Τρίτη 17 Οκτωβρίου 2023

Σεπτέμβριος 2023. Σημαντική αύξηση στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Toyota & Stellantis κυριαρχούν.

 


Θετικός απολογισμός για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου και τον Σεπτέμβριο, με τις ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στο +32.5% και 11.401 μονάδες από 8.606 τον ίδιο μήνα πέρσι. Στους εννέα πρώτους μήνες του έτους οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε συνολικά 104.510 νέα επιβατικά αυτοκίνητα, έναντι 82.936 το αντίστοιχο διάστημα πέρσι (+26.0%). Η επίδοση αυτή προσεγγίζει τις συνολικές πωλήσεις για όλο το 2022, που ανήλθαν σε 105.283 μονάδες. 

Στην κορυφή βρέθηκε τον Σεπτέμβριο η Toyota με 1.535 μονάδες και ποσοστό 13.5%. Στην δεύτερη θέση τερμάτισε η Peugeot με 995 μονάδες και 8.7% ενώ η Citroen ακολούθησε με μικρή διαφορά στην τρίτη θέση με 933 μονάδες και 8.2%. Να σημειωθεί ότι ο ΣΕΑΑ τοποθετεί στην δεύτερη θέση τις Citroen/DS, λαμβάνοντας υπόψη συγκεντρωτικά τις πωλήσεις των δύο εταιρειών (1.028 μονάδες). Η Hyundai ήρθε στην τέταρτη θέση με 782 μονάδες και 6.9% Άλμα για την BMW, που τον Σεπτέμβριο πέτυχε την καλύτερη επίδοση από την αρχή του έτους και βρέθηκε στην πέμπτη θέση με 717 μονάδες και ποσοστό 6.3%. Στην έκτη θέση ήρθε η Suzuki, με ποσοστό 6.2% και 708 μονάδες. H Opel παρουσίασε μια απλώς ικανοποιητική επίδοση, που την έφερε στην έβδομη θέση με 655 μονάδες και 5.7%. Την χαμηλότερη επίδοση για φέτος κατέγραψε η Volkswagen τον Σεπτέμβριο στην χώρα μας, με 456 μονάδες και 4.0%, τερματίζοντας στην όγδοη θέση. Η Fiat κινήθηκε σε χαλαρούς ρυθμούς, μετά από ένα εξαιρετικό δίμηνο (Ιούλιος-Αύγουστος). Οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 438 μονάδες με μερίδιο 3.8% και ήρθε στην ένατη θέση της κατάταξης για τον Σεπτέμβριο. Την πρώτη δεκάδα του μήνα συμπλήρωσε η Kia, που πέτυχε 418 πωλήσεις με ποσοστό 3.7%. 

Το Toyota Yaris ήταν το best seller της εγχώριας αγοράς τον Σεπτέμβριο, με 667 μονάδες. Στο σύνολο του έτους τον τίτλο του best seller διατηρεί το Opel Corsa, με συνολικά 5.380 μονάδες στο διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου. Η Toyota έχει αποκτήσει ασφαλές προβάδισμα στο εννιάμηνο του έτους, με ποσοστό 13.0% και 13.633 μονάδες. Η Opel διατήρησε την δεύτερη θέση, όμως η υποχώρηση που σημείωσε τους δύο τελευταίους μήνες έχει μειώσει αισθητά την διαφορά από την Peugeot. Η γαλλική εταιρεία κινείται σταθερά σε υψηλά επίπεδα και βρίσκεται στην τρίτη θέση της ελληνικής αγοράς, με 8.758 μονάδες και μερίδιο 8.4%. Σταθερή πορεία έχει επιδείξει και η Hyundai, που κατέκτησε την τέταρτη θέση στους εννέα πρώτους μήνες με 7.495 μονάδες και 7.2%. Ιδιαίτερα θετική εικόνα παρουσιάζει η Citroen, που συμπλήρωσε την πρώτη πεντάδα στην γενική κατάταξη, με 7.187 μονάδες και 6.9%. Η Volkswagen ήρθε στην έκτη θέση με 6.776 μονάδες (6.5%) ενώ στην έβδομη θέση τερμάτισε η Suzuki με 5.072 μονάδες (4.9%). Οι καλές πωλήσεις του Σεπτεμβρίου έδωσαν "αέρα" στην ιαπωνική φίρμα έναντι της Kia, η οποία είχε μια μέτρια επίδοση και έμεινε πίσω στην κατάταξη του έτους, τερματίζοντας στην όγδοη θέση με 4.885 μονάδες (4.7%). Η μεταξύ τους διαφορά δεν είναι μεγάλη, που σημαίνει ότι η μάχη των δυο εταιρειών δεν έχει κριθεί ακόμα. H Fiat ακολουθεί σε μικρή απόσταση στην ένατη θέση με 4.738 μονάδες (4.5%), όμως θα πρέπει να διατηρήσει τουλάχιστον ένα μέρος από την δυναμική που ανέπτυξε το καλοκαίρι ώστε να έχει ελπίδες να ανταγωνιστεί στα ίσια τις Suzuki και Kia έως το τέλος της χρονιάς. Η BMW βρέθηκε στην δέκατη θέση με 4.104 μονάδες και ποσοστό 3.9%. 

Να σημειωθεί ότι η νεοσύστατη στην χώρα μας MG, πέτυχε τον Σεπτέμβριο 179 πωλήσεις με ποσοστό 1.6%. Η συντριπτική πλειοψηφία των πωλήσεων αφορούσε το μοντέλο MG ZS, με 117 μονάδες. To segment B παραμένει η δημοφιλέστερη κατηγορία στην Ελλάδα, με 55.124 μονάδες στο διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου  και το 52.75% της αγοράς.  Από το σύνολο, οι 28.590 αφορούν τα supermini κλασικού τύπου (hatchback) και οι 26.534 τα B-SUV. Οι SUV προτάσεις όλων των κατηγοριών κατέκτησαν το 54.1% της ελληνικής αγοράς, με 56.529 μονάδες. Τα τρία πρώτα σε πωλήσεις SUV ήταν τα Toyota Yaris Cross (3.752), Peugeot 2008 (2.234) και Volkswagen T-Roc (2.165). 









Β.Α
Hellenic Motor History © (2023)
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ

 

Κυριακή 15 Οκτωβρίου 2023

Ελληνικές ιστορίες αυτοκινήτου το 1934. Ο διαγωνισμός κομψότητας της ΕΛΠΑ στο Φάληρο και η εβδομάδα επίδειξης της General Motors.

 


Το 1934 η Ελλάδα προσπαθούσε να συνέλθει από την μεγάλη οικονομική κρίση που είχε ξεσπάσει στα τέλη του 1931. Το πολιτικό κλίμα εκείνη την εποχή ήταν τεταμένο, με τον Παναγή Τσαλδάρη στην διακυβέρνηση μετά την νίκη που πέτυχε το Λαϊκό Κόμμα στις εκλογές της 5ης Μαρτίου 1933. Ορκίστηκε Πρωθυπουργός στις 10 Μαρτίου 1933, ενώ μεσολάβησε το -αποτυχημένο- στρατιωτικό πραξικόπημα του Νικόλαου Πλαστήρα και η μεταβατική κυβέρνηση του Αλέξανδρου Οθωναίου. Τρεις μήνες αργότερα, στις 6 Ιουνίου 1933, έγινε η δολοφονική απόπειρα εναντίον του Ελευθερίου Βενιζέλου στην Λεωφόρο Κηφισίας. Στις 11 Φεβρουαρίου 1934 διεξήχθησαν οι δημοτικές εκλογές σε κλίμα έντονης πόλωσης. Ο Κωνσταντίνος Κοτζιάς εκλέχθηκε δήμαρχος Αθηναίων στην θέση του απερχόμενου Σπύρου Μερκούρη. Μέσα σε αυτό το οικονομικό και πολιτικό περιβάλλον, η Ελλάδα προσπαθεί να πάει κάνει βήματα προόδου. Στις 28 Μαΐου 1934 άνοιξε τις πύλες της η πρώτη αρχιτεκτονική έκθεση, όπου παρουσιάστηκαν σχέδια και μακέτες από ιδιωτικά και δημόσια κτίρια γνωστών αριχτεκτόνων, όπως του Σ. Βουρέκα, του Γ. Κοντολέοντος, του Κ. Λάσκαρη, του Πατρ. Καραντινού, του Ν. Μητσάκη κ.α. Την ίδια εποχή οι Αθηναίοι πληροφορούνται από καταχωρήσεις στον ημερήσιο Τύπο, πως πωλούνται και ενοικιάζονται διαμερίσματα στην "πολυτελεστέρα εν Αθήναις πολυκατοικία", στην πλατεία Εξαρχείων. Δεν ήταν άλλη από την γνωστή μας σήμερα "Μπλε Πολυκατοικία", η οποία διέθετε όλες τις σύγχρονες ανέσεις και ευκολίες της εποχής. Παρότι η πλειοψηφία των κατοικιών που κατασκευάζονταν εκείνη την εποχή αφορούσε μονόροφα ή διώροφα κτίρια, πάντως οι πολυκατοικίες είχαν αρχίσει να κάνουν αισθητή την παρουσία τους στην πρωτεύουσα. Το 1934 εκδόθηκαν 2.721 οικοδομικές άδειες, από τις οποίες οι 99 αφορούσαν κτίσματα τεσσάρων έως έξι ορόφων. Παράλληλα είχαν αρχίσει να κάνουν την εμφάνισή τους στην Ελλάδα οι ηλεκτρικές συσκευές, που φυσικά απευθύνονταν σε όσους είχαν την απαραίτητη οικονομική άνεση αλλά και την τάση στον σύγχρονο τρόπο ζωής. Για την μεγάλη μερίδα των Ελλήνων ένα ηλεκτρικό ψυγείο δεν ήταν παρά πολυτέλεια. To ίδιο ίσχυε για το αυτοκίνητο, σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό. Το κράτος άλλωστε θεωρούσε το ιδιωτικό αυτοκίνητο ως είδος πολυτελείας. Όμως οι εισαγωγικοί περιορισμοί δεν επέτρεπαν ώστε να καλυφθεί η ζήτηση, εφόσον ο αριθμός των νέων αυτοκινήτων που έφταναν στην χώρα μας ήταν ιδιαίτερα χαμηλός. Το καθεστώς του περιορισμού στις εισαγωγές προϊόντων επιβλήθηκε την άνοιξη του 1932 ως απαραίτητο μέτρο στην σοβαρή νομισματική κρίση που είχε ξεσπάσει και διατηρήθηκε στα πλαίσια προστασίας του εθνικού νομίσματος τα επόμενα χρόνια. Δύο ήταν τα αυτοκινητιστικά γεγονότα που απασχόλησαν περισσότερο κατά το 1934. Το πρώτο αφορούσε την εκκίνηση από την Αθήνα των αυτοκινήτων για το ράλλυ Monte Carlo στις 20 Ιανουαρίου, συνολικά 22 πληρώματα διαφόρων εθνικοτήτων. Το δεύτερο αποτέλεσε και ένα ευρύτερο κοινωνικό γεγονός και ήταν ο διαγωνισμός κομψότητας αυτοκινήτων στον Ιππόδρομο Φαλήρου, μια διοργάνωση της ΕΛΠΑ. Η εκδήλωση έγινε στις 15 Σεπτεμβρίου και έλαβαν μέρος 50 αυτοκίνητα νέου τύπου μαζί με κομψές δεσποινίδες και κυρίες. Η συμμετοχή θεωρήθηκε μικρή αλλά όχι απαγοητευτική για τα δεδομένα που επικρατούσαν. 




Την εκδήλωση παρακολούθησε πλήθος κόσμου, μεταξύ των οποίων ο υπουργός Συγκοινωνίας κ. Πέτρος Ράλλης με την σύζυγό του και ο υφυπουργός κ. Κ. Τσαλδάρης. Η παρέλαση των αυτοκινήτων ξεκίνησε στις 5 το απόγευμα και στην συνέχεια δόθηκαν τα διάφορα βραβεία από την επιτροπή. Το πρώτο βραβείο γενικής κομψότητας, Αριστείον ΕΛΠΑ, κέρδισε η κ. Λουΐζα Μάμμου με Buick. Το βραβείον κομψότητας, έπαθλον εταιρείας "ΑΘΗΝΑ", έλαβε η κ. Ι. Θεοτόκη με την LaSalle ιδιοκτησίας της κ. Αβέρωφ. Έπαθλα κέρδισε επίσης το Opel της δεσποινίδος Μαρίας Μιχαηλίδου, το Ford Roadster του κ. Ραμπά με οδηγό την κ. Έλσα Χατζηαργύρη, η ανοικτή Lincoln του Γουίλιαμ Ρηζ με οδηγό την κυρία Ρηζ, το Nash Lafayette της κ. Μαρίας Ζάρπα, η Auburn της κ. Μαρίας Τσακαλάκη, η Chrysler Airflow της εταιρείας Μινάρδου. Διάκριση της ΕΛΠΑ έλαβε επίσης το Λεωφορείο των αδελφών Μαυρουδή μάρκας Chevrolet, ενώ στον διαγωνισμό πήρε μέρος και ένα ταξί μάρκας Chrysler. 

Στο διάστημα 14 έως 20 Σεπτεμβρίου 1934 διοργανώθηκε η "Εβδομάδα General Motors". Οι κεντρικοί αντιπρόσωποι των προϊόντων της αμερικάνικης εταιρείας έκαναν "πρωτότυπους εκθέσεις" με σκοπό την εξυπηρέτηση της πελατείας και την "εκλαΐκευση των τελευταίων καταπληκτικών τελειοποιήσεων στο αυτοκίνητο". Τις εκθέσεις αυτές διοργάνωσε η "ΑΘΗΝΑ" Ανων. Εταιρεία Αυτοκινήτων, που είχε την αντιπροσωπεία των επιβατικών αυτοκινήτων Buick, Oldsmobile, Opel και Vauxhall (οδός Σταδίου 4) και των φορτηγών G.M.C και Bedford (οδός Μυλλέρου 23). Ανάλογες εκθέσεις έκανε η "Αδελφοί Κύρτση" Α.Ε,  αντιπροσωπεία στην χώρα μας της δημοφιλούς Chevrolet. H έδρα ήταν στην Λεωφ. Συγγρού 108. Δυστυχώς, αν και η εικόνα ήταν βελτιωμένη κατά το 1934, το αγοραστικό κοινό συνέχισε να είναι περιορισμένο. Παρά τις εκκλήσεις των εισαγωγέων για διπλασιασμό στις εισαγωγές επιβατικών αυτοκινήτων (και αύξηση στο ποσοστό εισαγωγής για τα φορτηγά), οι περιορισμοί συνέχισαν να αποτελούν σοβαρό εμπόδιο στην εξάπλωση του αυτοκινήτου στην χώρα μας και η εικόνα ελάχιστα βελτιώθηκε τα αμέσως επόμενα χρόνια. 






Β.Α
Έρευνα: Hellenic Motor History © (2023)
Mε πληροφορίες από τις εφημερίδες "Έθνος" & "Πρωία". Στοιχεία αδειών οικοδομής: "Οικονομολόγος Αθηνών". 
Φωτογραφίες: εφημ. "Ελεύθερος Άνθρωπος" (Opel δ. Μιχαηλίδου) & "Έθνος" (Buick κ. Μάμμου), 16/9/1934.
Aρχική φωτογραφία: Buick Convertible 1934.

Σάββατο 7 Οκτωβρίου 2023

Ιταλία, Σεπτέμβριος 2023. Άνοδος στις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων, η Fiat στην κορυφή με μειωμένο το ποσοστό της.



Ανοδική πορεία ακολουθεί η αγορά αυτοκινήτου στην Ιταλία, όμως παραμένει σε χαμηλότερα επίπεδα από την προ-πανδημίας εποχή. Τον Σεπτέμβριο οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε 136.283 μονάδες, έναντι 110.998 τον ίδιο μήνα πέρσι (+22.8%). Ανάλογη εικόνα παρουσίασε και στους εννέα πρώτους μήνες του έτους, με άνοδο +20.6% και συνολικά 1.176.882 μονάδες στο διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου. Καθοριστικό ρόλο στο θετικό κλίμα είχε η ομαλοποίηση στην διαδικασία παραγωγής, που είχε επηρεάσει αρνητικά την αγορά από τον Σεπτέμβριο του 2021. 

Τα αυτοκίνητα με κινητήρα βενζίνης κατέκτησαν το 29.3% της αγοράς τον Σεπτέμβριο με 40.596 μονάδες (+32.4%) και συνολικά το 28.2% στους εννέα μήνες με 337.060 μονάδες (+22.7%). Σχετικά ψηλά ποσοστά σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες διατηρούν τα diesel στην Ιταλία. Τον Σεπτέμβριο οι πωλήσεις τους κατέγραψαν οριακή πτώση -1.3%, με 21.475 μονάδες και ποσοστό 15.5%, ενώ σε επίπεδο έτους πέτυχαν άνοδο +11.1%, με συνολικά 222.685 μονάδες και ποσοστό 18.7%. Πάντως και στις δύο περιπτώσεις το ποσοστό τους ήταν μειωμένο σε συγκριτικά με το 2022, που κατείχαν το 19.3% και το 20.3% της ιταλικής αγοράς αντίστοιχα. Τα υβριδικά όλων των κατηγοριών (HEV βενζίνης, diesel και αμιγώς υβριδικά) κατέκτησαν μερίδιο 39.5% τον Σεπτέμβριο με 54.795 μονάδες (+36.2%). Στο διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου οι πωλήσεις τους ανήλθαν σε 426.499 μονάδες (+27.6%) με μερίδιο 35.7%. Τα ποσοστά τους ήταν σε κάθε περίπτωση αυξημένα σε σχέση με πέρσι (35.7% & 33.8% αντίστοιχα), όμως ο μεγαλύτερος όγκος πωλήσεων αφορούσε τα HEV βενζίνης. Αύξηση στις πωλήσεις τους είχαν και τα plug-in υβριδικά, με 5.543 μονάδες (+24.4%) τον Σεπτέμβριο και 54.049 μονάδες (+8.9%) στους εννέα μήνες του έτους. Όμως το ποσοστό τους παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα, αμετάβλητο στο 4.0% για τον Σεπτέμβριο και μειωμένο για το έτος στο 4.5% από 5.0% στο αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Μικρές απώλειες σημείωσαν τον Σεπτέμβριο τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) τα ποσοστά των οποίων παραμένουν σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα στην Ιταλία. Οι πωλήσεις του ανήλθαν σε 4.992 μονάδες (-1.9%) με μερίδιο 3.6% από 4.5% το Σεπτέμβριο του 2022. Στους εννέα μήνες πέτυχαν αύξηση +27.6% με 46.063 μονάδες και μερίδιο οριακά βελτιωμένο στο 3.9% από 3.7% πέρσι.  

Η Fiat διατήρησε την θέση της στην κορυφή, κάτι που δεν αποτελεί έκπληξη. Όμως το ποσοστό της υπέστη επιπλέον πτώση και σε καμία περίπτωση δεν θυμίζει τις ένδοξες εποχές του παρελθόντος. Τον Σεπτέμβριο οι πωλήσεις της είχαν θετικό πρόσημο, με 16.137 μονάδες έναντι 14.272 πέρσι (+13.1%), όμως το μερίδιο της έπεσε στο 11.8% από 12.9% που ήταν πέρσι. Η εικόνα είναι χειρότερη στο διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου, που η ιταλική φίρμα είχε πτώση -4.5% με το μερίδιο της στο 11.3% από 14.2% το αντίστοιχο διάστημα του 2022 και τις συνολικές της πωλήσεις σε 132.726 μονάδες από 138.958. Το best seller στην Ιταλία εξακουλουθεί να είναι το Fiat Panda, που κατέκτησε την κορυφή με 9.469 μονάδες τον Σεπτέμβριο και 73.371 μονάδες στους εννέα μήνες. Να σημειωθεί πως μια δεκαετία πριν, το 2013, η Fiat κατείχε μερίδιο 21.3% ενώ την διετία 2020-2021 κατέκτησε το 15.3% της αγοράς. Το ποσοστό της για όλο το 2022 ήταν στο 13.6%. Χάρη στην Fiat o όμιλος Stellantis κατέχει ηγετική θέση στην Ιταλία, με συνολικά 390.036 μονάδες στους εννέα μήνες του 2023 (+9.8%) και μερίδιο 33.1%. Στην καλή εικόνα του ομίλου βοηθάει επίσης η επίδοση της Peugeot αλλά και της Jeep, που κατέγραψε αύξηση πωλήσεων +47.3% στο διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου, με 54.867 μονάδες. Στην δεύτερη θέση βρίσκεται ο όμιλος Volkswagen, με συνολικά 192.318 μονάδες στους εννέα μήνες του έτους (+23.7%) και μερίδιο 16.3%. Εκτός από την μητρική εταιρεία, που κατέχει την δεύτερη θέση στην γενική κατάταξη με 93.182 μονάδες, πολύ καλή πορεία καταγράφει η Audi που πέτυχε άνοδο +30.1% με συνολικά 51.395 μονάδες. Ο όμιλος Renault κατέκτησε την τρίτη θέση με 122.060 μονάδες (+30.2%) και μερίδιο 10.4%. Η Dacia συνεχίζει την δυναμική της πορεία με 64.490 πωλήσεις στους εννέα μήνες (+28.1%), ενώ αύξηση σημείωσε και η Renault με 57.570 μονάδες (+32.7%). 




Πολύ καλές επιδόσεις καταγράφει φέτος στην Ιταλία η Jeep. Στο διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου βρέθηκε στην όγδοη θέση, με αύξηση πωλήσεων +47.3%. Το πιο εμπορικό της μοντέλο είναι το Renegade, που κατέκτησε την έβδομη θέση με συνολικά 24.542 μονάδες.







B.A
  © Hellenic Motor History (2023)
   Στοιχεία πωλήσεων: UNRAE


Κυριακή 1 Οκτωβρίου 2023

Οκτώβριος 1981: H νέα σειρά "5" της BMW στην Ελλάδα (E28).

 


Η ελληνική αντιπροσωπεία της BMW στην Ελλάδα, "Intercar" Α.Ε, παρουσίασε επίσημα την νέα γενιά της σειράς "5" στην εγχώρια αγορά στις 10 Οκτωβρίου 1981 (Ε28). Βασικός εκπρόσωπος του μοντέλου στην χώρα μας ήταν η έκδοση "518", που ήταν και η μοναδική "προσιτή" εναλλακτική για τους Έλληνες αγοραστές. Το νέο μοντέλο αποτελούσε ουσιαστικά μια σχεδιαστική εξέλιξη της προηγούμενης γενιάς, με βελτιώσεις σε πάνω από 300 σημεία. Η χωρητικότητα του κινητήρα ήταν στα 1.766 cc, που τοποθετούσε το αυτοκίνητο στην κλάση των 12 φορ. ίππων και έδινε φορολογικό πλεονέκτημα για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας στην Ελλάδα. Έτσι, η νέα σειρά "5" δεν άργησε να γίνει σύμβολο κύρους σε μια δύσκολη περίοδο για την εγχώρια αγορά αυτοκινήτου, εφόσον αποτελούσε σχεδόν μονόδρομο για τους έχοντες την οικονομική δυνατότητα απόκτησης ενός αυτοκινήτου "πολυτελείας". Γενικότερα, οι διαφορές από τις εκδόσεις με τους μεγαλύτερους κινητήρες δεν ήταν σημαντικές, όμως η διαφορά στο κόστος σε σχέση με την "520" (2.000 cc) ήταν περίπου 1.000.000 δραχμές.  

Παράλληλα η "Intercar" A.E παρουσίασε επίσημα και την "315", την μικρότερη έκδοση της γνωστής σειράς "3" (E21), που ήταν ήδη διαθέσιμη στην Ελλάδα τους προηγούμενους μήνες. Η "315" μοιραζόταν τον ίδιο κινητήρα με την "316", στα 1.573 cc, αλλά με την απόδοση μειωμένη από τους 90 στους 75 ίππους, σαν μια πιο οικονομική πρόταση. Η τιμή της στην χώρα μας εκείνη την εποχή ήταν 1.175.000 δραχμές και βρισκόταν σε "λογικά" επίπεδα για τον κυβισμό του αυτοκινήτου. Για περισσότερες λεπτομέρεις σχετικά με την πορεία της BMW στην χώρα μας κατά την δεκαετία του '80, μπορείτε να διαβάσετε εδώ.






B.A
 © Hellenic Motor History (2023)