Τον Σεπτέμβριο οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε συνέχισαν την καθοδική πορεία, με συνολικά 809.163 μονάδες έναντι 861.973 πέρσι (-6.1%). Από τις τέσσερις μεγάλες αγορές, μόνο στην Ισπανία υπήρξε άνοδος (+6.3%), ενώ η Γαλλία είχε την μεγαλύτερη πτώση -11.1%, η Ιταλία -10.7% και η Γερμανία -7.0%. Αν προσθέσουμε τις ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων σε Βρετανία και EFTA (Ελβετία, Ισλανδία, Νορβηγία), η πτώση διαμορφώθηκε στο -4.2%, με 1.118.083 μονάδες από 1.167.637 τον Σεπτέμβριο του 2023.
Στο διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2024, οι ταξινομήσεις στην Ε.Ε ανήλθαν σε συνολικά 7.989.776 μονάδες από 9.741.704, καταγράφοντας οριακή άνοδο +0.6%. Μαζί με την Βρετανία και τις χώρες της EFTA, οι ταξινομήσεις κατέγραψαν άνοδο +1.0%, με 9.779.605 από 9.685.850 στο ίδιο διάστημα πέρσι. Τον Σεπτέμβριο τα υβριδικά αυτοκίνητα (HEV) πέτυχαν την καλύτερη επίδοση από όλες τις κατηγορίες, με 265.724 μονάδες έναντι 236.107 πέρσι (+12.5%) και κατέλαβαν το μεγαλύτερο ποσοστό στην Ε.Ε, με 32.8% από 27.4% που κατείχαν τον Σεπτέμβριο του 2023 και προηγήθηκαν έναντι των αμιγώς βενζινοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων. Σημαντική άνοδο πέτυχαν τα υβριδικά σε επίπεδο έτους, με συνολικά 2.404.532 μονάδες έναντι 2.002.816 πέρσι (+20.1%) και μερίδιο 30.1% στην Ε.Ε.
Τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά είχαν πτώση -17.9% τον Σεπτέμβριο, με 240.805 μονάδες έναντι 293.143 πέρσι και κατέκτησαν ποσοστό 29.8% στην Ε.Ε. Σημαντική υποχώρηση υπήρξε στην Γαλλία (-31.9%), την Ιταλία (-23.3%), την Γερμανία (-15.2%) και την Ισπανία (-10.7%). Στους εννέα πρώτους μήνες η πτώση στα βενζινοκίνητα περιορίστηκε στο -4.4%, με συνολικά 2.744.809 μονάδες από 2.872.408 το ίδιο διάστημα πέρσι. Το μερίδιό τους στην Ε.Ε ανήλθε σε 34.4%, παραμένοντας η δημοφιλέστερη κατηγορία στα επιβατικά αυτοκίνητα. Στην Ελλάδα οι πωλήσεις στα υβριδικά αυτοκίνητα ανήλθαν σε 4.503 μονάδες από 3.318 πέρσι (+35.7%), με ποσοστό 46.6% στο σύνολο της αγοράς. Σημαντική άνοδο κατέγραψαν τα HEV και στους εννέα πρώτους μήνες, με 44.558 μονάδες από 31.249 πέρσι (+42.6%) και το μερίδιό τους αυξημένο στο 41.2% από 29.9% στο εννιάμηνο του 2023. Έντονη υποχώρηση είχαν τον Σεπτέμβριο στην χώρα μας τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά, με 2.773 μονάδες από 4.585 πέρσι (-39.5%) και μερίδιο 28.7%. Από τις αρχές του έτους οι ταξινομήσεις τους ανήλθαν σε 41.237 από 45.105 πέρσι (-8.6%) και κατέκτησαν το 38.2% της ελληνικής αγοράς από το 43.2% που κατείχαν το ίδιο διάστημα πέρσι.
Tα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) πέτυχαν άνοδο +9.8% τον Σεπτέμβριο, με 139.702 μονάδες από 127.196 πέρσι και ποσοστό 17.3% στην Ε.Ε. Όμως στους εννέα πρώτους μήνες του έτους η επίδοσή τους είχε αρνητικό πρόσημο, με τις ταξινομήσεις στο 1.047.869 μονάδες έναντι 1.111.925 το ίδιο διάστημα πέρσι (-5.8%). Αυτό είχε ως συνέπεια να υποχωρήσει το ποσοστό τους στο 13.1% από 14.0% που κατείχαν στους εννέα μήνες του 2023. Σε αυτό συνέβαλε και η αρνητική εικόνα που είχαν στην γερμανική αγορά, με -28.6%. Στην Ελλάδα, τα BEV πέτυχαν 865 πωλήσεις τον Σεπτέμβριο από 755 πέρσι (+14.6%) και 5.602 στο εννιάμηνο από 4.943 πέρσι (+13.3%). Το μερίδιό τους στην εγχώρια αγορά ανήλθε στο 5.2% από τις αρχές του έτους, ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2023 κατείχαν ποσοστό 4.7%. Η εικόνα δεν ήταν ιδιαίτερα καλή για τα plug-in υβριδικά (PHEV) τον Σεπτέμβριο στην Ε.Ε. Οι ταξινομήσεις στα PHEV ανήλθαν σε 54.889 μονάδες από 70.669 πέρσι (-22.3%) και μερίδιο 6.8% από 8.2% πέρσι. Στους εννέα πρώτους μήνες οι πωλήσεις υποχώρησαν στις 550.166 μονάδες από 598.366 το ίδιο διάστημα πέρσι (-8.1%) και το ποσοστό τους στο 6.9% από 7.5%.
Στην Ελλάδα τα plug-in υβριδικά πέτυχαν 734 πωλήσεις τον Σεπτέμβριο από 1.090 πέρσι (-32.7%), ενώ σε επίπεδο έτους υπήρξε οριακή άνοδος (+0.5%) με συνολικά 6.063 μονάδες από 6.031 πέρσι. Το ποσοστό τους στους εννέα μήνες του έτους ανήλθε σε 5.6% από 5.8% πέρσι. Τα diesel επιβατικά αυτοκίνητα είχαν πτώση -23.5% στην Ε.Ε τον Σεπτέμβριο, παρουσιάζοντας αρνητικό πρόσημο περίπου στα 2/3 των ευρωπαϊκών αγορών. Το ποσοστό τους ανήλθε στο 10.4% με 84.408 μονάδες έναντι 110.400 πέρσι. Στους εννέα πρώτους μήνες του 2024 το ποσοστό τους έπεσε στο 12.4% από 14.1%, με συνολικά 994.307 μονάδες έναντι 1.117.949 πέρσι (-11.1%). Ελεύθερη πτώση για τα diesel επιβατικά στην Ελλάδα τον Σεπτέμβριο, με μόλις 314 ταξινομήσεις από 1.305 τον αντίστοιχο μήνα πέρσι (-75.9%) και το ποσοστό τους στο 3.25% από 11.4%. Οι συνολικές ταξινομήσεις στους εννέα πρώτους μήνες ανήλθαν σε 8.575 μονάδες από 14.343 πέρσι (-40.2%), με ποσοστό 7.9% έναντι 13.7% που κατείχαν το 2023.