Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025

Ιταλία Νοέμβριος & πρώτο ενδεκάμηνο 2025. Στάσιμη η αγορά τον Νοέμβριο, παρά τα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Μικρή πτώση στο έτος.

 



Η απόλυτη στασιμότητα χαρακτήρισε την αγορά αυτοκινήτου στην Ιταλία τον Νοέμβριο. Οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 124.222 μονάδες από 124.267 μονάδες τον ίδιο μήνα πέρσι. Όμως τα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου ενίσχυσε σημαντικά την ηλεκτροκίνηση, με 15.304 μονάδες έναντι 6.599 πέρσι (+131.9%). Το ποσοστό στα BEV εκτινάχθηκε στο 12.2% από 5.2% πέρσι τον Νοέμβριο. Στους ιδιώτες το οικονομικό όφελος φτάνει ως τα  €11.000 σε περίπτωση αγοράς αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου και απόσυρσης οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης προδιαγραφών Euro 5 ή παλαιότερο. Τα υβριδικά προηγούνται στην ιταλική αγορά, όμως τον Νοέμβριο η εικόνα τους παρέμεινε αμετάβλητη από πέρσι, με 53.464 μονάδες έναντι 53.521 (-0.1%) και το ίδιο ποσοστό (42.6%). Θεαματική άνοδο είχαν και τα PHEV, με 9.069 μονάδες από 3.949 μονάδες πέρσι (+129.7%) και ποσοστό 7.2% από 3.1%. Να σημειωθεί πως τα plug-in υβριδικά δεν περιλαμβάνονται στα οικονομικά κίνητρα της κυβέρνησης. Οι ταξινομήσεις στα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά ανήλθαν σε 26.391 μονάδες τον Νοέμβριο (-23.4%), ενώ σημαντική πτώση είχαν τα diesel (-35.2%). H Fiat ήρθε οριακά πρώτη σε πωλήσεις με 10.827 μονάδες (+23.1%) και ποσοστό 8.7%, ενώ στην δεύτερη θέση η Toyota πέτυχε το ίδιο ποσοστό με 10.793 μονάδες (-3.4%). Τρίτη σε πωλήσεις ήρθε η Volkswagen με 8.913 μονάδες (-16.6%) και ποσοστό 7.2%. 

Στο διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2025 η αγορά αυτοκινήτου διατήρησε το αρνητικό πρόσημο, με συνολικά 1.417.621 μονάδες από 1.452.994 μονάδες το αντίστοιχο διάστημα πέρσι (-2.4%). Τα υβριδικά προηγήθηκαν με ποσοστό 44.5% από 40.1% και 636.274 μονάδες έναντι 589.744 (+7.9%). Στην δεύτερη θέση ήρθαν τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά με συνολικά 352.910 μονάδες από 427.456 μονάδες πέρσι (-17.4%) και ποσοστό 24.7% από 29.1%. Πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο βενζίνης ήταν το Citroen C3, που βελτίωσε την επίδοσή του με 28.951 μονάδες (+5.2%). Την τρίτη θέση κατέλαβαν τα PHEV με σημαντική άνοδο, στις 89.233 μονάδες (+81.6%) και ποσοστό 6.2% από 3.3% που κατείχαν στους πρώτους έντεκα μήνες του 2024. Αισθητή βελτίωση για τα BEV, με 82.897 μονάδες (+38.0%) και ποσοστό 5.8% από 4.1% πέρσι. Όμως το ποσοστό τους διατηρήθηκε σε χαμηλά επίπεδα και είναι πολύ πιθανό η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα να επιβραδυνθεί μόλις λήξουν τα οικονομικά κίνητρα, σε μερικούς μήνες. Τις μεγαλύτερες απώλειες είχε το diesel με 134.820 μονάδες έναντι 204.444 πέρσι (-34.1%), ενώ το ποσοστό του υποχώρησε στο 9.4% από 13.9%. Μικρή υποχώρηση υπήρξε και στο GPL (-3.8%). H Fiat περιόρισε τις απώλειες για το έτος στο -2.3% και βρέθηκε στην κορυφή με συνολικά 134.559 μονάδες από 137.670 μονάδες πέρσι. Η ιταλική φίρμα κατάφερε να ισοφαρίσει το ποσοστό που κατείχε στο πρώτο ενδεκάμηνο του 2024, με 9.5%. Στην δεύτερη θέση τερμάτισε η Toyota με 111.858 μονάδες έναντι 113.657 πέρσι (-1.6%) και ποσοστό 7.9% από 7.8%. Η Volkswagen ήρθε στην τρίτη θέση με 103.531 μονάδες από 111.019 μονάδες πέρσι (-6.7%) και ποσοστό 7.3% από 7.6%. Το Fiat Panda βρέθηκε στην κορυφή με 96.262 πωλήσεις. Στην δεύτερη θέση ήρθε το Dacia Sandero με 46.563 πωλήσεις και το Jeep Avenger συμπλήρωσε την πρώτη τριάδα με 45.701 πωλήσεις. 










B.A
  © Hellenic Motor History (2025)
   Στοιχεία πωλήσεων: UNRAE


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου