Όπως ήταν αναμενόμενο, οι πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα έχουν ανοδική πορεία το 2023. Στο διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου οι ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανήλθαν στην χώρα μας σε 5.359 μονάδες έναντι 2.234 το ίδιο διάστημα πέρσι, αύξηση 139.9%. Το μερίδιο τους στην εγχώρια αγορά αντιστοιχεί στο 4.6% του συνόλου από 2.5% που ήταν στο πρώτο δεκάμηνο του 2022. To ποσοστό αυτό παραμένει χαμηλό σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όμως δείχνει ξεκάθαρα τις τάσεις που επικρατούν πλέον και στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Με δεδομένο ότι η αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα είναι σημαντική τα αμέσως επόμενα χρόνια, είναι ένα θέμα που θα πρέπει να απασχολήσει άμεσα τους αρμόδιους φορείς. Εκτός από την ανάπτυξη των κατάλληλων υποδομών, όπως οι σταθμοί φόρτισης, θα πρέπει να επαναξεταστεί το καθεστώς κυκλοφορίας των ιδιωτικών αυτοκινήτων στο κέντρο της πρωτεύουσας. Η κυβέρνηση εφαρμόζει πλέον τον "πράσινο δακτύλιο", με την ελεύθερη είσοδο των επαναφορτιζόμενων, φυσικού αερίου & υγραερίου εκ κατασκευής αλλά και των προδιαγραφών Euro 6 επιβατικών αυτοκινήτων, με εκπομπές κάτω από 120 gr CO2 για οχήματα προ του 2021. Το μέτρο αυτό μπορεί να λειτουργεί αυτή την στιγμή ως "κίνητρο" για την απόκτηση ενός πιο "καθαρού" αυτοκινήτου, όμως εκ των πραγμάτων θα πρέπει να υπάρξει σύντομα αναθεώρηση του μέτρου, με δεδομένο ότι μεσοπρόθεσμα θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα στην ήδη επιβαρυμένη περιοχή του κέντρου της Αθήνας. Επιπλέον, θα πρέπει αργά ή γρήγορα να απασχολήσει την κυβέρνηση η ανανέωση του στόλου των αυτοκινήτων στην χώρα μας, που πλέον είναι ο πιο γερασμένος στην Ευρώπη. Η μέση ηλικία των επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι τα 17 έτη, με μέσο όρο στην Ε.Ε τα 12 έτη (τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα στον τομέα των φορτηγών και των λεωφορείων). Η εικόνα στους ελληνικούς δρόμους πιστοποιεί ότι η ποιότητα του στόλου των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα.
Στο κομμάτι των υβριδικών αυτοκινήτων υπήρξε αύξηση 59.0% στο πρώτο δεκάμηνο του 2023, με συνολικά 7.174 μονάδες από 4.512 το ίδιο διάστημα πέρσι. Το μερίδιο τους ανήλθε στο 6.2% από 5.0% το 2022. Η κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών (segment C) ήταν η δημοφιλέστερη με συνολικά 5.077 μονάδες ή το 70.8% στα υβριδικά αυτοκίνητα. Το μεγαλύτερο ποσοστό στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατέκτησε η μεσαία κατηγορία, με 2.309 μονάδες και μερίδιο 43.1%. Αυτό οφείλεται βέβαια στην επιτυχία που σημειώνουν τα μοντέλα της Tesla που έχει ταξινομήσει συνολικά 1.500 μονάδες (Ιαν.-Οκτ. '23). Το Tesla Model Y είναι το Νο 1 σε πωλήσεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην χώρα μας, με συνολικά 941 μονάδες, ενώ οι πωλήσεις για το Model 3 ανήλθαν σε 483 μονάδες.