Toν Μάιο του 2024 οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση σημείωσαν πτώση -3.0%, με 911.697 μονάδες έναντι 939.521 πέρσι. Μείωση υπήρξε σε τρεις από τις μεγαλύτερες αγορές, με την Ιταλία στο -6.6%, την Γερμανία στο -4.3% και την Γαλλία στο -2.9%. Στην Ισπανία, αντίθετα, σημειώθηκε μικρή αύξηση τον Μάιο (+3.4%). Παρόλα αυτά το πρόσημο παρέμεινε θετικό στους πέντε πρώτους μήνες του έτους, με συνολικά 4.594.493 ταξινομήσεις έναντι 4.394.450 στο αντίστοιχο πεντάμηνο του 2023 (+4.6%). Οι μεγαλύτερες αγορές της ένωσης παρουσίασαν ανάλογη εικόνα, με την Ισπανία στο +6.8%, την Γερμανία στο +5.2%, την Γαλλία στο +4.9% και την Ιταλία στο +3.4%. Αν λάβουμε υπόψη και τις ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων του Μαΐου στην Βρετανία και τις χώρες της EFTA (Ελβετία, Ισλανδία, Νορβηγία), τότε η πτώση περιορίζεται στο -2.6% με 1.092.901 μονάδες έναντι 1.122.214 πέρσι. Στο πεντάμηνο οι ταξινομήσεις σε Ε.Ε, Βρετανία και EFTA ανήλθαν σε 5.569.024 μονάδες από 5.324.124 το αντίστοιχο διάστημα πέρσι (+4.6%).
Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) παρουσίασαν πτώση -12.0% τον Μάιο, με 114.308 μονάδες έναντι 129.868 και το μερίδιό τους έπεσε στο 12.5% από 13.8% πέρσι τον Μάιο. Σημαντική άνοδο πέτυχαν στο Βέλγιο (+44.8%), που αποτελεί πλέον την τρίτη μεγαλύτερη σε όγκο αγορά της Ε.Ε στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Θετική ήταν η εικόνα στην Δανία (+63.0%) και την Γαλλία (+5.4%), όμως υπήρξε μεγάλη πτώση στην Γερμανία (-30.6%) ενώ δεν βοήθησε και η πορεία που είχαν τα ηλεκτρικά στην Σουηδία (-34.7%), την Ιταλία (-18.3%) και την Ολλανδία (-11.7%). Στην Ισπανία υπήρξε οριακή πτώση (-0.4%). Στο σύνολο των πρώτων πέντε μηνών, οι ταξινομήσεις στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανήλθαν σε 556.276 μονάδες έναντι 545.399 πέρσι, με την άνοδο να περιορίζεται στο +2.0%. Στην Ελλάδα οι πωλήσεις στα BEV σημείωσαν σημαντική πτώση τον Μάιο, με 405 μονάδες έναντι 720 πέρσι (-43.8%) και το μερίδιό τους στο 2.9%. Στο πεντάμηνο υπήρξε οριακή άνοδος +0.5%, με 2.589 μονάδες από 2.575 πέρσι. Το μερίδιό τους ανήλθε στο 4.05% από 4.5% που ήταν τον προηγούμενο χρόνο.
Tα plug-in υβριδικά (PHEV) είχαν επίσης πτώση τον Μάιο στην Ε.Ε, με 59.333 μονάδες από 69.539 πέρσι (-14.7%) και το μερίδιό τους στο 6.5%. Αξιωσημείωτη υποχώρηση γνώρισαν στο Βέλγιο (-36.6%) και την Γαλλία (-19.4%). Στο διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου 2024 οι πωλήσεις τους κινήθηκαν ελαφρώς ανοδικά, με 325.731 μονάδες έναντι 319.249 πέρσι (+2.0%). Στην ελληνική αγορά τα PHEV είχαν πτώση -10.9% τον Μάιο, με 646 μονάδες από 725 πέρσι και μερίδιο 4.7%. Στο πρώτο πεντάμηνο η εικόνα ήταν θετική, με συνολικά 3.441 μονάδες από 2.925 πέρσι (+17.6%) και μερίδιο 5.4% από 5.1%. Tα υβριδικά (HEV) ήταν η μοναδική κατηγορία που πέτυχε άνοδο τον Μάιο στην Ε.Ε, με 272.568 μονάδες έναντι 234.563 (+16.2%), έχοντας ώθηση από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές, με την Γαλλία στο +38.3%, την Ισπανία στο +25.4% και την Ιταλία στο +7.4%. Στην Γερμανία υπήρξε πολύ μικρή πτώση (-0.7%). Αυτό είχε ως συνέπεια τα υβριδικά να καλύψουν το 29.9% από 25% τον Μάιο του 2023. Οι συνολικές τους πωλήσεις στην Ε.Ε κατά το πρώτο πεντάμηνο ανήλθαν σε 1.339.723 μονάδες έναντι 1.104.010 πέρσι (+21.4%), με μερίδιο 29.2%. Στην χώρα μας οι πωλήσεις τους τον Μάιο ανήλθαν σε 5.977 μονάδες έναντι 3.715 πέρσι, καταγράφοτας σημαντική άνοδο +60.9%. Σε επίπεδο έτους τα υβριδικά κάλυψαν το 37.9% της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, με 24.193 μονάδες έναντι 15.909 (+52.1%) και μερίδιο 27.9% πέρσι.
Απώλειες υπήρξαν τον Μάιο και στα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά, όμως ήταν σχετικά περιορισμένες, με 323.551 μονάδες έναντι 342.795 μονάδες πέρσι (-5.6%). Από τις μεγάλες αγορές σημαντική ήταν η υποχώρηση που είχαν στην Γαλλία (-20.3%), όμως δεν μπορούμε να παραβλέψουμε και την αρνητική επίδοση που πέτυχαν στην Ολλανδία (-40.9%). Στο σύνολο της Ε.Ε κάλυψαν το 35.5% της αγοράς από 36.5% πέρσι τον Μάιο. Στο πεντάμηνο οι ταξινομήσεις στα βενζινοκίνητα ήταν οριακά μειωμένες, με 1.632.315 έναντι 1.639.179 πέρσι (-0.4%) και μερίδιο 35.5% από 37.3%. Πτωτική πορεία είχαν στην Ελλάδα τον Μάιο, με 5.592 μονάδες έναντι 6.144 πέρσι (-9.0%), όμως κινήθηκαν ελαφρώς ανοδικά στο πρώτο πεντάμηνο, με 26.499 μονάδες από 25.837 μονάδες πέρσι (+2.6%). Το μερίδιό τους ανήλθε στο 40.6% τον Μάιο και στο 41.5% στο πεντάμηνο. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι σημείωσαν πτώση και τα diesel επιβατικά αυτοκίνητα. Τον Μάιο οι πωλήσεις τους στην Ε.Ε ανήλθαν σε 118.733 μονάδες έναντι 134.059 πέρσι (-11.4%) και κάλυψαν το 13.0% της αγοράς στην Ε.Ε. Σημαντική μείωση είχαν στην Ιταλία (-30.5%), στην Γαλλία (-24.8%) και στην Ισπανία (-15.4%). Μικρή αύξηση πέτυχαν στην Γερμανία (+3.2%). Στο -8.8% ήταν η πτώση που είχαν στο πρώτο πεντάμηνο, με συνολικά 592.701 μονάδες από 650.055 το ίδιο διάστημα του 2023. Το μερίδιό τους περιορίστηκε στο 12.9% από 14.8%. Καθοδική πορεία ακολούθησαν τα diesel και στην χώρα μας, με 983 μονάδες τον Μάιο έναντι 1.376 πέρσι (-28.6%) και ποσοστό 7.1% έναντι 10.6%. Από τις αρχές του έτους οι πωλήσεις τους ανήλθαν σε 6.129 μονάδες από 8.197 πέρσι (-25.2%) και το ποσοστό τους στο 9.6% από το 14.4% που κατείχαν στο πεντάμηνο του 2023.
B.A
© Hellenic Motor History (2024)
Στοιχεία πωλήσεων & πίνακας: ACEA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου