Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2024

Νοέμβριος 2024. Μικρή άνοδος στις ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων. Τα υβριδικά στην κορυφή, σκληρό ντέρμπι μεταξύ Peugeot & Suzuki στο έτος.

 



Μετά από τέσσερις μήνες πτωτικής πορείας, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου εμφάνισε θετικό πρόσημο τον Νοέμβριο, με 10.666 ταξινομήσεις έναντι 10.452 τον ίδιο μήνα πέρσι (+2.0%). Στο διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2024 οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε συνολικά 128.371 μονάδες έναντι 126.244 πέρσι, με την άνοδο να περιορίζεται στο +1.7%. Το τρέχον έτος θα κλείσει ελαφρώς πάνω από την περσινή χρονιά, με τις ταξινομήσεις μεταξύ 135.000 και 137.000 μονάδων. Τον Νοέμβριο τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) πέτυχαν άνοδο +149.7%, με 1.106 μονάδες έναντι 443 πέρσι και το ποσοστό τους ανήλθε στο 10.4%. Από τις αρχές του έτους οι ταξινομήσεις στα ηλεκτρικά ανήλθαν σε 7.626 μονάδες από 5.802 στο ενδεκάμηνο του 2023 (+31.4%), με συνολικό μερίδιο 5.9% από 4.6% που κατείχαν το αντίστοιχο διάστημα πέρσι. 

Τον Νομέμβριο η Toyota κατέκτησε για ακόμα μια φορά την κορυφή με 1.656 μονάδες και ποσοστό 15.5%. Στην δεύτερη θέση του μήνα ήρθε η Volkswagen, που πέτυχε την καλύτερη της επίδοση για 2024 με 791 μονάδες και ποσοστό 7.4% (λογικά δεν θα υπερβεί αυτά τα νούμερα τον Δεκέμβριο). Η Peugeot τερμάτισε τρίτη με 756 μονάδες και ποσοστό 7.1%, ενώ η BMW διατήρησε την δυναμική της και ήρθε στην τέταρτη θέση με 631 μονάδες και ποσοστό 5.9%. Η Suzuki συμπλήρωσε την πρώτη πεντάδα του μήνα, με 565 μονάδες και ποσοστό 5.3%. Η επίδοση αυτή μεταφράζεται σε σχετική υποχώρηση συγκριτικά με την εικόνα των προηγούμενων μηνών και στοίχισε την δεύτερη θέση για την ιαπωνική εταιρεία στην κατάταξη του έτους. H Suzuki κατέλαβε την δεύτερη θέση από την Peugeot τον Ιούνιο, όμως η γαλλική εταιρεία ακολουθούσε σταθερά σε μικρή απόσταση, με το μεταξύ τους ντέρμπι να αφήνει ανοιχτό κάθε ενδεχόμενο για την τελική διαμόρφωση στην πρώτη τριάδα. Έτσι, τον Νοέμβριο η Peugeot επανήλθε στην δεύτερη θέση, όμως η μεταξύ τους διαφορά εξακολουθεί να είναι μικρή και το τελικό αποτέλεσμα θα κριθεί κυριολεκτικά στο νήμα τον τελευταίο μήνα του έτους. 

Αναλυτικότερα, στο διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2024, η Toyota οδηγεί την κούρσα των πωλήσεων με συνολικά 22.352 μονάδες έναντι 15.572 πέρσι (+43.5%) και ποσοστό στο 17.4% από 12.3% που ήταν στο ενδεκάμηνο του 2023. Στην δεύτερη θέση του έτους επανήλθε η Peugeot με ποσοστό 7.9% και 10.126 μονάδες (+0.8%), ενώ η Suzuki ήρθε στην τρίτη θέση με ποσοστό 7.8% και 10.071 μονάδες (+49.0%). Η Hyundai διατήρησε την τέταρτη θέση με συνολικά 8.426 μονάδες (-9.8%) και ποσοστό 6.6%. Η σχετικά χαμηλή επίδοση του Νοεμβρίου δεν είχε αρνητικές συνέπεις στην Citroen, που παρέμεινε στην πέμπτη θέση του έτους με συνολικά 7.110 μονάδες και ποσοστό 5.5%. Καμία μεταβολή δεν υπήρξε και στο υπόλοιπο της πρώτης δεκάδας, με την Opel στην έκτη θέση, την BMW έβδομη, την Volkswagen όγδοη, την Fiat ένατη και την Kia δέκατη. 


H Peugeot πέρασε στην αντεπίθεση τον Νοέμβριο και ανακατέλαβε την 2η θέση στην γενική κατάταξη του έτους. Όμως η Suzuki ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής και το μεταξύ τους ντέρμπι συνεχίζεται. 


Tα υβριδικά αυτοκίνητα (HEV) αποτελούν πλέον την δημοφιλέστερη κατηγορία από πλευράς καυσίμου στην Ελλάδα. Τον Νοέμβριο προηγήθηκαν με ποσοστό 44.3% από 32.1% τον ίδιο μήνα πέρσι. Την πρωτιά κατέκτησαν και σε επίπεδο έτους, με το ποσοστό τους στο 42.0% από 30.5% στο διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου πέρσι. Τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά ακολούθησαν στην δεύτερη θέση, με ποσοστό 29.4% τον Νοέμβριο έναντι 38.6% πέρσι, ενώ στο έτος κατέκτησαν ποσοστό 36.6% από 42.3% που κατείχαν στο ενδεκάμηνο του 2023. Όπως έχει αναφερθεί πιο πάνω, το ποσοστό στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) ανήλθε στο 10.4% τον Νοέμβριο και στο 5.9% στο έτος. Τα plug-in υβριδικά κινήθηκαν πτωτικά τον Νοέμβριο, με 727 μονάδες έναντι 996 πέρσι (-27.0%) και το ποσοστό τους στο 6.8% από 9.5% τον αντίστοιχο μήνα πέρσι. Στο έτος οι συνολικές τους πωλήσεις ανήλθαν σε 7.540 μονάδες από 8.160 πέρσι (-7.6%) και το ποσοστό τους μειωμένο σε 5.9% από 6.5%. Ενδιαφέρον έχει ότι η BYD βρέθηκε στην ένατη θέση του Νοεμβρίου, με ποσοστό 4.2% και 450 μονάδες (λαμβάνοντας υπόψη την ισοπαλία μεταξύ Hyundai & Renault). Κατά συνέπεια έκανε έντονη την παρουσία της στην κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με τα πιο προσιτά Dolphin (πρώτο σε πωλήσεις BEV τον Νοέμβριο) και Atto 3. 

Πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο στο σύνολο της αγοράς παρέμεινε το Toyota Yaris Cross, με 672 μονάδες τον Νοέμβριο και 7.666 μονάδες από τις αρχές του έτους. Τα SUV αποτελούν κατέκτησαν το 59.3% της εγχώριας αγοράς με 76.170 μονάδες στο ενδεκάμηνο (+7.7%). 




Η Jaguar ταξινόμησε έξι αυτοκίνητα τον Νοέμβριο, η Mitsubishi και η Subaru από πέντε, η Lynk & Co και η Maserati από τέσσερα αυτοκίνητα και η Smart δύο. Ένα αυτοκίνητο ταξινόμησε η Rolls Royce, το πρώτο της στην Ελλάδα για το 2024 (άγνωστο αν ταξινομηθεί άλλη Rolls ως το τέλος του έτους). Πρόκειται για το coupe μοντέλο Spectre. Aπό ένα αυτοκίνητο ταξινόμησαν επίσης οι Abarth, DFSK, Yodo, Dongfeng και Zhidou. 



Στο διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2024 η Maserati και η Yodo διέθεσαν από είκοσι αυτοκίνητα στην χώρα μας. Σε επτά μονάδες ανήλθαν οι πωλήσεις της Bentley (!) από τις αρχές του έτους, ενώ πέντε αυτοκίνητα ταξινόμησε η Lotus. Η Saic Maxus έχει στο ίδιο διάστημα τέσσερις μονάδες, η εγχώρια Keraboss τρεις μονάδες, ενώ οι Ferrari και Lamborghini ταξινόμησαν από δύο αυτοκίνητα. 






Β.Α
Hellenic Motor History © (2024)
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου