Η Datsun ξεκίνησε την πορεία της στην Ελλάδα το 1961, με επίσημο εισαγωγέα τον Νικόλαο Ι. Θεοχαράκη. Τα πρώτα χρόνια η παρουσία της ήταν περιορισμένη στην εγχώρια αγορά, ιδιαίτερα στα επιβατικά αυτοκίνητα. Η θέση της βελτιώθηκε σημαντικά από το 1968, όμως ήταν την δεκαετία του '70 που η Datsun εδραιώθηκε στην συνείδηση των Ελλήνων αγοραστών και αποτέλεσε μια υπολογίσιμη δύναμη. Εκτός από την συστηματική προώθηση των προϊόντων της από τον Θεοχαράκη, καθοριστικός παράγοντας ήταν η επέκταση της γκάμας με μια πλήρη σειρά μοντέλων για κάθε... πορτοφόλι. Φυσικά μεγάλο ποσοστό της επιτυχίας της εκείνη την εποχή, οφείλεται στα μικρομεσαία μοντέλα που διέθετε στις κατηγορίες έως τους 8 φορ. ίππους.
Εδώ παρουσιάζονται διαφημιστικές καταχωρήσεις από εκείνη την περίοδο, που η Datsun εδραιώθηκε στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Η αρχική εικόνα αφορά την διαφήμιση του πιο επιτυχημένου εμπορικά επιβατικού μοντέλου στην χώρα μας, για την δεκαετία του '70. Πρόκειται φυσικά για το Datsun 120Y, σε διαφήμιση από το καλοκαίρι του 1975.
Καταχώρηση για το Datsun 1400 (510) τον Μάιο του 1971. Το μοντέλο αυτό έπαιξε σημαντικό ρόλο στην άνοδο της φίρμας στην Ελλάδα, από τα τέλη της δεκαετίας του '60. Οι αρχικές εκδόσεις είχαν την ονομασία "1300" & "1600", ανάλογα τον κινητήρα. Αντικαταστάθηκε στα τέλη του 1972 από τα 160Β/180Β (610). Ο βασικός κινητήρας του νέου μοντέλου ήταν στα 1.595 cc (160Β) και η σχεδίαση του ήταν τυπικά ιαπωνική αλλά πιο "εντυπωσιακή" σε σχέση με τον προκάτοχό του. Όμως η σειρά "610" δεν είχε ανάλογη επιτυχία στην ελληνική αγορά. Παρακάτω, η καταχώρηση της "Νικ. Ι. Θεοχαράκης" για την προώθηση του μοντέλου, τον χειμώνα 1972-1973.
Από την γκάμα της Datsun δεν έλειπαν και τα μεγαλύτερα μοντέλα. Άλλωστε ένα από τα πρώτα μοντέλα της εταιρείας που εισήχθησαν την δεκαετία του '60, ήταν το μεγάλο Datsun Cedric στους 13 φορ. ίππους. Στην χώρα μας ήρθαν και οι επόμενες γενιές του μοντέλου, με την ονομασία Datsun "2000". Ελάχιστα τέτοια μοντέλα κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα. Η παρακάτω καταχώρηση είναι από τον Δεκέμβριο του 1971.
Μπορεί τα μεγαλύτερα μοντέλα να προσέδιδαν ένα "πρεστίζ" στην φίρμα, όμως δύσκολα θα έπειθαν τους απαιτητικούς αγοραστές της κατηγορίας εκείνη την εποχή. Αντίθετα, στις μικρότερες κατηγορίες η Datsun είχε αποκτήσει το κοινό της. Εκτός από το 120Υ, υπήρχαν ακόμα τα 100Α/120Α F-II που κυκλοφόρησαν παράλληλα. Ο κωδικός του μοντέλου παρέπεμπε στον κυβισμό, με 988 cc (100A) και 1.171 cc (120A). Oι καταχωρήσεις που ακολουθούν είναι από τον Απρίλιο του 1978 και τον Μάρτιο του 1979, λίγο πριν την εμφάνιση του νέου Cherry. Τα 100Α/120Α F-II είχαν σαφώς μερίδιο στην επιτυχία της Datsun εκείνη την εποχή. Άλλωστε, πρωτίστως χάρη στα μοντέλα έως τα 1.200 cc η Datsun είχε κατακτήσει σταθερά μια θέση ανάμεσα στους πρώτους έως τα τέλη της δεκαετίας του '70.
B.A
Φωτογραφίες: αρχείο Hellenic Motor History © 2022
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου