Σάββατο 1 Ιουλίου 2017

Πετρελαιοκίνηση στα ταξί

Mε το νόμο 1108/80 άρθηκε η απαγόρευση για τη κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων επιβατικών αυτοκινήτων Δ.Χ (ταξί) στη χώρα μας. Η εφαρμογή του νόμου τέθηκε σε ισχύ από 1/1/1981, ενώ υπήρχε και η δυνατότητα για χρήση υγραερίου. Η παραπάνω κίνηση ερχόταν να ικανοποιήσει σχετικό αίτημα των επαγγελματιών οδηγών. Πάντως, το κράτος θα επέβαλε ειδικό τέλος για τη χορήγηση άδειας πετρελαιοκίνησης στους ιδιοκτήτες ταξί, ώστε να καλύψει μέρος του δημοσιονομικού ελλείματος από τη χρήση πετρελαίου, σε σχέση με τη βενζίνη.
Έτσι, στην αγορά έκαναν την εμφάνισή τους μια σειρά απο μοντέλα diesel, που απευθύνονταν στους επαγγελματίες του χώρου.
Εταιρίες που πρωταγωνίστησαν στο καινούργιο -τότε- κομμάτι της αγοράς ήταν, ο Θεοχαράκης (Nissan), ο Κασιδόπουλος (Τoyota), η KOSMOCAR (Volkswagen - Audi) και η ΕΛΦΙΝΚΟ (Opel) . Παρουσία είχε (παραδοσιακά) και η Mercedes με τα "200D" & "240D" καθώς και μερικές ακόμα εταιρίες, όπως η Ford.




H Nissan Θεοχαράκης κυριάρχησε στην εγχώρια αγορά του ταξί, στις αρχές της δεκαετίας του '80, με το Bluebird Diesel. Στη φωτογραφία, διαφημιστική καταχώρηση του 1982.

Διαφήμιση της Kosmokar τον Απρίλιο του 1982, για τα πετρελαιοκίνητα επαγγελματικά επιβατικά Audi & Volkswagen. Η δεύτερη ήταν μια από τις κερδισμένες εταιρίες χάρη στο Jetta Diesel, με κινητήρα 1.600 κυβικών εκατοστών.





Β.Α
Αρχείο Hellenic Motor History

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου