Τρίτη 12 Αυγούστου 2025

Ελλάδα Ιούλιος & πρώτο επτάμηνο 2025. Αύξηση στις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων. Toyota και Yaris Cross στην κορυφή τον Ιούλιο, τα υβριδικά κυριάρχησαν στην εγχώρια αγορά.

 


Θετικό ήταν το κλίμα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου τον Ιούλιο, με 13.606 ταξινομήσεις έναντι 12.205 τον ίδιο μήνα πέρσι (+11.5%). Tα υβριδικά κυριάρχησαν στις επιλογές των αγοραστών με ποσοστό 52.9% και ακολούθησαν τα βενζινοκίνητα με ποσοστό 27.2%. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα υποχώρησαν σε σχέση με πέρσι, με το ποσοστό τους τον Ιούλιο στο 4.5% από 7.2% και 611 μονάδες έναντι 882 (-30.7%). Βελτιωμένη ήταν η εικόνα στα plug-in υβριδικά, με 1.056 μονάδες (+29.7%) και ποσοστό 7.8% από 6.7% τον Ιούλιο του 2024. Το diesel συνέχισε την καθοδική του πορεία και το ποσοστό του περιορίστηκε στο 4.3% από 6.2% πέρσι. Η Toyota προηγήθηκε με μεγάλη διαφορά στις πωλήσεις του μήνα, αν και σημείωσε κάμψη συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Η ιαπωνική εταιρεία πέτυχε 2.170 πωλήσεις έναντι 2.309 πέρσι (-6.0%) με ποσοστό 15.9% από 18.9%. Στην δεύτερη θέση ήρθε η Hyundai με 1.327 μονάδες από 899 πέρσι (+38.4%) και ποσοστό 9.8% από 7.4%. H Suzuki τερμάτισε στην τρίτη θέση με 1.021 μονάδες από 940 πέρσι (+8.6%) και ποσοστό 7.5% από 7.7%. Ο Ιούλιος αποδείχθηκε ο πιο υποτονικός μήνας ως τώρα για την Peugeot, που βρέθηκε στην τέταρτη θέση με 931 μονάδες από 1.080 πέρσι (-13.8%) και ποσοστό 6.8% από 8.8%. Να σημειωθεί ότι πέρσι τον Ιούλιο η γαλλική φίρμα είχε έρθει στην δεύτερη θέση. Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε η Opel, με 655 μονάδες (+38.2%) και ποσοστό 4.8% από 3.9% πέρσι. Εντυπωσιακή άνοδο κατέγραψε η Dacia, που βρέθηκε στην έκτη θέση με 635 μονάδες έναντι 181 πέρσι (+250.8%) και το ποσοστό της εκτινάχθηκε στο 4.7.% από 1.5%. Τον Ιούλιο του 2024 η Dacia ήταν στην εικοστή θέση. To Toyota Yaris Cross ήταν το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο του μήνα, με 796 μονάδες. Την δεύτερη θέση κατέκτησε το Peugeot 2008 με 656 μονάδες και το Toyota Yaris ήρθε τρίτο με 650 μονάδες. 



Aπό πέντε μονάδες ταξινόμησαν τον Ιούλιο οι Smart και KGM. Η Subaru και η Dongfeng είχαν από τρεις μονάδες η κάθε μια ενώ δύο ταξινομήσεις πέτυχε η Maserati. Από μια μονάδα διέθεσαν οι Lamborghini, Lotus, Jaguar, Xpeng και Nio. 


H επίδοση του Ιουλίου βοήθησε να βελτιωθεί περαιτέρω η εικόνα της αγοράς στο σύνολο του έτους, όμως η διαφορά από το πρώτο επτάμηνο του 2024 δεν είναι μεγάλη. Στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου 2025 οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην χώρα μας ανήλθαν σε 91.768 μονάδες έναντι 90.225 πέρσι (+1.7%). Tα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) κινήθηκαν ανοδικά με 4.876 μονάδες από 4.223 μονάδες πέρσι (+15.5%) και το ποσοστό τους βελτιώθηκε στο 5.3% από 4.7%. Το BYD Dolphin ήταν το πρώτο σε πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στο πρώτο επτάμηνο, με συνολικά 485 μονάδες. Τα plug-in υβριδικά (PHEV) πέτυχαν 5.983 πωλήσεις έναντι 4.845 πέρσι (+23.5%), με ποσοστό 6.5% από 5.4%. Τα υβριδικά κατέκτησαν ποσοστό 49.0% έναντι 40.0%, ενώ η βενζίνη αρκέστηκε στο 33.1% από 39.7% πέρσι. Θεματική πτώση σημείωσε το diesel, που υποχώρησε στο 3.1% της αγοράς από 8.8% που κατείχε στο πρώτο επτάμηνο του 2024. Η BMW X1 ήταν το δημοφιλέστερο PHEV μοντέλο στην χώρα μας, με συνολικά 976 μονάδες. Η Toyota παρέμεινε η κυρίαρχη δύναμη στο πρώτο επτάμηνο του έτους, όμως σημείωσε κάμψη σε σχέση μετο αντίστοιχο διάστημα πέρσι. Οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 13.817 μονάδες έναντι 15.368 (-10.1%) και το ποσοστό της υποχώρησε στο 15.1% από 17.0%. Η Peugeot βελτίωσε την θέση της και ήρθε δεύτερη από τρίτη που ήταν στο πρώτο επτάμηνο του 2024, ενώ είχε ανοδική πορεία στις πωλήσεις της με 8.002 μονάδες έναντι 7.364 (+8.7%) και το ποσοστό της ενισχύθηκε στο 8.7% από 8.2% πέρσι. Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Hyundai με 6.676 μονάδες από 6.194 πέρσι (+7.8%) και ποσοστό 7.3% από 6.9%. Η Suzuki είχε σημαντικές απώλειες και κατέκτησε την τέταρτη θέση από δεύτερη που ήταν στους πρώτους επτά μήνες του 2024. Το ποσοστό της υποχώρησε στο 6.6% από 8.2%, με συνολικά 6.044 μονάδες έναντι 7.437 πέρσι (-18.7%). Tην πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε η Opel με 5.149 μονάδες από 4.813 (+7.0%) και ποσοστό 5.6% από 5.3%. 

Η εικόνα παρέμεινε αμετάβλητη στους πέντε πρώτους σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο, όμως από κει και πέρα υπήρξαν σημαντικές ανακατατάξεις. Η Citroen κατείχε την έκτη θέση ως τον Ιούνιο, όμως η χαμηλή επίδοση του Ιουλίου την υποχρέωσε να υποχωρήσει δύο θέσεις και βρέθηκε όγδοη στο πρώτο επτάμηνο. Σημαντική πτώση κατέγραψε και συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2024 (-30.8%), που είχε έρθει στην τέταρτη θέση. Κερδισμένη από αυτή την εξέλιξη βγήκε η BMW που κατέκτησε την έκτη θέση στο επτάμηνο, με 4.505 μονάδες (+20.4%), μία θέση επάνω σε σχέση με το εξάμηνο του 2025 και δύο θέσεις επάνω από το επτάμηνο του 2024. Όφελος είχε και η Kia, που προηγήθηκε της Citroen με μικρή διαφορά και τερμάτισε στην έβδομη θέση από την όγδοη που κατείχε στο εξάμηνο του έτους. Η Volkswagen παρέμεινε αμετακίνητη στην ένατη θέση με 4.129 μονάδες (+11.8%) και ποσοστό 4.5% από 4.1% πέρσι, που κατείχε την ίδια θέση. Η πρώτη δεκάδα συμπληρώθηκε με ακόμα μια αλλαγή στην κατάταξη. Την δέκατη θέση κατέκτησε η Dacia με θεματική άνοδο (+93.8%), αφήνοντας εκτός την Fiat που έπεσε στην δωδέκατη θέση, ενώ η MG παρέμεινε στην ενδέκατη θέση. H ρουμάνικη φίρμα έχει βελτιώσει την εικόνα της τους τελευταίους μήνες, όμως την ευνόησε και η χαμηλή επίδοση της Fiat τον Ιούλιο. Πάντως η διαφορά μεταξύ Dacia, MG και Fiat ήταν μικρή και είναι πολύ πιθανό να υπάρξουν εκ νέου ανακατατάξεις τους επόμενους μήνες. Το Peugeot 2008 διατήρησε τον τίτλο του best seller στο σύνολο της αγοράς, με 4.468 μονάδες. Το Toyota Yaris Cross ανέβηκε στην δεύτερη θέση με 4.084 μονάδες, ενώ μια θέση κέρδισε και το Toyota Yaris που τερμάτισε τρίτο με 3.651 μονάδες στο πρώτο επτάμηνο. Πλέον το νέο Citroen C3 αρκέστηκε στην τέταρτη θέση με 3.635 μονάδες, από την δεύτερη που κατείχε στο πρώτο εξάμηνο του 2025. Αυτό ήταν αποτέλεσμα της σημαντικής πτώσης στις πωλήσεις του τον Ιούλιο, με μόλις 102 μονάδες. 


Το Peugeot 2008 ήταν το best seller στην Ελλάδα στους πρώτους επτά μήνες του 2025.



Η Maserati πέτυχε πωλήσεις εννέα μονάδων στο πρώτο επτάμηνο του 2025. Από επτά μονάδες ταξινόμησαν οι Xpeng και Bentley (!). Καλή κρίνεται και η επίδοση των Lamborghini και Lotus με πέντε μονάδες από τις αρχές του έτους. Οι Abarth, Seres, Voyah και Dongfeng είχαν από τέσσερις ταξινομήσεις, ενώ η εγχώρια Keraboss συνολικά τρεις. Από μια μονάδα για τις Ferrari, Rolls Royce, Ineos, Capron και Nio. 

 







B.A
  © Hellenic Motor History (2025)
   Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου