Δευτέρα 14 Ιουλίου 2025

Ελλάδα, Απρίλιος 1967. Ασιατική βραδιά με επίδειξη των αυτοκινήτων Mazda στο Athens Hilton.

 


To 1963 ιδρύθηκε η "Εμπορική Αυτοκινήτων" Ε.Π.Ε με σκοπό την εισαγωγή των οχημάτων της Mazda στην Ελλάδα. Aρχικά το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στα τρίκυκλα επαγγελματικά της εταιρείας, όμως σύντομα έκαναν την εμφάνισή τους και τα επιβατικά αυτοκίνητα. Το πρώτο διαθέσιμο μοντέλο στην χώρα μας ήταν το Mazda 800, σε εκδόσεις sedan και estate. Tα πρώτα χρόνια η παρουσία της ιαπωνικής φίρμας στην εγχώρια αγορά επιβατικών αυτοκινήτων ήταν υποτονική, όμως οι επιδόσεις της ήταν αρκετά καλύτερες στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (τρίκυκλα και τετράτροχα). Στις αρχές του 1967 η γκάμα της Mazda στην Ελλάδα εμπλουτίστηκε με νέα μοντέλα. Σημαντική ήταν η παρουσίαση του μεσαίου οικογενειακού Mazda 1500, σχεδιασμένο από τον Bertone. Επιπλέον ξεκίνησε η εισαγωγή του μικρού Mazda 1000 Coupe. Η "Εμπορική Αυτοκινήτων" Ε.Π.Ε εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία και διοργάνωσε μια ειδική εκδήλωση στο ξενοδοχείο Χίλτον, στις 8 Απριλίου 1967 (σε συνεργασία με την BP). Ανάμεσα στους πολλούς προσκεκλημένους της βραδιάς ήταν και ο πρέσβης της Ιαπωνίας στην Ελλάδα. Παραβρέθηκαν ακόμα αρκετοί εκλεκτοί εκπρόσωποι της Αθηναϊκής κοινωνίας και του εμπορικού κόσμου, καθώς και ο αρχηγός της Αστυνομίας κ. Τασιγιώργος. Τα νέα μοντέλα του εργοστασίου της Χιροσίμα παρουσιάστηκαν στο κατάλληλο περιβάλλον, εφόσον τους καλεσμένους υποδέχθηκαν χαμογελαστές γκέϊσες ντυμένες με παραδοσιακά κιμονό. 

Στην συνέντευξη Τύπου o Διευθυντής της ελληνικής αντιπροσωπείας, κ. Χρ. Πολυδωρόπουλος, αναφέρθηκε στο ιστορικό της ίδρυσης και ανάπτυξης της βιομηχανίας Toyo Kogyo Co.Ltd., που ξεκίνησε να κατασκευάζει τρίκυκλα οχήματα με την ονομασία "Mazda-go" το 1931. Τόνισε επίσης την άνοδο της παραγωγής, που από 235.000 οχήματα το 1962 έφτασε τα 320.000 οχήματα το 1966, ενώ είπε πως πολύ σύντομα θα εισαχθούν στην Ελλάδα και οι εκδόσεις sedan και estate του Mazda 1000. Αμέσως μετά την ομιλία του κ. Πολυδωρόπουλου προβλήθηκε ταινία σχετική με το εργοστάσιο της Mazda. Στην συνέχεια ο μηχανολόγος της BP Ελλάδος και επιμελητής Ε.Μ.Π, κ. Ν. Γερογιάννης, ανέπτυξε τα πλεονεκτήματα των αυτοκινήτων Mazda και τις τεχνικές βελτιώσεις που εφαρμόστηκαν. Ακολούθησε δεξίωση, που αποτέλεσε και το φινάλε της εκδήλωσης. Εκείνη την εποχή η έδρα της αντιπροσωπείας στην Αθήνα ήταν επί της Γ' Σεπτεμβρίου 82. Σχετικά με τα "τιμώμενα" μοντέλα της διοργάνωσης, το Mazda 1000 Coupe κινούσε ένας κινητήρας 985 cc με απόδοση 68 ps στις 6.500 στροφές ανά λεπτό (!), τελική ταχύτητα 145 χλμ/ώρα, διέθετε δισκόφρενα στους εμπρός τροχούς και η μετάδοση της κίνησης γινόταν πίσω. Η αρχική τιμή του ήταν στις 95.000 δραχμές. Το Mazda 1500 είχε κινητήρα 1.490 cc που απέδιδε 78 ps στις 5.500 στροφές/λεπτό, με τελική ταχύτητα 150 χλμ/ώρα και ανήκε στην κατηγορία των 10 φορ. ίππων. Το 1967 ήταν η πρώτη χρονιά που η Mazda πέτυχε αξιόλογη άνοδο στις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην χώρα μας, ενώ παράλληλα βελτίωσε την εικόνα της στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα. 


Από την εκδήλωση της Mazda στο Χίλτον Αθηνών, στις 8 Απριλίου 1967. Εικονίζεται το Mazda 1000 Coupe δίπλα σε τρεις χαριτωμένες Ιαπωνέζες. (φωτογραφία: "Ταχυδρόμος" 6/5/1967).






Β.Α
Έρευνα: Hellenic Motor History © (2025)
 Με πληροφορίες από το περιοδικό "Ταχυδρόμος" και την εφημερίδα "ΕΞΠΡΕΣ".



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου