
Aνοδικά κινήθηκε η ελληνική αγορά αυτοκινήτου τον Ιούνιο του 2025, για τέταρτο συνεχόμενο μήνα. Η αύξηση όμως περιορίστηκε στο +3.5% και οι ταξινομήσεις στα καινούργια επιβατικά ανήλθαν σε 14.647 μονάδες από 14.147 μονάδες τον ίδιο μήνα πέρσι. Άνοδο σημείωσαν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV), όμως το ποσοστό τους στην χώρα μας παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα. Τον Ιούνιο το μερίδιό τους βελτιώθηκε στο 5.9% με 869 μονάδες (+15.6%), από 5.3% και 752 μονάδες τον Ιούνιο του 2024. Τα plug-in υβριδικά κατέκτησαν ποσοστό 6.9% από 4.2% πέρσι, με 1.008 μονάδες έναντι 590 (+70.8%). Η πιο δημοφιλής κατηγορία της ελληνικής αγοράς είναι πλέον τα υβριδικά (HEV), με ποσοστό 48.8% τον Ιούνιο έναντι 45.6% πέρσι, ενώ ακολούθησαν τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά που το ποσοστό τους υποχώρησε στο 32.1% από 36.9%. H επίδοση του Ιουνίου βοήθησε ώστε να αντιστραφεί το κλίμα στο σύνολο του έτους και, για πρώτη φορά φέτος, οι ταξινομήσεις παρουσίασαν θετικό πρόσημο. Κατά συνέπεια, στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου ταξινομήθηκαν συνολικά 78.162 επιβατικά αυτοκίνητα έναντι 78.020 στο πρώτο εξάμηνο του 2024 (+0.2%). Η διαφορά είναι βέβαια οριακή, όμως είναι μια ένδειξη για περαιτέρω βελτίωση τους επόμενους μήνες. Το ποσοστό στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) ανήλθε στο 5.5% από 4.3% το αντίστοιχο διάστημα πέρσι, με συνολικά 4.265 μονάδες έναντι 3.341 (+27.7%). Ποσοστό 6.3% πέτυχαν στο πρώτο εξάμηνο του έτους τα plug-in υβριδικά από 5.2% που κατείχαν το ίδιο διάστημα πέρσι, με συνολικά 4.927 μονάδες έναντι 4.031 (+22.2%). Τα HEV είχαν σημαντική άνοδο και προηγήθηκαν με ποσοστό 48.4% από 39.3% πέρσι, ενώ τα αμιγώς βενζινοκίνητα υποχώρησαν στο 34.1% από 40.7%. Έντονα πτωτική πορεία είχαν τα diesel, που τέθηκαν στο περιθώριο με ποσοστό 2.9% έναντι 9.2% που κατείχαν στο πρώτο εξάμηνο του 2024.
Στην κορυφή των πωλήσεων βρέθηκε τον Ιούνιο η Toyota, που όμως κατέγραψε την χαμηλότερη επίδοση έως τώρα στο έτος, με 1.770 μονάδες και ποσοστό 12.1%. Αντίθετα, τον Ιούνιο του 2024 είχε πετύχει την καλύτερη της επίδοση στο πρώτο εξάμηνο, με 3.083 μονάδες και ποσοστό 21.8%, κάτι που συνεπάγεται πτώση -42.6%. Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Peugeot με 1.241 μονάδες έναντι 790 τον ίδιο μήνα πέρσι (+57.1%) και ποσοστό 8.5% από 5.6%. Η Suzuki συνέχισε την ανοδική της πορεία και ήρθε τρίτη στην κατάταξη του μήνα, με 1.145 μονάδες (+8.6%) και ποσοστό 7.8%. Την τέταρτη θέση κατέκτησε η Hyundai με 908 μονάδες (-1.5%) και 6.2%. Η Citroen συμπλήρωσε την πρώτη πεντάδα του Ιουνίου, με 779 μονάδες (-24.9%) και ποσοστό 5.3%. Το Peugeot 208 ήταν το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο τον Ιούνιο του 2025, με 689 μονάδες. Στην δεύτερη θέση ήρθε το νέο Citroen C3 με 652 μονάδες και την τριάδα με τα δημοφιλέστερα μοντέλα συπλήρωσε το Suzuki Swift με 629 μονάδες.

Τον Ιούνιο οι Omoda και Lynk & Co είχαν από έξι ταξινομήσεις η κάθε μια. Από τέσσερις μονάδες διέθεσαν μέσα στον μήνα οι Seres και Bentley (!). H Lamborghini πέτυχε δύο πωλήσεις τον Ιούνιο, ενώ τον ίδιο αριθμό είχε και η εγχώρια Keraboss. Από μια μονάδα ταξινόμησαν οι Lotus, Maserati, Moke και Dongfeng.
Στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου 2025, η Toyota βρέθηκε στην πρώτη θέση των πωλήσεων με ποσοστό 14.9% από 16.7% που κατείχε στο ίδιο διάστημα πέρσι και συνολικά 11.647 μονάδες έναντι 13.059 (-10.8%). Βελτιωμένη ήταν η εικόνα για την Peugeot, που κατέκτησε η Peugeot με 7.071 μονάδες έναντι 6.284 πέρσι (+12.5%) και ποσοστό 9.0% από 8.1%. H Hyundai τερμάτισε στην τρίτη θέση με το ποσοστό της αμετάβλητο σε σχέση με πέρσι (6.8%), που όμως είχε βρεθεί στην πέμπτη θέση. Στο πρώτο εξάμηνο η κορεάτικη φίρμα πέτυχε 5.349 πωλήσεις έναντι 5.295 (+1.0%). Σημαντικές απώλειες είχε η Suzuki, που ήρθε στην τέταρτη θέση από την δεύτερη θέση που ήταν στο πρώτο εξάμηνο του 2024. Οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 5.023 μονάδες από 6.497 πέρσι (-22.7%), με ποσοστό 6.4% από 8.3%. Η Opel κέρδισε μια θέση και τερμάτισε πέμπτη έναντι της έκτης θέση που κατείχε πέρσι, με 4.494 πωλήσεις από 4.339 (+3.6%) και το ποσοστό της ελαφρώς βελτιωμένο στο 5.7% από 5.6%. Έντονη πτώση παρουσίασε η Citroen, που υποχώρησε στην έκτη θέση με ποσοστό 5.1%, ενώ στο πρώτο εξάμηνο πέρσι ήταν στην τέταρτη θέση με ποσοστό 7.1%. Οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 4.012 μονάδες έναντι 5.564 πέρσι (-27.9%). H BMW τερμάτισε στην έβδομη θέση του εξαμήνου, με 3.877 μονάδες έναντι 3.160 πέρσι (+22.7%) και ποσοστό 5.0% από 4.1%. Ανοδική πορεία είχε η Kia που ήρθε στην όγδοη θέση με 3.810 μονάδες έναντι 2.569 πέρσι (+48.3%) και ποσοστό 4.9% από 3.3%. Να σημειωθεί ότι στο πρώτο εξάμηνο του 2024, η Kia ήταν εκτός πρώτης δεκάδας και είχε βρεθεί στην δωδέκατη θέση. H Volkswagen βρέθηκε ένατη με ποσοστό 4.6% και 3.564 μονάδες (+5.9%) και την πρώτη δεκάδα του πρώτου εξαμήνου συμπλήρωσε η Fiat με 2.659 μονάδες (-30.8%) και ποσοστό 3.4%. Η ιταλική εταιρεία κατείχε την έβδομη θέση στο σντίστοιχο διάστημα πέρσι, με ποσοστό 4.9%. Τον Ιούνιο η Fiat πέτυχε μια ικανοποιητική επίδοση που της εξασφάλισε την παρουσία της στην πρώτη δεκάδα, όμως σε αυτό έπαιξε ρόλο και η μέτρια επίδοση της MG που κατείχε την δέκατη θέση στο πρώτο πεντάμηνο, όμως στο εξάμηνο υποχώρησε στην ενδέκατη θέση. Πάντως η κινέζικη εταιρεία είχε άνοδο +41.6% σε επίπεδο έτους.
Γαλλική κυριαρχία υπήρξε στην λίστα με τα δημοφιλέστερα μοντέλα της ελληνικής αγοράς στο πρώτο εξάμηνο του 2025. Τον τίτλο του best seller διατήρησε το Peugeot 2008, με συνολικά 3.812 μονάδες (8.7%). Στην δεύτερη θέση ήρθε το νέο Citroen C3 με 3.533 μονάδες (8.0%) και ακολούθησε το Toyota Yaris Cross με 3.288 μονάδες (7.5%). Τέταρτο σε πωλήσεις ήρθε το Toyota Yaris με 3.001 μονάδες, ενώ το Peugeot 208 κατέλαβε την πέμπτη θέση με 2.506 μονάδες. Κατά συνέπεια, το Opel Corsa βρέθηκε εκτός πεντάδας και υποχώρησε στην έκτη θέση με 2.448 μονάδες. Στο κομμάτι των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, πρώτο σε πωλήσεις ήρθε το BYD Dolphin με 459 μονάδες. Η κατηγορία των supermini (segment B) κατέκτησε το μεγαλύτερο μερίδιο στην εγχώρια αγορά, με ποσοστό 56.2% και συνολικά 43.937 μονάδες. Η υποκατηγορία των B-SUV προηγήθηκε με 27.167 μονάδες και ποσοστό 34.8%, ενώ τα κλασικού τύπου supermini ακολούθησαν με 16.770 μονάδες. Ανεξαρτήτως κατηγορίας, τα SUV συνέχισαν την ανοδική του πορεία στην χώρα μας και στο πρώτο εξάμηνο του έτους κατέκτησαν ποσοστό 60.8% από 57.6% που κατείχαν στο ίδιο διάστημα πέρσι. Οι πωλήσεις στα SUV ανήλθαν σε συνολικά 47.529 μονάδες έναντι 44.960 (+5.7%).
H Toyota κατέκτησε με άνεση την κορυφή της ελληνικής αγοράς στο πρώτο εξάμηνο του 2025, χάρη στα Yaris & Yaris Cross. Όμως και τα δύο αυτά μοντέλα ακολουθούν για την ώρα τον γαλλικό ανταγωνισμό των Peugeot & Citroen.
Τον απολύτως ικανοποιητικό αριθμό των επτά μονάδων πέτυχαν στο πρώτο εξάμηνο του 2025 οι Bentley και Maserati. Έξι μονάδες διέθεσε η Xpeng και από τέσσερις μονάδες οι Voyah, Seres, Moke, Lotus, Lamborghini και Abarth. Ταξινομήσεις τριών μονάδων πέτυχε η εγχώρια Keraboss, οι δύο μονάδες εντός του Ιουνίου. Οι Ferrari, Rolls Royce, Capron, Dongfeng και Ineos ταξινόμησαν από μια μονάδα.
B.A
© Hellenic Motor History (2025)
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου