Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025

Aγορά αυτοκινήτου 2026. Νέο έτος, περισσότερες προκλήσεις για την αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη. Απαραίτητη μια νέα τολμηρή πολιτική για την ανανέωση του στόλου αυτοκινήτων στην Ελλάδα.

 


To 2025 οδεύει προς το τέλος του και η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία αφήνει πίσω της μια χρονιά γεμάτη προκλήσεις. Όμως το νέο έτος φαίνεται να υπόσχεται νέες προκλήσεις. Το 2026 η Ευρώπη θα πρέπει να συνεχίσει την μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση, ενώ οι κατασκευαστές από την Κίνα έχουν κάνει ήδη αισθητή την παρουσία τους στις ευρωπαϊκές αγορές. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) κερδίζουν συνεχώς έδαφος, όμως υπάρχουν σημαντικές αποκλίσεις μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών. Αναμφίβολα η Νορβηγία αποτελεί μια μοναδική περίπτωση, εφόσον οι αγοραστές έχουν στραφεί σχεδόν αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση, σε ποσοστό άνω του 95%. Η Δανία αποτελεί την δεύτερη ευρωπαϊκή χώρα σε ποσοστό ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που στο διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2025 κάλυψαν το 66.5% της αγοράς. Όμως, από κεί και πέρα το χάος! Στις μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτου της Ευρώπης, η ηλεκτροκίνηση παραμένει σε χαμηλά ή σχετικά χαμηλά επίπεδα ενώ μεγάλο ποσοστό αγοραστών στρέφεται στα υβριδικά αυτοκίνητα. Στoυς δέκα πρώτους μήνες του έτους τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάλυψαν το 18.3% της αγοράς, ενώ τα πλέον δημοφιλή ήταν τα υβριδικά με ποσοστό 34.7% και ακολούθησαν τα αμιγώς βενζινοκίνητα με ποσοστό 26.9%. Το ίδιο διάστημα στην Γαλλία, τα αμιγώς ηλεκτρικά κατέκτησαν ποσοστό 18.9% ενώ κυριάρχησαν τα υβριδικά με ποσοστό 44.0%. Ακόμα χειρότερα είναι τα πράγματα στον Ευρωπαϊκό Νότο. Στην Ιταλία τα BEV κατέκτησαν ποσοστό μόλις 5.8% από τις αρχές του έτους έως τον Νοέμβριο του 2025 και ενώ τέθηκαν σε ισχύ τα οικονομικά κίνητρα για αγορά ηλεκτρικού οχήματος. Στην Ισπανία ισχύουν ανάλογα κίνητρα με το πρόγραμμα MOVES III, με επιδότηση €7.000 για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου αξίας κάτω από €45.000 (χωρίς ΦΠΑ) και απόσυρση παλιού οχήματος ή €4.500 xωρίς απόσυρση. Ως τον Νοέμβριο το ποσοστό στα BEV ανήλθε στο -μάλλον μετριοπαθές- 8.2%, αν και σημειώθηκε άνοδος +83.5% σε σχέση με τους έντεκa μήνες του 2024. Το μεγαλύτερο ποσοστό στην Ισπανία κάλυψαν τα υβριδικά, με 35.1%. Άνοδο παρουσιάζουν και τα plug-in υβριδικά (PHEV), αν και στις περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές κατέχουν μικρότερο ποσοστό σε σχέση με τις υπόλοιπες κατηγορίες. Εξαίρεση αποτελεί η Σουηδία που τα PHEV κατέκτησαν την δεύτερη θέση πίσω από τα BEV, με ποσοστό 26.9% (Ιανουάριος-Οκτώβριος 2025). Αξιόλογο ποσοστό κατέκτησαν τα PHEV στην Ολλανδία, που βρέθηκαν στην τρίτη θέση με 20.4% κατά το πρώτο δεκάμηνο του έτους. Στην Τσεχία κυριάρχησαν τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά, που κατέκτησαν το 47.7% της αγοράς. Στην δεύτερη θέση βρέθηκαν τα υβριδικά με ποσοστό 22.5%, ενώ τα BEV ανήλθαν μόλις στο 5.6% των συνολικών πωλήσεων. Είναι εύλογο πως η αύξηση στην ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να επιτευχθεί μόνο με τα ανάλογα οικονομικά κίνητρα, ιδιαίτερα σε μια περίοδο που η πλειοψηφία των Ευρωπαίων βιώνει σημαντικές προκλήσεις στο κόστος διαβίωσης. 

Στην Ελλάδα βρίσκεται σε ισχύ το πρόγραμμα "Κινούμαι Ηλεκτρικά 4", για την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Όμως η βασική επιδότηση είναι μόλις €3.000 (ή €4.500 με απόσυρση παλιού ρυπογόνου αυτοκινήτου). Επιπλέον, στους πρώτους δέκα μήνες του 2025 υπήρξε σημαντική επιβράδυνση στην ανοδική πορεία των BEV στην χώρα μας (+6.6%) και το ποσοστό τους ανήλθε στο 5.7% από 5.5% το ίδιο διάστημα πέρσι. Aυτό σημαίνει ότι τα κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα είναι ανεπαρκή, ενώ θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αποσμασματική ενέργεια από την μεριά του κράτους σε σχέση με την πολιτική απέναντι στο αυτοκίνητο. Αυτό καθίσταται σαφές με βάση την εξέλιξη στον στόλο των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων στην Ελλάδα, που πλέον διαθέτει έναν από τους πιο γηρασμένους στόλους οχημάτων στην Ευρώπη, με την μέση ηλικία στα επιβατικά να έχει ξεπεράσει τα 17 χρόνια! Κάτι που φυσικά έχει αρνητικές συνέπειες τόσο σε περιβαλλοντικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο ασφάλειας. Κατά συνέπεια θα πρέπει στο άμεσο μέλλον να υπάρξει μια σοβαρή και ολοκληρωμένη πρόταση για την ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων, με σημαντική ενίσχυση στις υποδομές για την ηλεκτροκίνηση σε πανελλαδική κλίμακα (δημόσιοι σταθμοί φόρτισης κλπ). Δυστυχώς η σημερινή κυβέρνηση έχει ασχοληθεί μέχρι στιγμής μόνο με την αλλαγή στο τρόπο υπολογισμού των τεκμηρίων, τα οποία κανονικά θα έπρεπε να έχουν καταργηθεί πλήρως ως αναχρονιστικό μέτρο χωρίς κανένα ουσιαστικό όφελος. Με δεδομένη την κατάσταση του στόλου στην Ελλάδα, η νέα πολιτική δεν θα πρέπει να επικεντρώνεται αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση αλλά να δίνει κίνητρα για τα υβριδικά (ακόμα και τα ήπια), δηλαδή να καλύπτει όλο το φάσμα στα οχήματα μηδενικών και χαμηλών ρύπων. Άλλωστε στην χώρα μας τα HEV καλύπτουν πλέον το ήμισυ των συνολικών ταξινομήσεων στα καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα. 



To 2025 αρκετοί κατασκευαστές από την Κίνα έκαναν τα πρώτα τους βήματα στις ευρωπαϊκές αγορές. Oι Κινέζοι εκμεταλλεύονται την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση για την επικράτηση τους στην Ευρώπη, όμως φαίνεται πως τα πράγματα δεν θα είναι τόσο εύκολα γι'αυτούς. Το θέμα των δασμών που επέβαλλε η Ε.Ε στα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεν δείχνει να επηρεάζει ιδιαίτερα την ανταγωνιστικότητά τους σε επίπεδο τιμών. Όμως η διείσδυση στις ευρωπαϊκές αγορές με πληθώρα από νέα brands αποτελεί μια μαξιμαλιστική προσέγγιση των Κινέζων, που είναι αμφίβολο αν θα αποδειχθεί βιώσιμη μεσοπρόθεσμα. Το 2026 θα έχουμε σίγουρα μια πιο καθαρή εικόνα, πάντως είναι σαφές πως ορισμένες μόνο από τις κινέζικες φίρμες έχουν σοβαρές προοπτικές στη Ευρώπη. Η MG της κρατικής SAIC Motor έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα ανταγωνιστική τα τελευταία χρόνια σε αρκετές αγορές, με όπλο τις προσιτές τιμές. Όμως η MG διεθέτει μια ευρεία γκάμα από επαναφορτιζόμενα (BEV & PHEV), υβριδικά και βενζινοκίνητα μοντέλα, ενώ έχει αναπτύξει ένα αξιόλογο δίκτυο διάθεσης των αυτοκινήτων της. Σημαντική άνοδο καταγράφει και η BYD, που επεκτείνει το δίκτυο της στην Ευρώπη με γοργούς ρυθμούς. Σε κάθε περίπτωση, η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση γίνεται σε ρυθμούς αρκετά πιο αργούς από τις αρχικές προσδοκίες και το συνολικό ποσοστό των BEV πανευρωπαϊκά ανήλθε στο 18.3% στους δέκα πρώτους μήνες του 2025 (Ε.Ε. Βρετανία, EFTA). Aυτό είχε ως αποτέλεσμα oι κινέζοι κατασκευαστές να εμπλουτίσουν την γκάμα τους στην Ευρώπη με υβριδικά μοντέλα (HEV ή PHEV), ώστε να απευθύνονται σε ένα ευρύτερο αγοραστικό κοινό. Επιπλέον, οι ευρωπαίοι κατασκευαστές δείχνουν πως έλαβαν το μήνυμα και αρχίζουν να γίνονται πιο ανταγωνιστικοί στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης, τόσο σε επίπεδο απόδοσης όσο και κόστους. Όμως παρά την πρόοδο που πέτυχαν ορισμένοι κινέζοι κατασκευαστές, έχουν να διανύσουν ακόμα μεγάλη απόσταση ώστε να εδραιωθούν στις μεγάλες παραδοσιακές αγορές. Στην Γερμανία η MG ήταν η δημοφιλέστερη κινέζικη φίρμα και σημείωσε άνοδο +23.6%, αλλά στους πρώτους έντεκα μήνες του 2025 το ποσοστό της ήταν στο 0.9% με 23.627 μονάδες. Στην Γαλλία η MG κατέκτησε την δέκατη πέμπτη θέση με ποσοστό 1.8% και 26.741 μονάδες ως τον Νοέμβριο (+58.2%). Και στις δύο αυτές αγορές η BYD ήταν η δεύτερη σε πωλήσεις κινέζικη φίρμα με ποσοστό 0.7% και 0.8% αντίστοιχα. Κάπως έτσι εξελίσσονται τα πράγματα και στην Ελλάδα. H MG αποτελεί και στην χώρα μας την πρώτη σε πωλήσεις κινέζικη φίρμα και στο διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου βρέθηκε στην δωδέκατη θέση της γενικής κατάταξης με ποσοστό 3.2% και 3.950 μονάδες (+50.0%). H BYD πέτυχε ποσοστό 1.5% και βρέθηκε στην εικοστή θέση με 1.840 μονάδες (+127.2%), όμως είναι σίγουρο πως το 2026 θα ενισχύσει σημαντικά την θέση της στην εγχώρια αγορά. Πάντως ήδη έχει επιβληθεί στο κομμάτι των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, κυρίως χάρη στο προσιτό BYD Dolphin. 

Το 2026 θα συνεχίσουν να υπάρχουν προκλήσεις για όλους. Ευρωπαίοι, Ιάπωνες, Κορεάτες και Κινέζοι κατασκευαστές θα έχουν να αντιμετωπίσουν ένα όλο και πιο σύνθετο και ανταγωνιστικό περιβάλλον, ενώ οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να επωμίζονται το αυξημένο κόστος αγοράς. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα ενισχύσουν την θέση τους, χάρη και στα κρατικά οικονομικά κίνητρα, όμως είναι αδύνατο να καλυφθεί η σημαντική απόκλιση που υπάρχει μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών. Το πιθανότερο είναι πως τα υβριδικά θα παραμείνουν η δημοφιλέστερη κατηγορία στην Ευρώπη για αρκετό καιρό ακόμα. Είναι πάντως σημαντικό να υπάρξει μια νέα προσέγγιση όσον αφορά την πολιτική για το αυτοκίνητο στην Ελλάδα. Με δεδομένη (;) την θετική πορεία της ελληνικής οικονομίας, η κυβέρνηση θα πρέπει να επενδύσει σοβαρά στην ανανέωση του (υπερβολικά) γηρασμένου στόλου με ισχυρά οικονομικά κίνητρα και απόσυρση των παλιών οχημάτων. Θα μπορούσαν μάλιστα να μπουν εισοδηματικά κριτήρια σε ιδώτες (όπως στην Ιταλία π.χ), ώστε να ευνοηθούν περισσότερο τα χαμηλότερα οικονομικά στρώματα που αντιμετωπίζουν και το μεγαλύτερο πρόβλημα απόκτησης νέου αυτοκινήτου. 






Β.Α
Hellenic Motor History © (2025)
Στοιχεία πωλήσεων: ACEA & ΣΕΑΑ.




Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2025

Βρετανία Νοέμβριος & πρώτοι έντεκα μήνες 2025. Υποτονική η αγορά αυτοκινήτου τον Νοέμβριο, με μικρή άνοδο στο έτος. Η Ford κατέλαβε την τρίτη θέση.

 


Μικρή πτώση υπέστη η αγορά αυτοκινήτου στην Βρετανία τον Νοέμβριο του 2025, με 151.154 ταξινομήσεις έναντι 153.610 τον αντίστοιχο μήνα πέρσι (-1.6%). Τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά υποχώρησαν στο 43.8% της αγοράς από το 45.8% που κατείχαν πέρσι, με 66.180 μονάδες έναντι 70.317 (-5.9%). Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχαν συγκρατημένη άνοδο, με 39.965 μονάδες από 38.581 μονάδες (+3.6%) και ποσοστό 26.4% από 25.1%. Μικρά οφέλη και για υβριδικά, με 19.836 μονάδες έναντι 19.591 (+1.3%) και ποσοστό 13.1% από 12.8% πέρσι. Μεγαλύτερη δυναμική ανέπτυξαν τα plug-in υβριδικά, με 18.005 μονάδες από 15.687 μονάδες (+14.8%) και ποσοστό 11.9% από 10.2%. Όλο και περισσότερο μπαίνουν στο περιθώριο τα diesel επιβατικά αυτοκίνητα, με το ποσοστό τους τον Νοέμβριο μόλις στο 4.7% από 6.1% τον ίδιο μήνα πέρσι, με 7.168 μονάδες έναντι 9.434 (-24.0%). H Volkswagen διατήρησε την φόρμα της και βρέθηκε στην κορυφή με 13.072 μονάδες (+4.9%) και ποσοστό 8.6%. Στην δεύτερη θέση του μήνα ήρθε η Audi με 8.955 μονάδες (+12.3%) και ποσοστό 5.9%. Η BMW τερμάτισε στην τρίτη θέση με 8.896 μονάδες και το ίδιο ποσοστό (5.9%), όμως είχε σημαντικές απώλειες (-15.7%). Ενισχυμένη εμφανίστηκε τον Νοέμβριο η Ford, που βρέθηκε στην τέταρτη θέση με 8.775 μονάδες (+13.9%) και ποσοστό 5.8%. Την πρώτη πεντάδα του μήνα συμπλήρωσε η Kia με 7.932 μονάδες (+8.2%) και ποσοστό 5.2%. 

Στο διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου οι συνολικές ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Βρετανία ανήλθαν σε 1.874.271 μονάδες από 1.811.992 το ίδιο διάστημα πέρσι (+3.4%). Τα αμιγώς βενζινοκίνητα υποχώρησαν στο 47.0% από 53.0% που κατείχαν στο ενδεκάμηνο του 2024, με 880.331 μονάδες έναντι 959.673 (-8.3%). Σημαντική πρόοδο πέτυχαν από πέρσι τα BEV, με 426.209 μονάδες έναντι 338.314 (+26.0%) και ποσοστό 22.7% από 18.7%. Πάντως το ποσοστό στα ηλεκτρικά παρέμεινε σε αρκετά χαμηλότερα επίπεδα από τον στόχο του 28% που είχε θέσει η βρετανική κυβέρνηση για το 2025. Tα υβριδικά βρέθηκαν στην τρίτη θέση με ποσοστό 14.0% από 13.4% πέρσι και συνολικά 261.755 μονάδες έναντι 243.499 (+7.5%). Θεματική άνοδο πέτυχαν από τις αρχές του έτους τα PHEV, με 208.245 μονάδες από 154.462 μονάδες πέρσι (+34.8%) και ποσοστό 11.1% από 8.5%. Τα diesel επιβατικά υποχώρησαν στο 5.2% της αγοράς από 6.4% πέρσι, με συνολικά 97.731 μονάδες έναντι 116.044 (-15.8%). 



H Volkswagen βρέθηκε στην κορυφή της Βρετανίας, με συνολικά 167.011 μονάδες από τις αρχές του έτους έναντι 154.302 πέρσι (+8.2%) και ποσοστό 8.9% από 8.5%. Μικρές απώλειες είχε η BMW, που διατήρησε την δεύτερη θέση με 114.035 μονάδες από 116.781 μονάδες πέρσι (-2.4%) ενώ το ποσοστό της υποχώρησε στο 6.1% από 6.4%. Η καλή επίδοση που πέτυχε η Ford τον Νοέμβριο την έφερε στην τρίτη θέση του έτους (από την τέταρτη ένα μήνα πριν), με 109.304 μονάδες από 102.226 μονάδες πέρσι (+6.9%) και ποσοστό 5.8% από 5.4%. Όμως το ντέρμπι με την Kia συνεχίζεται, εφόσον η κορεάτικη εταιρεία έμεινε πίσω από την Ford με πολύ μικρή διαφορά και όλα θα κριθούν τον τελευταίο μήνα του έτους. Οι πωλήσεις της Kia ανήλθαν σε συνολικά 109.042 μονάδες (+0.7%) και ισοφάρισε την Ford σε ποσοστό, με 5.8%. Πάντως η Audi φαίνεται να έχει εξασφαλίσει την πέμπτη θέση, παρά την πτώση που υπέστη από τις αρχές της χρονιάς. Η γερμανική φίρμα πέτυχε 102.856 πωλήσεις έναντι 115.256 πέρσι (-10.8%) και το ποσοστό της υποχώρησε στο 5.5% από 6.4%. Όμως θα δοθεί μάχη για την τελική κατάταξη στις υπόλοιπες θέσεις της πρώτης δεκάδας, ενώ ενδέχεται να υπάρξουν και ανατροπές στην σύνθεση (π.χ η Skoda βρέθηκε στην 11η θέση με μικρή διαφορά πίσω από την Peugeot). 

To Ford Puma διατήρησε τον τίτλο του best seller στην Βρετανία, έχοντας εξασφαλίσει σαφές προβάδισμα, με συνολικά 50.808 μονάδες. Το δημοφιλές μικρό SUV ήρθε πρώτο σε πωλήσεις και τον Νοέμβριο με 4.859 μονάδες. Στην δεύτερη θέση του έτους βρέθηκε το Kia Sportage με 45.814 μονάδες και το Nissan Qashqai τερμάτισε στην τρίτη θέση με 38.254 μονάδες. 








Β.Α
Hellenic Motor History © (2025)
Στοιχεία: SMMT

 

 

Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2025

Ιταλία Νοέμβριος & πρώτο ενδεκάμηνο 2025. Στάσιμη η αγορά τον Νοέμβριο, παρά τα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Μικρή πτώση στο έτος.

 



Η απόλυτη στασιμότητα χαρακτήρισε την αγορά αυτοκινήτου στην Ιταλία τον Νοέμβριο. Οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 124.222 μονάδες από 124.267 μονάδες τον ίδιο μήνα πέρσι. Όμως τα κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου ενίσχυσε σημαντικά την ηλεκτροκίνηση, με 15.304 μονάδες έναντι 6.599 πέρσι (+131.9%). Το ποσοστό στα BEV εκτινάχθηκε στο 12.2% από 5.2% πέρσι τον Νοέμβριο. Στους ιδιώτες το οικονομικό όφελος φτάνει ως τα  €11.000 σε περίπτωση αγοράς αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου και απόσυρσης οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης προδιαγραφών Euro 5 ή παλαιότερο. Τα υβριδικά προηγούνται στην ιταλική αγορά, όμως τον Νοέμβριο η εικόνα τους παρέμεινε αμετάβλητη από πέρσι, με 53.464 μονάδες έναντι 53.521 (-0.1%) και το ίδιο ποσοστό (42.6%). Θεαματική άνοδο είχαν και τα PHEV, με 9.069 μονάδες από 3.949 μονάδες πέρσι (+129.7%) και ποσοστό 7.2% από 3.1%. Να σημειωθεί πως τα plug-in υβριδικά δεν περιλαμβάνονται στα οικονομικά κίνητρα της κυβέρνησης. Οι ταξινομήσεις στα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά ανήλθαν σε 26.391 μονάδες τον Νοέμβριο (-23.4%), ενώ σημαντική πτώση είχαν τα diesel (-35.2%). H Fiat ήρθε οριακά πρώτη σε πωλήσεις με 10.827 μονάδες (+23.1%) και ποσοστό 8.7%, ενώ στην δεύτερη θέση η Toyota πέτυχε το ίδιο ποσοστό με 10.793 μονάδες (-3.4%). Τρίτη σε πωλήσεις ήρθε η Volkswagen με 8.913 μονάδες (-16.6%) και ποσοστό 7.2%. 

Στο διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2025 η αγορά αυτοκινήτου διατήρησε το αρνητικό πρόσημο, με συνολικά 1.417.621 μονάδες από 1.452.994 μονάδες το αντίστοιχο διάστημα πέρσι (-2.4%). Τα υβριδικά προηγήθηκαν με ποσοστό 44.5% από 40.1% και 636.274 μονάδες έναντι 589.744 (+7.9%). Στην δεύτερη θέση ήρθαν τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά με συνολικά 352.910 μονάδες από 427.456 μονάδες πέρσι (-17.4%) και ποσοστό 24.7% από 29.1%. Πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο βενζίνης ήταν το Citroen C3, που βελτίωσε την επίδοσή του με 28.951 μονάδες (+5.2%). Την τρίτη θέση κατέλαβαν τα PHEV με σημαντική άνοδο, στις 89.233 μονάδες (+81.6%) και ποσοστό 6.2% από 3.3% που κατείχαν στους πρώτους έντεκα μήνες του 2024. Αισθητή βελτίωση για τα BEV, με 82.897 μονάδες (+38.0%) και ποσοστό 5.8% από 4.1% πέρσι. Όμως το ποσοστό τους διατηρήθηκε σε χαμηλά επίπεδα και είναι πολύ πιθανό η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα να επιβραδυνθεί μόλις λήξουν τα οικονομικά κίνητρα, σε μερικούς μήνες. Τις μεγαλύτερες απώλειες είχε το diesel με 134.820 μονάδες έναντι 204.444 πέρσι (-34.1%), ενώ το ποσοστό του υποχώρησε στο 9.4% από 13.9%. Μικρή υποχώρηση υπήρξε και στο GPL (-3.8%). H Fiat περιόρισε τις απώλειες για το έτος στο -2.3% και βρέθηκε στην κορυφή με συνολικά 134.559 μονάδες από 137.670 μονάδες πέρσι. Η ιταλική φίρμα κατάφερε να ισοφαρίσει το ποσοστό που κατείχε στο πρώτο ενδεκάμηνο του 2024, με 9.5%. Στην δεύτερη θέση τερμάτισε η Toyota με 111.858 μονάδες έναντι 113.657 πέρσι (-1.6%) και ποσοστό 7.9% από 7.8%. Η Volkswagen ήρθε στην τρίτη θέση με 103.531 μονάδες από 111.019 μονάδες πέρσι (-6.7%) και ποσοστό 7.3% από 7.6%. Το Fiat Panda βρέθηκε στην κορυφή με 96.262 πωλήσεις. Στην δεύτερη θέση ήρθε το Dacia Sandero με 46.563 πωλήσεις και το Jeep Avenger συμπλήρωσε την πρώτη τριάδα με 45.701 πωλήσεις. 










B.A
  © Hellenic Motor History (2025)
   Στοιχεία πωλήσεων: UNRAE