To 2025 ξεκίνησε με έντονη υποχώρηση για την ελληνική αγορά ελαφρών επαγγελματικών αυτοκινήτων (-18.1% τον Ιανουάριο, -18.5% στο πρώτο δίμηνο), που όμως περιορίστηκε σημαντικά στο πρώτο τετράμηνο (-3.6%) μετά την ανοδική πορεία της αγοράς τον Μάρτιο και τον Απρίλιο. Τον Μάιο οι πωλήσεις στα LCV είχαν περαιτέρω άνοδο +37.1%, με αποτέλεσμα να αντιστραφεί το κλίμα και να υπάρξει θετικό πρόσημο στο πρώτο πεντάμηνο (+3.6%). Όμως τον Ιούνιο το αρνητικό κλίμα επέστρεψε και υπήρξε σημαντική πτώση, με 1.084 μονάδες από 1.375 μονάδες τον ίδιο μήνα πέρσι (-21.2%). Κατά συνέπεια, στο πρώτο εξάμηνο του 2025 τα LCV είχαν συνολικές απώλειες -2.8%, με 5.152 μονάδες έναντι 5.303 πέρσι. Η Ford κατέκτησε την κορυφή με ποσοστό 26.1% και 1.345 μονάδες στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου (+44.2%), ενώ στο ίδιο διάστημα πέρσι κατείχε την δεύτερη θέση με ποσοστό 17.6% και 933 μονάδες. Η Toyota ήρθε στην δεύτερη θέση με ποσοστό 25.5% από 30.2% και 1.312 μονάδες έναντι 1599 πέρσι (-17.9%), επίδοση που την είχε φέρει στην πρώτη θέση. Η ιαπωνική εταιρεία μείωσε αισθητά την διαφορά που την χώριζε από την Ford, η οποία κέρδισε με άνεση την πρωτιά κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025 αλλά στην συνέχεια η πορεία της παρέμεινε στάσιμη ενώ η Toyota εμφάνισε ανοδικές τάσεις. Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Fiat, με ποσοστό 9.1% από 8.3% πέρσι και συνολικά 470 μονάδες έναντι 440 (+6.8%). Η ιταλική φίρμα κατείχε την τρίτη θέση και στο πρώτο εξάμηνο του 2024. Την τέταρτη θέση στα επαγγελματικά κατέκτησε η Peugeot, οι επιδόσεις της οποίας παρέμειναν περίπου στα ίδια επίπεδα με πέρσι, που όμως είχε βρεθεί στην έκτη θέση. Οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 374 μονάδες έναντι 380 (-1.6%), με ποσοστό 7.3% από 7.2%. H Opel είχε ένα καλό ξεκίνημα στις αρχές του έτους, τερματίζοντας δεύτερη τον Ιανουάριο, αλλά στην συνέχεια υποχώρησε και ήρθε στην πέμπτη θέση του πρώτου εξαμήνου. Οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 356 μονάδες (-13.8%) με ποσοστό 6.9% από 7.2% πέρσι. Πτώση σε σχέση με πέρσι είχε η Volkswagen (-17.3%), που όμως βρέθηκε στην έκτη θέση από έβδομη που ήταν στο πρώτο εξάμηνο του 2024. Το ποσοστό της υποχώρησε στο 5.9% από 7.0%, με συνολικά 306 μονάδες έναντι 370. Παρά την πτώση που σημείωσαν, οι Opel και Volkswagen κέρδισαν μια θέση χάρη στην σημαντική υποχώρηση της Citroen, που ήρθε έβδομη από τέταρτη που ήταν πέρσι. Η γαλλική εταιρεία είδε το ποσοστό της μειωμένο στο 5.8% από 8.1%, με συνολικά 300 μονάδες έναντι 430 πέρσι (-30.2%).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου