Τον Φεβρουάριο του 2023 το Hellenic Motor History δημοσίευσε ένα άρθρο σχετικά με την έλευση των Κινέζων στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Λίγους μήνες αργότερα το άρθρο επιβεβαιώθηκε, με την είσοδο της MG και της BYD στην χώρα μας. Η πρώτη είχε ήδη επιτύχει σημαντική άνοδο σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Μεγ. Βρετανία και η Ιταλία. Τα παραπάνω ήταν βέβαιο πως θα φέρουν αλλαγές στην εγχώρια αγορά, με δεδομένο ότι η MG διέθετε όλα τα στοιχεία για μια επιτυχημένη πορεία και στην Ελλάδα. Βασικό πλεονέκτημα η προσιτή τιμή στα ηλεκτρικά της μοντέλα, αλλά και η δυνατότητα επιλογής μεταξύ μοντέλων με κινητήρα βενζίνης και υβριδικών/plug-in υβριδικών. Aπό την άλλη, η BYD δεν είχε αναπτύξει ανάλογη δυναμική στην Ευρώπη, όμως είχε (και έχει) έντονη φιλοδοξία για κατάκτηση σημαντικού ποσοστού στο κομμάτι των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, στο οποίο έχει επικεντρωθεί. Στην Ελλάδα η επίσημη πρεμιέρα της BYD έγινε τον περασμένο Μάρτιο, με τον όμιλο Σφακιανάκη να εκπροσωπεί την κινέζικη εταιρεία στην χώρα μας. Αυτή την στιγμή διαθέτει τέσσερα μοντέλα στην ελληνική αγορά, με τo μικρότερο BYD Dolphin να αποτελεί μια ιδιαίτερα συμφέρουσα πρόταση για ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Είναι σίγουρο πως ο χάρτης με τους κινέζους κατασκευαστές δεν έχει διαμορφωθεί πλήρως, εφόσον και νέοι παίκτες θα κάνουν την εμφάνισή τους στο προσεχές διάστημα και θα διεκδικήσουν με αξιώσεις ένα κομμάτι από την πίτα της ελληνικής αγοράς.
Όμως δεν είναι μόνο οι Κινέζοι που θα φέρουν ανακατατάξεις στην Ελλάδα. Είναι πιθανό να υπάρξει μια ανοδική πορεία και από ήδη γνωστούς κατασκευαστές με πολυετή παρουσία στην αγορά αυτοκινήτου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα μπορεί να αποτελέσει η Dacia. H ρουμάνικη φίρμα ανήκει στον όμιλο Renault και τα τελευταία χρόνια έχει βελτιώσει θεαματικά τις επιδόσεις της στην Ευρώπη. Μια γκάμα από σχεδιαστικά σύγχρονα αυτοκίνητα, με έμφαση στην πρακτικότητα και με βελτιωμένη ποιότητα, σε ένα δελεαστικό πακέτο με λογική τιμή αγοράς. Το τελευταίο είναι πολύ σημαντικό, σε μια εποχή που το κόστος αγοράς έχει αυξηθεί σημαντικά στα περισσότερα αυτοκίνητα. Επιπλέον, η Dacia επεκτείνει την γκάμα της στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με το νέο μικρό Spring. Στο διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2024, η Dacia κατέκτησε ποσοστό 4.4% στην Ευρώπη, με συνολικά 472.680 μονάδες και άνοδο +1.7% (ΕU+EFTA+UK). Αυτό της χάρισε την δέκατη θέση στην κατάταξη πανευρωπαϊκά, ενώ σε ορισμένες χώρες διαθέτει ισχυρή παρουσία, όπως στην Γαλλία, την Ιταλία και την Πορτογαλία. Στην Ελλάδα η πορεία της τα τελευταία χρόνια είναι ικανοποιητική, όμως η Dacia δεν έχει επιδείξει ανάλογη δυναμική παρά το γεγονός ότι μπορεί να αποτελέσει μια ελκυστική εναλλακτική χαμηλού κόστους. Tην χρονιά που διανύουμε η εταιρεία επιδεικνύει πτωτικές τάσεις, όμως τα επόμενα χρόνια μπορούν να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για σημαντική άνοδο. Σε αυτό θα βοηθούσε η παρουσίαση προσιτών υβριδικών προτάσεων από την ρουμάνικη εταιρεία και, ενδεχομένως, η ενίσχυση στο κομμάτι των ιδιωτικών πωλήσεων στην χώρα μας (λιανικής), που θα ευνοούσε σημαντικά προτάσεις χαμηλού κόστους σαν της Dacia.
Mε δεδομένη την άνοδο στο ποσοστό των υβριδικών αυτοκινήτων στην χώρα μας, η MG διαθέτει ήδη προτάσεις σε αυτή την κατηγορία οχημάτων που την καθιστούν άμεσα ανταγωνιστική. Η φίρμα παρουσιάστηκε στην χώρα μας στα μέσα του 2023 και ήταν ευνόητο πως φέτος θα εμφάνιζε θετικό πρόσημο. Η συνολική εικόνα ως τώρα είναι ικανοποιητική, έχοντας κατακτήσει την δέκατη έκτη θέση από τις αρχές του έτους, με ποσοστό 2.2% και 2.634 πωλήσεις. Αν κρίνουμε από άλλες ευρωπαϊκές αγορές (σε ορισμένες με λίγο πιο μακρόχρονη παρουσία), η MG έχει προοπτικές για σημαντική βελτίωση στην ελληνική αγορά, κάτι που μπορεί να φανεί έντονα ακόμα και εντός του 2025.
Η BYD στοχεύει σχεδόν αποκλειστικά στο κομμάτι των BEV αυτοκινήτων, που ακόμα κατέχει μικρό ποσοστό στην χώρα μας (Ιαν.-Οκτ. 5.5%). Eξαίρεση αποτελεί το plug-in hybrid BYD Seal U DM-i, που διατείθεται σε ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή αλλά σε μια κατηγορία με σκληρούς αντιπάλους. Μέχρι τον Οκτώβριο η κινέζικη εταιρεία είχε πετύχει 810 πωλήσεις με ποσοστό 0.7%. Η επίδοση αυτή σε καμία περίπτωση δεν είναι απαγοητευτική, λαμβάνοντας υπόψη τον χρόνο παρουσίας της στην χώρα μας και το κομμάτι στο οποίο απευθύνεται. Όμως είναι σαφές ότι η BYD έχει να διανύσει αρκετή απόσταση ώστε να εδραιωθεί ως δυνατό όνομα στην αγορά. Πόσο χρόνο θα χρειαστεί ώστε να καλύψει αυτή την απόσταση είναι ένα άλλο θέμα, όμως για την ώρα ως άμεσος ανταγωνιστής πρέπει να θεωρείται η Tesla, που επίσης απευθύνεται αποκλειστικά στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων και αποτελεί τον ηγέτη σε αυτή την κατηγορία. Στο πρώτο δεκάμηνο κατείχε ποσοστό 1.4% και βρέθηκε στην 21η θέση της γενικής κατάταξης με 1.647 πωλήσεις (η BYD ήταν στην 26η θέση). Είναι σαφές πως με την άνοδο στα ποσοστά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, τόσο η Tesla όσο και η BYD θα ενισχύσουν σημαντικά την θέση τους. Απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί βέβαια και η επέκταση στο δίκτυο διανομής τους.
Β.Α
Hellenic Motor History © (2024)
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου