Κυριακή 16 Οκτωβρίου 2022

Ηλεκτροκίνηση: Έξι χώρες της Ε.Ε διαθέτουν λιγότερο από έναν φορτιστή ανά 100 χλμ. Ένας στους επτά είναι ταχείας φόρτισης.

 


Στις περισσότερες χώρες της Ε.Ε το δίκτυο φόρτισης κρίνεται ως ανεπαρκές και επιπλέον στην συντριπτική πλειοψηφία οι φορτιστές δεν είναι ικανοί για την ταχεία φόρτιση των οχημάτων, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Σύνδεσμο Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA). 

O ACEA προειδοποιεί τους αρμόδιους φορείς για το διπλό πρόβλημα που θέτει σε κίνδυνο την περαιτέρω ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτικών αυτοκινήτων, μια εβδομάδα πριν την ψηφοφορία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τον Κανονισμό Υποδομών στα Εναλλακτικά Καύσιμα (Alternative Fuel Infrastructure Regulation [AFIR]).

Έξι χώρες στην Ε.Ε δεν διαθέτουν ούτε ένα σημείο φόρτισης ανά 100 χλμ στο οδικό τους δίκτυο. Δεκαεπτά χώρες διαθέτουν λιγότερα από πέντε σημεία φόρτισης ανά 100 χλμ και μόλις σε πέντε χώρες υπάρχουν περισσότερα από δέκα σημεία φόρτισης ανά 100 χλμ οδικού δικτύου. Επιπλέον υπάρχουν μεγάλο χάσμα μεταξύ των χωρών με τα περισσότερα σημεία φόρτισης ανά 100 χλμ στην Ε.Ε και αυτών με τα λιγότερα. Για παράδειγμα, στην Ολλανδία υπάρχει ένα σημείο φόρτισης για κάθε 1.5 χλμ οδών, ενώ στην Πολωνία -που είναι οκτώ φορές μεγαλύτερη σε έκταση- υπάρχει μόλις ένα σημείο φόρτισης για κάθε 150 χλμ. 

Η ταχύτητα φόρτισης είναι το άλλο μεγάλο θέμα σε όλη την Ευρώπη, καθώς οι γρήγοροι φορτιστές (χωρητικότητας άνω των 22 KW) αποτελούν μόνο ένα μικρό ποσοστό του συνόλου. Πράγματι, μόλις ένα στα επτά σημεία φόρτισης σε όλη την Ε.Ε είναι ταχείας φόρτισης. Όλοι οι υπόλοιποι δεν είναι σε θέση να φορτίσουν ένα όχημα στην επιθυμητή ταχύτητα. 



Όπως φαίνεται στον παραπάνω πίνακα του ACEA, η Ελλάδα βρίσκεται πολύ πίσω στο θέμα των υποδομών ηλεκτροκίνησης (κάτι το οποίο έχει αναφέρει και στο παρελθόν το Hellenic Motor History). 

Για να επιτευχθούν οι στόχοι για το CO2, θα χρειαστεί να αυξηθούν σημαντικά οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλη την Ευρώπη. "Εάν θέλουμε να πείσουμε τους Ευρωπαίους πολίτες να στραφούν μαζικά στην ηλεκτροκίνηση μέσα στην επόμενη δεκαετία, η φόρτιση αυτών των αυτοκινήτων πρέπει να είναι τόσο εύκολη όσο είναι ο ανεφοδιασμός καυσίμων σήμερα", ανέφερε η Γενική Διευθύντρια του ACEA, Sigrid de Vries. "Οι άνθρωποι δεν θα έπρεπε να διανύουν μεγάλες αποστάσεις για να βρουν ένα σημείο φόρτισης, ούτε θα έπρεπε να περιμένουν για ώρες να φορτίσει το όχημά τους".  

Να σημειωθεί πως οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, ανήλθαν σε 1.993 μονάδες στο διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου, ή το 2.4% της αγοράς. Τα υβριδικά αυτοκίνητα όλων των κατηγοριών (PHEV) κάλυψαν το 4.7% του συνόλου, με 3.920 μονάδες. 




B.A
  © Hellenic Motor History (2022)
Infos: ACEA
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου