με 1.626 μονάδες τον Μάρτιο (+29.4%) και 5.623 μονάδες στο τρίμηνο (+63.5%).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου