Στο διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2025 η αγορά αυτοκινήτου διατήρησε το αρνητικό πρόσημο, με συνολικά 1.417.621 μονάδες από 1.452.994 μονάδες το αντίστοιχο διάστημα πέρσι (-2.4%). Τα υβριδικά προηγήθηκαν με ποσοστό 44.5% από 40.1% και 636.274 μονάδες έναντι 589.744 (+7.9%). Στην δεύτερη θέση ήρθαν τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά με συνολικά 352.910 μονάδες από 427.456 μονάδες πέρσι (-17.4%) και ποσοστό 24.7% από 29.1%. Πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο βενζίνης ήταν το Citroen C3, που βελτίωσε την επίδοσή του με 28.951 μονάδες (+5.2%). Την τρίτη θέση κατέλαβαν τα PHEV με σημαντική άνοδο, στις 89.233 μονάδες (+81.6%) και ποσοστό 6.2% από 3.3% που κατείχαν στους πρώτους έντεκα μήνες του 2024. Αισθητή βελτίωση για τα BEV, με 82.897 μονάδες (+38.0%) και ποσοστό 5.8% από 4.1% πέρσι. Όμως το ποσοστό τους διατηρήθηκε σε χαμηλά επίπεδα και είναι πολύ πιθανό η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα να επιβραδυνθεί μόλις λήξουν τα οικονομικά κίνητρα, σε μερικούς μήνες. Τις μεγαλύτερες απώλειες είχε το diesel με 134.820 μονάδες έναντι 204.444 πέρσι (-34.1%), ενώ το ποσοστό του υποχώρησε στο 9.4% από 13.9%. Μικρή υποχώρηση υπήρξε και στο GPL (-3.8%). H Fiat περιόρισε τις απώλειες για το έτος στο -2.3% και βρέθηκε στην κορυφή με συνολικά 134.559 μονάδες από 137.670 μονάδες πέρσι. Η ιταλική φίρμα κατάφερε να ισοφαρίσει το ποσοστό που κατείχε στο πρώτο ενδεκάμηνο του 2024, με 9.5%. Στην δεύτερη θέση τερμάτισε η Toyota με 111.858 μονάδες έναντι 113.657 πέρσι (-1.6%) και ποσοστό 7.9% από 7.8%. Η Volkswagen ήρθε στην τρίτη θέση με 103.531 μονάδες από 111.019 μονάδες πέρσι (-6.7%) και ποσοστό 7.3% από 7.6%. Το Fiat Panda βρέθηκε στην κορυφή με 96.262 πωλήσεις. Στην δεύτερη θέση ήρθε το Dacia Sandero με 46.563 πωλήσεις και το Jeep Avenger συμπλήρωσε την πρώτη τριάδα με 45.701 πωλήσεις.
B.A
© Hellenic Motor History (2025)
Στοιχεία πωλήσεων: UNRAE



Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου