Πτωτικά κινήθηκε η ελληνική αγορά αυτοκινήτου το 1983. Βασική αιτία στάθηκε η υποτίμηση της δραχμής κατά 15% έναντι του δολαρίου, στις 10 Ιανουαρίου 1983. Η απόφαση αυτή πάρθηκε με στόχο τον περιορισμό των εισαγωγών σε είδη διατροφής και άλλα ξένα προϊόντα. Φυσικά υπήρξαν αρνητικές συνέπειες στον χώρο του αυτοκινήτου. Το σοκ που δημιουργήθηκε στους καταναλωτές οδήγησε σε ουρές έξω από τις εκθέσεις αυτοκινήτων και στην «αναγκαστική» αγορά των διαθέσιμων αποθεμάτων, ώστε να αποφύγουν τις αυξήσεις το επόμενο διάστημα. Βέβαια υπήρξαν περιπτώσεις που οι αγοραστές υποχρεώθηκαν σε επιπλέον επιβάρυνση για την άμεση παράδοση του οχήματος, κάτι που «αποδέχονταν» υποχρεωτικά. Ένας λόγος ήταν πως οι έμποροι άρχισαν να εξαντλούν τα νόμιμα όρια κέρδους (κάτι που δεν γινόταν απαραίτητα έως τότε). Επιπλέον, όσοι είχαν παραγγείλει αυτοκίνητο αλλά αυτό δεν είχε ακόμα εισαχθεί στην Ελλάδα ήταν πλήρως εκτεθειμένοι στην συνολική αύξηση της τελικής τιμής. Μέσα σε αυτό το κλίμα η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου δέχτηκε ακόμα ένα πλήγμα, επιπρόσθετα σε όσα είχαν προηγηθεί από το καλοκαίρι του 1979.
Οι πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων για όλο το 1983, ανήλθαν σε 61.549 μονάδες έναντι 79.981 την προηγούμενη χρονιά (-23.0%). Η Nissan επέστρεψε στην κορυφή με μερίδιο αγοράς 12.1% και 7.454 μονάδες, αν και είχε απώλειες -25.2%. O Θεοχαράκης παρουσίασε την άνοιξη του ’83 την νέα γενιά του Nissan Cherry, ενώ ήδη διέθετε την νεότερη γενιά του πολύ επιτυχημένου Sunny. Η Opel βρέθηκε στην δεύτερη θέση των πωλήσεων, με συνολικά 6.157 μονάδες και ποσοστό 10.0%. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι δύο πρώτες σε πωλήσεις εταιρείες, συναρμολογούσαν τα αυτοκίνητά τους στην Ελλάδα (“Teocar” & “G.M. Hellas”) και κατά συνέπεια είχαν πιο ανταγωνιστικές τιμές και ευνοϊκότερους όρους αγοράς έναντι του ανταγωνισμού.
Πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων
το 1983 (καινούργια) |
|||
Θέση |
Μάρκα |
Πωλήσεις |
% |
1 |
Nissan |
7.454 |
12.1 |
2 |
Opel |
6.157 |
10.0 |
3 |
Ford |
5.557 |
9.0 |
4 |
Toyota |
5.221 |
8.5 |
5 |
Honda |
4.986 |
8.1 |
6 |
Renault |
4.828 |
7.8 |
7 |
Lada |
4.756 |
7.7 |
8 |
Zastava |
2.753 |
4.5 |
9 |
Mitsubishi |
2.473 |
4.0 |
10 |
Fiat |
2.281 |
3.7 |
11 |
Citroen |
2.080 |
3.4 |
12 |
Mazda |
1.671 |
2.7 |
13 |
BMW |
1.447 |
2.4 |
14 |
Suzuki |
1.307 |
2.1 |
15 |
Peugeot |
1.145 |
1.9 |
16 |
Volkswagen |
1.090 |
1.8 |
17 |
Subaru |
877 |
1.4 |
18 |
Autobianchi |
795 |
1.3 |
19 |
Skoda |
730 |
1.2 |
20 |
Audi |
673 |
1.1 |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου