Η Πράξη υπ'αριθμόν 544 του Υπουργικού Συμβουλίου της 9ης Ιουλίου 1947, επέβαλε ειδική μηνιαία εισφορά στους κατόχους επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης "υπέρ των μαχομένων και των οικογενειών αυτών". Συγκεκριμένα, η 544 ανέφερε ότι "υπό τα σημερινάς περιστάσεις παρίσταται ανάγκη να ληφθή ειδική μέριμνα υπέρ των μαχομένων και των οικογενειών αυτών, δια την οποίαν πρέπει να κληθώσι να εισφέρωσιν οι εμφανίζοντες οικονομικήν δυναμικότητα, οίαν αποτελεί η ιδιόχρησιν επιβατικών αυτοκινήτων πολυτελείας, ίνα ούτω και ο προϋπολογισμός απαλλαγή των σχετικών βαρών, τα οποία υπό τα σημερινάς δυσχερείς δημοσιονομικάς συνθήκας δεν δύναται να φέρη και οι εισφέροντες αποδείξωσιν εμπράκτως ότι αναγνωρίζουσι τας υπό των μαχομένων προσφερομένας υπηρεσίας εις το Έθνος". Κατά συνέπεια οι ιδιοκτήτες επιβατικών Ι.Χ αυτοκινήτων επιβαρύνονταν με ειδική μηνιαία εισφορά για το διάστημα από 1η Ιουλίου 1947 έως 31 Δεκεμβρίου 1947. Το παραπάνω αφορούσε αυτοκίνητα που είχαν εισαχθεί μετά την 20η Οκτωβρίου 1944, ακόμα και αν δεν είχαν τεθεί σε κυκλοφορία και επιπλέον όλα τα αυτοκίνητα που θα έμπαιναν σε κυκλοφορία είτε στο πρώτο είτε στο δεύτερο εξάμηνο του οικονομικού έτους 1947-1948. Στο καθορισμό του ειδικού τέλους, το πρώτο λόγο είχε το βάρος του οχήματος και όχι χαρακτηριστικά όπως ο κυβισμός ή οι φορολογήσιμη ισχύ. Έτσι, για αυτοκίνητα έως 1.350 κιλά η μηνιαία εισφορά ανήλθε στις 400.000 δραχμές και για τα αυτοκίνητα βάρους άνω των 1.350 κιλών στις 800.000 δραχμές (παρ. 3). Τα ποσά της εισφοράς ήταν μειωμένα κατά 25% για αυτοκίνητα που είχαν εισαχθεί πριν από τις 20 Οκτωβρίου 1944. Τα αυτοκίνητα τύπου Τζιπ, τα οποία είχαν αποκτηθεί από φυσικά ή νομικά πρόσωπα από το Δημόσιο ή απευθείας από τις Συμμαχικές Στρατιωτικές Αρχές και την UNRRA, είχαν μηνιαίο ειδικό τέλος 200.000 δραχμές. Όμως τα παραπάνω ποσά ήταν μειωμένα κατά το ήμισυ για τα αυτοκίνητα που ανήκαν σε γιατρούς, δικηγόρους ή μηχανικούς. Φυσικά απαλλάσσονταν από τα τέλη τα αυτοκίνητα των βουλευτών αλλά και όσα ήταν στην κατοχή εμπόρων ή αντιπροσώπων προς πώληση. Δηλαδή, όσοι είχαν πραγματικά την οικονομική δυνατότητα να διαθέτουν δικό τους αυτοκίνητο εκείνη την εποχή, είχαν τελικά σημαντική έκπτωση ή απαλλαγή από το ειδικό τέλος!
Την ανωτέρω Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου ήρθε να κυρώσει το Νομοθετικό Διάταγμα 563/48 (ΦΕΚ Α 75 - 29/3/1948). Η κατάθεση της ειδικής εισφοράς γινόταν στην Τράπεζα της Ελλάδος, στον λογαριασμό "Υπηρεσίας Εθνικής Περιθάλψεως και Διαφωτίσεως". Όμως το Ν.Δ 563 κύρωνε και την Πράξη 611 του Υπουργικού Συμβουλίου, της 4ης Αυγούστου 1947, που όριζε την μείωση του ειδικού τέλους στο ένα τέταρτο για τα αυτοκίνητα των Στρατιωτικών και των δημοσίων υπαλλήλων! Επιπρόσθετα υπήρχε η Πράξη 945 της 8ης Νοεμβρίου 1947, που όριζε μείωση κατά το ήμισυ στο ειδικό τέλος για επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης που ανήκαν σε επαγγελματίες αυτοκινητιστές και με την προϋπόθεση πως αυτοί δεν διέθεταν άλλο όχημα δημοσίας χρήσης (επιβατικό, φορτηγό ή λεωφορείο). Από την εισφορά είχαν απαλλαγή και οι ανάπηροι πολέμου με ποσοστό αναπηρίας άνω του 75%.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου