Το 2013 η Toyota κατέκτησε την πρώτη θέση στις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα. Εκείνη την εποχή η εγχώρια αγορά είχε εισέλθει σε φάση βαθιάς ύφεσης, ως συνέπεια της οικονομικής κρίσης. Η ιαπωνική φίρμα κέρδισε την πρωτιά με ποσοστό 11.1% αλλά με "μόλις" 6.529 πωλήσεις, η χαμηλότερη επίδοση για την Νο 1 εταιρεία στην χώρα μας από το 1980! Βέβαια δεν ήταν η πρώτη φορά που η Toyota κατακτούσε την κορυφή και, ήταν σίγουρο πως δεν θα ήταν η τελευταία. Όμως η συνέχεια ήταν καλύτερη απ'ότι ίσως πίστευε και η ίδια η Toyota Hellas.
H πρώτη φορά που η Toyota κατέκτησε την πρώτη θέση των πωλήσεων στην Ελλάδα, ήταν το 1989 (περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ). Την επόμενη τριετία την κορυφή ανακατέλαβε η Nissan αλλά η Toyota παρέμεινε στην πρώτη τριάδα (1990-1992). Η Toyota κατέκτησε ξανά την κορυφή το 1993, με ποσοστό 10.5% και ήταν πλέον ξεκάθαρο πως θα αποτελούσε έναν από τους κύριους πρωταγωνιστές στην εγχώρια αγορά τα επόμενα χρόνια. Επιπλέον, το Toyota Corolla ήταν το best seller της ελληνικής αγοράς. Την ίδια χρονιά η Nissan σημείωσε υποχώρηση (-39.5%) και η θέση της αποδυναμώθηκε περαιτέρω τα επόμενα χρόνια. Αυτό έδινε πλεονέκτημα στις εταιρείες που είχαν σημειώσει αξιόλογη δυναμική το προηγούμενο διάστημα, εφόσον έως τότε ο Θεοχαράκης κυριαρχούσε στην εγχώρια αγορά αυτοκινήτου. Εκτός από την Toyota ανοδική πορεία είχε καταγράψει και η Fiat, η οποία το 1994 κατάφερε να επανέλθει ως η Νο 1 εταιρεία στην Ελλάδα, μετά από 15 χρόνια! Η επιτυχία της ιταλικής φίρμας στις μικρές κατηγορίες ήταν τέτοια, που διατήρησε την θέση της στην κορυφή για την επόμενη τριετία, με υψηλά ποσοστά. Η Toyota διατηρούσε από την πλευρά της την δεύτερη θέση, όμως με αρκετή διαφορά από τους Ιταλούς. Όλα έδειχναν πως σε περίπτωση πτώσης της Fiat, την σκυτάλη θα έπαιρνε η Toyota. Aυτό αποδείχθηκε στην πράξη, όταν η ιαπωνική εταιρεία βρέθηκε για ακόμα μια φορά στην κορυφή το 1998. Εδώ να σημειωθεί πως την προηγούμενη χρονιά υπήρξε διαμάχη μεταξύ της Toyota Hellas και της Fiat Auto Hellas σχετικά με την πρώτη θέση στις πωλήσεις επιβατικών, όμως τα στοιχεία του ΣΕΑΑ μάλλον δικαιώνουν την ιταλική φίρμα (η μεταξύ τους διαφορά ήταν αρκετά μικρή). Αναμφίβολα η Toyota κατέκτησε την κορυφή το 1998, σε μια εποχή που είχε αρχίσει να ενισχύει την παρουσία της στην χώρα μας η Hyundai. Άλλωστε η κορεάτικη εταιρεία διέθετε ήδη το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο το 1997 και το 1998, με το μικρομεσαίο Accent. Πάντως η Toyota παρέμεινε στην κορυφή της γενικής κατάταξης και το 1999, πετυχαίνοντας για πρώτη φορά να διατηρήσει τον τίτλο της Νο 1 εταιρείας για πάνω από ένα έτος. Την ίδια χρονιά η θέση της Toyota βελτιώθηκε στην μικρή κατηγορία, με την εμφάνιση του Yaris, ενώ η σημαντική άνοδος στις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων είχε ως αποτέλεσμα να καταγράψει ρεκόρ πωλήσεων, με τον μεγαλύτερο αριθμό που είχε σημειωθεί από μια εταιρεία στην χώρα μας έως τότε (27.253 μονάδες). Το ρεκόρ αυτό το έσπασε την επόμενη κιόλας χρονιά η Hyundai, που κατέκτησε την κορυφή με 28.243 μονάδες ενώ η Toyota ήρθε στην δεύτερη θέση με 26.356 μονάδες.
To 2001 η Toyota κατέλαβε την τέταρτη θέση στην εγχώρια αγορά, η χαμηλότερη που είχε βρεθεί από το 1987 και η μοναδική φορά από τότε που το όνομά της δεν ήταν στην πρώτη τριάδα. H ιαπωνική εταιρεία υποχώρησε έναντι της Fiat, της Hyundai και της Opel, που κατέκτησε την πρώτη θέση με ρεκόρ πωλήσεων (το οποίο διατηρεί ως σήμερα, με 29.024 μονάδες). Όμως στην συνέχεια, η πλάστιγγα έγειρε υπέρ της Toyota.
Η Toyota επέστρεψε στην κορυφή το 2002 και διατήρησε την θέση της για συνολικά τρία χρόνια, έως το 2004. Την επόμενη χρονιά στην πρώτη θέση των πωλήσεων βρέθηκε η Hyundai, με ποσοστό 9.2% έναντι 8.1% της Toyota που αρκέστηκε στην δεύτερη θέση (2005). Όμως μετά από πολλά χρόνια με σχετικά συχνές εναλλαγές στην κορυφή της ελληνικής αγοράς, η Toyota άλλαξε τα δεδομένα. Το 2006 η ιαπωνική φίρμα επανήλθε δριμύτερη και τερμάτισε πρώτη, παραμένοντας η Νο 1 σε πωλήσεις για έξι συνεχόμενα χρόνια, μέχρι το 2011! Το 2012 η δυναμική πορεία της Toyota ανακόπηκε, τερματίζοντας στην τρίτη θέση με ποσοστό 9.8% έναντι 10.3% της Volkswagen (2η) και 12.1% της Opel, που ήρθε πρώτη χάρη στην επιτυχημένη πορεία του Corsa. Όπως αναφέρθηκε στην αρχή, το 2013 ήταν ξανά η σειρά της Toyota να κερδίσει την πρωτιά. Ήταν η έναρξη μιας μακράς περιόδου παραμονής της εταιρείας στην πρώτη θέση της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου. To 2022 η Toyota συμπλήρωσε δέκα χρόνια συνεχούς παρουσίας στο Νο 1 της εγχώριας αγοράς. Στο ίδιο διάστημα το Toyota Yaris ήταν σταθερά το best seller επιβατικό αυτοκίνητο στην χώρα μας. Μια μεγάλη επιτυχία, που δείχνει την εμπιστοσύνη των Ελλήνων αγοραστών στο όνομα Toyota και στην ελληνική αντιπροσωπεία, "Toyota Hellas". Επιπλέον, η Toyota έχει βρεθεί στην κορυφή περισσότερες φορές από κάθε άλλη εταιρεία στην χώρα μας, εφόσον έχει κατακτήσει την υψηλότερη θέση συνολικά 23 χρονιές. Ένα ρεκόρ που την καθιστά ως την πιο επιτυχημένη εμπορικά φίρμα στην Ελλάδα και που δύσκολα θα προσεγγίσει άλλος κατασκευαστής στο μέλλον.
Είναι αδύνατον και μάλλον αφελές να γίνουν προβλέψεις για την πορεία της αγοράς αυτοκινήτου εντός του 2023. Τα τελευταία χρόνια η Toyota δείχνει να μην έχει αντίπαλο, όμως κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα αν θα διατηρήσει το προβάδισμα για ακόμα μια φορά. Το 2022 εκτός από το best seller Yaris, είχε δυναμική παρουσία και το νέο μικρό SUV Yaris Cross, που κατέκτησε την τέταρτη θέση στην κατάταξη. Kαλή πορεία είχαν και τα Toyota C-HR και Corolla, ενώ συνολικά η εικόνα της ήταν ενισχυμένη με αύξηση πωλήσεων (+12.6%) και το ποσοστό της στο 14.1% από 13.0% το προηγούμενο έτος.
Η Toyota πέτυχε τον υψηλότερο αριθμό πωλήσεων στην χώρα μας το 2007, που ήρθε πρώτη με συνολικά 27.701 μονάδες και μερίδιο αγοράς 9.9%. H δεύτερη καλύτερη επίδοση ήταν το 1999, που κατέκτησε την πρώτη θέση με 27.253 μονάδες (10.4%).