Σάββατο 30 Ιουλίου 2022
1989: Οι εξαγγελίες της κυβέρνησης και το "μεταβατικό" χάος στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου.
Σάββατο 23 Ιουλίου 2022
1940: Οι αποφάσεις για τις εισαγωγές αυτοκινήτων στην Ελλάδα, μετά την έναρξη του πολέμου στην Ευρώπη.
Οι εισαγωγικοί περιορισμοί που επιβλήθηκαν στην χώρα μας τον Απρίλιο του 1932, έθεσαν την εγχώρια αγορά αυτοκινήτου υπό καθεστώς έντονου κρατικού παρεμβατισμού. Οι περιορισμοί αυτοί διατηρήθηκαν για όλο το διάστημα έως την έναρξη του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου, τον Σεπτέμβριο του 1939. Οι δυσμενείς εξελίξεις στην Ευρώπη ανέκοψαν την δραστηριότητα των αντιπροσωπειών στην Ελλάδα, οι οποίες ήδη λειτουργούσαν κάτω από αντίξοες συνθήκες.Η χώρα μας ήταν ακόμα ουδέτερη, παρακολουθώντας τα γεγονότα από απόσταση, όμως η ελληνική κυβέρνηση αναγκάστηκε να αυστηροποιήσει το πλαίσιο των εισαγωγών. Σχετικά με το κλίμα που επικρατούσε στην Ελλάδα αμέσως μετά το ξέσπασμα του πολέμου στην Ευρώπη, μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Με τη νέα κατάσταση ψηφίστηκε ο Αναγκαστικός Νόμος 1960/1939 (Φ.Ε.Κ 379, 11/9/1939), "περί ρυθμίσεως του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου".
Το τοπίο που διαμορφώθηκε ήταν ασφυκτικό και αρκετά ρευστό, εφόσον ο υπουργός Οικονομικών είχε την ευχέρεια να αλλάζει τις αποφάσεις και να προσαρμόζει τα δεδομένα, ανάλογα με τις ανάγκες. Οι αποφάσεις περί εισαγωγών ήταν στην ημερήσια διάταξη και αφορούσαν όλα τα προϊόντα. Το κύριο χαρακτηριστικό του νόμου ήταν η δυνατότητα ίδρυσης Ενώσεων ανά κλάδο, που θα είχαν την αρμοδιότητα σχετικά με τις εισαγωγές ανά είδος προϊόντος. Κανείς άλλος δεν είχε το δικαίωμα να κάνει ανάλογες εισαγωγές, πέραν των μελών της εκάστοτε Ένωσης. Μέλη μπορούσαν να είναι όσοι διατηρούσαν εμπορική επιχείρηση κατά την ίδρυση της Ένωσης. Στην πράξη δημιουργήθηκε ένα δαιδαλώδες πλαίσιο με δεκάδες αποφάσεις καθημερινά και συμπληρωματικές αποφάσεις που ενίσχυαν ή καταργούσαν το εισαγωγικό δικαίωμα, με τον αρμόδιο υπουργό να έχει την ευχέρια να επιτρέπει ή να απαγορεύει ολοκληρωτικά τις εισαγωγές από μια χώρα (ή τις εξαγωγές προς αυτή).
Είναι ίσως εύλογο να σκεφτεί κάποιος πως μετά την έναρξη των εχθροπραξιών, οι εισαγωγές αυτοκινήτων στην Ελλάδα απαγορεύτηκαν ή σταμάτησαν λόγω των συνθηκών. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει όμως. Φυσικά είναι δύσκολο να βρεθούν ακριβή στοιχεία για τις εισαγωγές αυτοκινήτων εκείνη την εποχή και πιθανότατα πράγματι να μην υπήρχε αυτή η δυνατότητα από ορισμένες χώρες, λόγω και των δυσχεριών εφοδιασμού που προέκυψαν. Πάντως από την μεριά του κράτους δεν απαγορεύτηκαν οι εισαγωγές, αντίθετα τέθηκαν μεσοπρόθεσμα οι όροι εισαγωγής για τα αυτοκίνητα όλων των κατηγοριών. Τον Μάρτιο του 1940 το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας επέτρεψε την εισαγωγή επιβατικών αυτοκινήτων, βάσει δελτίων εισαγωγικού δικαιώματος, που θα εξέδιδαν τα οικεία Εμπορικά και Βιομηχανικά Επιμελητήρια. Τα δελτία θα αντιστοιχούσαν στο 50% του εισαγωγικού δικαιώματος που κατείχαν οι επιχερήσεις το προηγούμενο εξάμηνο (η ανανέωση και τροποποίηση των περιορισμών γινόταν ανά έξι μήνες), Προϋπόθεση για το παραπάνω ήταν η διατήρηση της αντιπροσωπείας από εταιρεία την οποία εκπροσωπούσαν και κατά το 1939. Σε περίπτωση που κατά την έκδοση της απόφασης μια επιχείρηση εκπροσωπούσε κάποια φίρμα της οποίας δεν είχε την αντιπροσωπεία κατά το 1939, τότε το εισαγωγικό δικαίωμα περιοριζόταν στο 25% από αυτό που κατείχε το προηγούμενο εξάμηνο. Το υπόλοιπο 25% θα ήταν διαθέσιμο προς κατανομή σε νέους αντιπροσώπους που ανέλαβαν τους οίκους που εκπροσωπούσαν οι πιο πάνω επιχειρήσεις. Είναι χαρακτηριστικό πως στις σχετικές αποφάσεις υπήρχε η διευκρίνηση ότι, η εισαγωγή των αυτοκινήτων θα επιτρεπόταν μόνο εφόσον αυτά ήταν εφοδιασμένα με τα ελαστικά τους!
Παρά το γεγονός ότι η Γερμανία ήταν σε εμπόλεμη κατάσταση, οι εισαγωγές γερμανικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα συνεχίστηκαν. Η αντιπροσωπεία των επιβατικών και φορτηγών αυτοκινήτων της Borgward ήταν ιδιαίτερα δραστήρια ως την έναρξη του Ελληνοϊταλικού πολέμου, τον Οκτώβριο του 1940. Την δραστηριότητά της συνέχισε και η "ΒΙΤΕΜ" Α.Ε, αντιπροσωπεία των αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών της BMW, των γερμανικών φορτηγών της Vomag και των ελαφρών επαγγελματικών της Tempo, καθώς και των αυστριακών επιβατικών αυτοκινήτων της Steyr.
Σάββατο 16 Ιουλίου 2022
Από την Simca-Chrysler στην Talbot και η αρχή της πτώσης στην ελληνική αγορά.
Η Simca αποτελούσε μια από τις τέσσερις μεγάλες εταιρείες της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Για την παρουσία και την θέση των γαλλικών αυτοκινήτων γενικότερα στην Ελλάδα, έχει γίνει εκτενές αφιέρωμα παλιότερα (μέρος 1ο & μέρος 2ο). Η πορεία της Simca στην εγχώρια αγορά ήταν ικανοποιητική, ενώ στα τέλη της δεκαετίας του '60 παρουσίασε ανοδικές τάσεις. Από τα τέλη της δεκαετίας του '50 είχαν ξεκινήσει οι δεσμοί με την αμερικάνικη Chrysler, η οποία μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του '70 διέθετε το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών, δημιουργώντας την Chrysler Europe. Επισήμως η ονομασία της ήταν πλέον Simca-Chrysler και είχε προστεθεί το σήμα της αμερικάνικης εταιρείας στα αυτοκίνητα της. H καλύτερη περίοδος για την Simca-Chrysler στην Ελλάδα ήταν το δεύτερο μισό της δεκαετίας του '70. Το 1977 πέτυχε την καλύτερη επίδοση με μερίδιο αγοράς 5.0% και 4.995 πωλήσεις, κατακτώντας την έβδομη θέση της γενικής κατάταξης. Το γεγονός αυτό την ανέδειξε ως την δημοφιλέστερη γαλλική φίρμα στην χώρα μας, εκείνη την χρονιά. Επίσημη αντιπροσωπεία της Simca εκείνη την εποχή ήταν η "ΑΚΜΙΣ" Α.Ε, όμως στις αρχές του 1978 ανέλαβε η "ΦΙΛΠΑ" Ε.Π.Ε.
Η γαλλική εταιρεία έδειχνε να έχει καλές προοπτικές. Τον Οκτώβριο του 1975 παρουσίασε το νέο της μεσαίο οικογενειακό μοντέλο, το Simca Chrysler 1307/1308, που κέρδισε τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" το 1976 στην Ευρώπη. Την διετία 1976-1977 αποτέλεσε το δεύτερο σε πωλήσεις εισαγόμενο αυτοκίνητο στην δύσκολη γερμανική αγορά. Σημαντική άνοδο παρουσίασε το 1976 η Simca στην Γαλλία, που όμως ήταν σταθερά στην τέταρτη θέση, πίσω από τις Renault, Peugeot και Citroen. Στα τέλη του 1977 παρουσιάστηκε το νέο Simca-Chrysler Horizon, με βασικό κινητήρα στα 1.100 cc. To μικρομεσαίο hatchback κέρδισε τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" το 1978, δεύτερη σημαντική διάκριση για την Simca μέσα σε μόλις δύο χρόνια!
Η Chrysler όμως ήδη αντιμετώπιζε οικονομικές δυσκολίες, τόσο στις Η.Π.Α όσο και στην Ευρώπη, που αφορούσαν κυρίως στο βρετανικό παρακλάδι της Chrysler Europe (Rootes Group). H αμερικάνοι αναζητούσαν πλέον διέξοδο ώστε να αποχωρήσουν από την Ευρώπη και το 1978 κατέληξαν σε συμφωνία με την Peugeot, η οποία απέκτησε τo σύνολο της Chrysler Europe στην συμβολική τιμή του... $1. Βέβαια το σύνολο περιλάμβανε και χρέη ύψους 400 εκατομμυρίων δολαρίων! Πλέον η Simca ανήκε στον όμιλο της PSA (Peugeot-Citroen) και τον Αύγουστο του 1979 μετονομάστηκε επίσημα σε Talbot.
Το 1979 ήταν η τελευταία καλή χρονιά για την Simca στην Ελλάδα, με μερίδιο αγοράς 4.1% και 3.614 πωλήσεις που την κατέταξαν στην ένατη θέση. Όμως η ονομασία Simca σύντομα θα αποτελούσε παρελθόν. Το Horizon ήταν το τελευταίο νέο μοντέλο της φίρμας, που θα συνέχιζε τα επόμενα χρόνια να είναι διαθέσιμο ως Talbot Horizon. Την δεκαετία του '80 η πορεία της Talbot ήταν πτωτική σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της γαλλικής. Η ανανέωση της γκάμας ήταν ουσιαστικά ανύπαρκτη, ενώ το νεότερο Talbot Samba δεν ήταν παρά μια ανασχεδιασμένη έκδοση των γνωστών Peugeot 104 & Citroen LNA. Η "ΦΙΛΠΑ" Ε.Π.Ε συνέχισε ως αντιπροσωπεία της Talbot έως το καλοκαίρι του 1982. Από την 1η Ιουλίου 1982 τα Talbot ήταν διαθέσιμα μέσα από το δίκτυο της "ΙΜΠΟΡΤΕΞ" Α.Ε, παράλληλα με τα Peugeot. Έως τα μέσα της δεκαετίας του '80 ήταν φανερό ότι είχε γραφτεί ο επίλογος για την Talbot.
Nα σημειωθεί πως το 1978 η "ΦΙΛΠΑ" Ε.Π.Ε ανέλαβε στην χώρα μας και τα βρετανικά μοντέλα της Chrysler Europe (Chrysler UK/Sunbeam), η παραγωγή των οποίων σταμάτησε υπό την διοίκηση της Peugeot στα τέλη του 1981. H εξέλιξη των πωλήσεων της Talbot στην χώρα μας την δεκαετία του '80, διαμορφώθηκε ως εξής:
Πωλήσεις Talbot
στην Ελλάδα |
||
Έτος |
Πωλήσεις |
% |
1980 |
529 |
1.5 |
1981 |
356 |
0.8 |
1982 |
302 |
0.4 |
1983 |
223 |
0.4 |
1984 |
200 |
0.3 |
1985 |
24 |
0.0 |
Παρασκευή 15 Ιουλίου 2022
Ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων. Πτωτική πορεία και τον Ιούνιο στην Ευρώπη.
Oι πτωτικές τάσεις συνεχίστηκαν και τον Ιούνιο στις ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση σημειώθηκε πτώση -15.4% ενώ τα προβλήματα εφοδιασμού στις γραμμές παραγωγής εξακολουθούν να υπάρχουν. Με 886.510 μονάδες, αυτός ήταν ο χειρότερος Ιούνιος σε ταξινομήσεις που έχει καταγραφεί από το 1996. Οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές στην Ε.Ε συνέβαλλαν στο αρνητικό αποτέλεσμα. Η Γερμανία πέτυχε την μεγαλύτερη πτώση (-18.1%) και ακολούθησαν η Ιταλία (-15.0%) και η Γαλλία (-14.2%). Στην Ισπανία η η πτώση περιορίστηκε στο -7.8%.
Συνολικά στο πρώτο εξάμηνο του έτους, οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων υποχώρησαν κατά -14.0% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2021, με περίπου 4.6 εκατομμύρια μονάδες. Όλες οι μεγάλες αγορές της Ε.Ε κατέγραψαν διψήφια μείωση: Ιταλία -22.7%, Γαλλία -16.3%, Γερμανία -11.0%, Ισπανία -10.7%. Στην Βρετανία οι πωλήσεις υπέστησαν επίσης σημαντική πτώση, με -24.3% τον Ιούνιο και -11.9% από την αρχή του έτους. Συγκεντρωτικά, στην Ε.Ε, την Βρετανία και τις χώρες EFTA (Ελβετία, Ισλανδία, Νορβηγία), οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων είχαν πτώση -17.3 τον Ιούνιο, με 1.066.137 μονάδες. Στο πρώτο εξάμηνο οι πωλήσεις ήταν συνολικά 5.597.656 μονάδες, πτώση -13.7% σε σχέση με πέρσι.
H ελληνική αγορά δεν αποτέλεσε εξαίρεση στο γενικότερο αρνητικό κλίμα που επικρατεί. Μετά την ικανοποιητική επίδοση στις ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων τον Μάιο (+10.5%), τον Ιούνιο υπήρξε υποχώρηση -20.1% με 11.091 μονάδες, έναντι 13.895 τον ίδιο μήνα πέρσι. Στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου ταξινομήθηκαν 54.798 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα, από 58.362 στο πρώτο εξάμηνο του 2021. Κατά συνέπεια οι συνολικές απώλειες της εγχώριας αγοράς περιορίστηκαν στο -6.1%. Η Toyota βρέθηκε για ακόμα μια φορά στην κορυφή, με 1.951 μονάδες τον Ιούνιο (17.6%). Η ιαπωνική εταιρεία διατηρεί την πρώτη θέση στο εξάμηνο, με 8.407 μονάδες (15.3%). Το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο στην εγχώρια αγορά τον Ιούνιο ήταν το Fiat 500, που βοήθησε σημαντικά στην πολύ καλή επίδοση της Fiat τον μήνα που πέρασε, με 792 μονάδες. Βέβαια, σε επίπεδο έτους το Toyota Yaris διατηρεί την πρωτιά με 3.146 μονάδες, έχοντας εξασφαλίσει απόσταση ασφαλείας από τον ανταγωνισμό.
Στο κομμάτι των επαναφορτιζόμενων αυτοκινήτων της εγχώριας αγοράς, οι πωλήσεις Ιουνίου ανήλθαν σε 318 μονάδες για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) και 475 μονάδες για τα υβριδικά (PHEV). Στο πρώτο εξάμηνο οι συνολικές τους πωλήσεις ήταν 1.286 (2.35%) και 2.807 μονάδες (5.1%) αντίστοιχα.
Τετάρτη 13 Ιουλίου 2022
Ιούνιος 2022. Πτωτική πορεία στις ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων.
H κρίση στην αυτοκινητοβιομηχανία δημιουργεί ισχυρές πιέσεις στις ευρωπαϊκές αγορές αυτοκινήτου. Οι ελλείψεις στις γραμμές παραγωγής, οι υψηλές τιμές στις πρώτες ύλες και η γενικότερα αβεβαιότητα που προκαλούν οι συνέπειες του πολέμου στην Ουκρανία, περιορίζουν την παραγωγή και τις πωλήσεις. Οι μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτου στην Ευρώπη σημείωσαν σημαντικές απώλειες τον Ιούνιο, αλλά και στο πρώτο εξάμηνο του έτους. Στην Γερμανία οι πωλήσεις σημείωσαν υποχώρηση -18% τον Ιούνιο και -11% στο εξάμηνο, συγκριτικά με πέρσι. Στην Ιταλία η πτώση ήταν -15% τον Ιούνιο και -22.7% στο εξάμηνο, ενώ στην Βρετανία τον Ιούνιο οι πωλήσεις ήταν μειωμένες κατά -24.3% και -11.9% από την αρχή του έτους.
H ελληνική αγορά δεν αποτέλεσε εξαίρεση στο γενικότερο αρνητικό κλίμα που επικρατεί. Μετά την ικανοποιητική επίδοση στις ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων τον Μάιο (+10.5%), τον Ιούνιο υπήρξε υποχώρηση -20.1% με 11.091 μονάδες, έναντι 13.895 τον ίδιο μήνα πέρσι. Στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου ταξινομήθηκαν 54.798 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα, από 58.362 στο πρώτο εξάμηνο του 2021. Κατά συνέπεια οι συνολικές απώλειες της εγχώριας αγοράς περιορίστηκαν στο -6.1%.
Στην κορυφή βρέθηκε για ακόμα μια φορά η Toyota με 1.951 μονάδες τον Ιούνιο και το ποσοστό της στο συντριπτικό 17.6%. Στην δεύτερη θέση ήρθε η Hyundai με 1.131 μονάδες (10.2%), ενώ τρίτη τερμάτησε η Fiat με 919 μονάδες (8.3%). Όπως και τον προηγούμενο μήνα, έτσι και τον Ιούνιο υπήρξαν ανακατατάξεις στην γενική κατάταξη σε επίπεδο έτους. Η Mercedes ανέβηκε μια θέση και βρίσκεται πλέον έβδομη, με την Citroen να υποχωρεί στην όγδοη θέση. Η γαλλική εταιρεία σημείωσε μια αρκετά χαμηλή επίδοση τον Ιούνιο, με μόλις 287 μονάδες (2.6%), κάτι που της στοίχισε έναντι της Mercedes που συνέχισε την δυναμική της πορεία με 656 μονάδες (5.9%). Στους κερδισμένους του εξαμήνου ανήκει και η Fiat, που βρέθηκε στην ένατη θέση της γενικής κατάταξης, από την δέκατη που κατείχε τον Μάιο. Κατά συνέπεια, την πρώτη δεκάδα του έτους συμπληρώνει πλέον η BMW.
Σάββατο 9 Ιουλίου 2022
Έχει έρθει το τέλος των κλασικών μεσαίων οικογενειακών αυτοκινήτων;
Toν περασμένο Μάιο η Vauxhall ανακοίνωσε την διακοπή των πωλήσεων του Insignia στην Βρετανία. Η παραγωγή του θα συνεχιστεί μέχρι το φθινόπωρο, ώστε να καλυφθούν οι υπάρχουσες παραγγελίες. Στην υπόλοιπη Ευρώπη το Opel Insignia συνεχίζει να είναι διαθέσιμο, όμως το μέλλον του είναι αβέβαιο. Η αντικατάσταση του αναμένεται γύρω στο 2024 ή 2025, πιθανότατα με κάποιο crossover ηλεκτρικό μοντέλο. Λίγο νωρίτερα, τον Μάρτιο του 2022, η Ford σταμάτησε την παραγωγή του Mondeo, χωρίς άμεσο αντικαταστάτη. Δύο από τα δυνατότερα ευρωπαϊκά ονόματα στα μεσαία οικογενειακά αυτοκίνητα, παραδίδουν τα όπλα μπροστά στις νέες τάσεις που επικρατούν. Το γεγονός αυτό σηματοδοτεί την σταδιακή εξαφάνιση της κατηγορίας των "κλασικών" μοντέλων της μεσαίας κατηγορίας. Το 2021 οι πωλήσεις του Opel/Vauxhall Insignia ανήλθαν σε μόλις 20.384 πωλήσεις, πανευρωπαϊκά. Τα τελευταία χρόνια το αγοραστικό κοινό στρέφεται όλο και περισσότερο στις διάφορες SUV προτάσεις, γεγονός που ισχύει και στην Ελλάδα.
Οι κυριότεροι εκπρόσωποι της κατηγορίας έχουν σημειώσει σημαντική υποχώρηση, κάτι που επηρεάζει αρνητικά το συνολικό ποσοστό του segment D στην Ευρώπη. Τα ικανοποιητικά ποσοστά που διατηρεί η κατηγορία οφείλονται κυρίως στα premium μοντέλα, με δεδομένο ότι τα δημοφιλέστερα μοντέλα την τελευταία τουλάχιστον τριετία αφορούν τις προτάσεις της Audi, της BMW, της Mercedes και της Tesla, ενώ αξιοπρεπής είναι και η παρουσία της Volvo. Μοναδική εξαίρεση στον κανόνα αποτελεί το Volkswagen Passat, ως μοντέλο με πιο mainstream προφίλ που οι πωλήσεις του παραμένουν σε καλό επίπεδο. Ικανοποιητική είναι και η πορεία του Skoda Superb, όμως εδώ τελειώνουν τα ευχάριστα νέα!
Πωλήσεις Seg. D στην Ελλάδα |
||
Έτος |
Πωλήσεις |
% |
2000 |
37.845 |
13.0 |
2001 |
39.739 |
14.2 |
2002 |
38.883 |
14.5 |
2003 |
40.847 |
15.9 |
2004 |
38.596 |
13.4 |
2005 |
32.653 |
12.1 |
2006 |
29.754 |
11.1 |
2007 |
28.686 |
10.3 |
2008 |
25.988 |
9.7 |
2009 |
26.418 |
12.0 |
2010 |
10.774 |
7.6 |
Το 2020 το ποσοστό της μεσαίας κατηγορίας ανήλθε στο 4.2% της αγοράς, με 3.396 μονάδες. Από το σύνολο, μόλις οι 1.229 ήταν με κλασικό αμάξωμα και οι 2.167 ήταν SUV. Το 2021 η κατηγορία κατέκτησε το 4.7% της ελληνικής αγοράς, με 4.776 μονάδες. Οι πωλήσεις των κλασικών μεσαίων ανήλθαν σε 1.929 μονάδες, η αύξηση όμως οφείλεται στην δυναμική παρουσία του ηλεκτρικού Tesla 3, που πέτυχε 522 πωλήσεις. To υπόλοιπο των 2.847 πωλήσεων αφορούσε τα SUV μοντέλα της κατηγορίας. Aπό τους παραδοσιακούς παίκτες, στην κορυφή της κατηγορίας βρέθηκε το Skoda Octavia με 577 πωλήσεις (αν και στην υπόλοιπη Ευρώπη κατατάσσεται στην μικρότερη κατηγορία C, λόγω πλαισίου). Με εξαίρεση το Skoda και το προαναφερθέν Tesla, αξιοπρεπείς πωλήσεις πέτυχαν -τηρουμένων των αναλογιών- οι BMW Σειρά 3 (210), Mercedes Σειρά C (173) και Mercedes CLA (166).