To 2021 ήταν μια ακόμα δύσκολη χρονιά για την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου στο σύνολό της. Στις χώρες της Ε.Ε οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων για όλο το έτος κινήθηκαν πτωτικά κατά -2.4% . Στην Γερμανία, την μεγαλύτερη αγορά στην Ευρώπη, υπήρξαν απώλειες -10.1%. Στην Γαλλία οι ταξινομήσεις ήταν οριακά αυξημένες (+0.5%), ενώ στην Ιταλία τα πράγματα ήταν λίγο καλύτερα (+5.5%), όμως μετά από μια πολύ άσχημη χρονιά. Οριακή αύξηση υπήρξε και στην Ισπανία (+1.0%), όπου επίσης είχε προηγηθεί μια πολύ κακή χρονιά. Από τις αγορές μεσαίου μεγέθους, σημαντικές απώλειες υπήρξαν στο Βέλγιο (-11.2%) και στην Ολλανδία (-9.2%), ενώ στην Αυστρία οι απώλειες ήταν περιορισμένες (-3.6%). Μικρή αύξηση παρουσίασε η Σουηδία (+3.1), όμως οι αγορές που πέτυχαν σημαντική άνοδο δεν ήταν σε θέση να δώσουν την απαραίτητη ώθηση συνολικά, εφόσον το μέγεθός τους είναι μικρό. Μεταξύ αυτών και η ελληνική αγορά. Οι πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων στην χώρα μας το 2021, ανήλθαν στις 100.911 μονάδες έναντι 80.977 την προηγούμενη χρονιά (+24.6%).
Όπως ήταν αναμενόμενο στην κορυφή της κατάταξης βρέθηκε η Toyota, με ποσοστό 13.0% και 13.164 μονάδες. Η Peugeot ανέπτυξε μεγάλη δυναμική κατά την διάρκεια του έτους, εξασφαλίζοντας με άνεση την 2η θέση με ποσοστό 10.5% και 10.581 μονάδες. Στην 3η θέση βρέθηκε η Hyundai, με 8.7% και 8.809 μονάδες (+68.6%). H Volkswagen αρκέστηκε στην 4η θέση, με 7.4% και 7.464 μονάδες, ενώ η Opel διατήρησε την 5η θέση που είχε και το 2020, με 5.8% και 5.812 μονάδες. To best seller της ελληνικής αγοράς ήταν για ακόμα μια χρονιά το Toyota Yaris, με 4.783 πωλήσεις. H κατηγορία B ήταν η δημοφιλέστερη το 2021 με συνολικά 48.734 μονάδες, εκ των οποίων οι 22.179 αφορούν την υποκατηγορία των B-SUV μοντέλων. Τα μικρομεσαία (κατηγορία C) πέτυχαν πωλήσεις 34.252 μονάδων, από τις οποίες οι 21.590 ήταν τα C-SUV μοντέλα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου