Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2022

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου το 2021. Θετικό πρόσημο στις πωλήσεις επιβατικών, άνοδος στα επαναφορτιζόμενα οχήματα.

 


To 2021 ήταν μια ακόμα δύσκολη χρονιά για την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου στο σύνολό της. Στις χώρες της Ε.Ε οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων για όλο το έτος κινήθηκαν πτωτικά κατά -2.4% . Στην Γερμανία, την μεγαλύτερη αγορά στην Ευρώπη, υπήρξαν απώλειες -10.1%. Στην Γαλλία οι ταξινομήσεις ήταν οριακά αυξημένες (+0.5%), ενώ στην Ιταλία τα πράγματα ήταν λίγο καλύτερα (+5.5%), όμως μετά από μια πολύ άσχημη χρονιά. Οριακή αύξηση υπήρξε και στην Ισπανία (+1.0%), όπου επίσης είχε προηγηθεί μια πολύ κακή χρονιά. Από τις αγορές μεσαίου μεγέθους, σημαντικές απώλειες υπήρξαν στο Βέλγιο (-11.2%) και στην Ολλανδία (-9.2%), ενώ στην Αυστρία οι απώλειες ήταν περιορισμένες (-3.6%). Μικρή αύξηση παρουσίασε η Σουηδία (+3.1), όμως οι αγορές που πέτυχαν σημαντική άνοδο δεν ήταν σε θέση να δώσουν την απαραίτητη ώθηση συνολικά, εφόσον το μέγεθός τους είναι μικρό. Μεταξύ αυτών και η ελληνική αγορά. Οι πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων στην χώρα μας το 2021, ανήλθαν στις 100.911 μονάδες έναντι 80.977 την προηγούμενη χρονιά (+24.6%).  

Όπως ήταν αναμενόμενο στην κορυφή της κατάταξης βρέθηκε η Toyota, με ποσοστό 13.0% και 13.164 μονάδες. Η Peugeot ανέπτυξε μεγάλη δυναμική κατά την διάρκεια του έτους, εξασφαλίζοντας με άνεση την 2η θέση με ποσοστό 10.5% και 10.581 μονάδες. Στην 3η θέση βρέθηκε η Hyundai, με 8.7% και 8.809 μονάδες (+68.6%). H Volkswagen αρκέστηκε στην 4η θέση, με 7.4% και 7.464 μονάδες, ενώ η Opel διατήρησε την 5η θέση που είχε και το 2020, με 5.8% και 5.812 μονάδες. To best seller της ελληνικής αγοράς ήταν για ακόμα μια χρονιά το Toyota Yaris, με 4.783 πωλήσεις. H κατηγορία B ήταν η δημοφιλέστερη το 2021 με συνολικά 48.734 μονάδες, εκ των οποίων οι 22.179 αφορούν την υποκατηγορία των B-SUV μοντέλων. Τα μικρομεσαία (κατηγορία C) πέτυχαν πωλήσεις 34.252 μονάδων, από τις οποίες οι 21.590 ήταν τα C-SUV μοντέλα. 




To Peugeot 2008 ήταν με διαφορά το δημοφιλέστερο μοντέλο στα B-SUV και ένα από τα δημοφιλέστερα της κατηγορίας B συνολικά. Φυσικά το best seller της Peugeot στην χώρα μας ήταν και το 2021 το "κλασικό" 208, που ήρθε 2ο στην γενική κατάταξη.


Πως κινήθηκε όμως το κομμάτι των επαναφορτιζόμενων αυτοκινήτων στην χώρα μας το 2021; 
Είναι γνωστό πως η ελληνική πολιτεία επιδοτεί την αγορά  για αυτοκίνητα μηδενικών ή πολύ χαμηλών ρύπων, μέσω του προγράμματος "Κινούμαι Ηλεκτρικά". Τα υβριδικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάλυψαν την χρονιά που μας πέρασε το 6.9% της αγοράς με 6.961 μονάδες, έναντι 2.4% και 2.135 το προηγούμενο έτος. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) κάλυψαν το 2.16% της εγχώριας αγοράς, με 2.176 μονάδες. Κατά συνέπεια, το μερίδιο τους παρέμεινε σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα στην χώρα μας. Αυτό αναμένεται να αλλάξει τα επόμενα χρόνια, όμως υπάρχει ακόμα μεγάλη απόσταση να διανυθεί. Πρώτo σε πωλήσεις BEV μοντέλο ήταν το Tesla Model 3, με 522 μονάδες. Η αμερικάνικη εταιρεία πέτυχε το 2021 συνολικά 598 πωλήσεις (0.6%) και ήρθε στην 22η θέση της γενικής κατάταξης. Αρκετά καλές επιδόσεις πέτυχε η Volkswagen, που ήρθε στην 2η θέση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με συνολικά 337 μονάδες. Το πρώτο όμως σε πωλήσεις συνολικά στην κατηγορία των επαναφορτιζόμενων αυτοκινήτων, ήταν το υβριδικό Volvo XC40, με 622 πωλήσεις. 





Tesla Model 3






Β.Α
Hellenic Motor History © (2022)
Στοιχεία: ΣΕΑΑ


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου