Πτωτική ήταν η πορεία της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου το 1987.
Οι πωλήσεις στα καινούργια επιβατικά είχαν μείωση κατά 22.5%, με συνολικά 50.501 μονάδες από 65.166 μονάδες το 1986. Να σημειωθεί ότι η αγορά είχε σημαντικές απώλειες για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, εφόσον το 1986 υπήρξε πτώση -17.0%.
Υποχώρηση -23.7%, παρουσίασε και το κομμάτι των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Το 1987 διατέθηκαν συνολικά 23.679 μονάδες, έναντι 31.015 την προηγούμενη χρονιά. Πάντως, τα μεταχειρισμένα κάλυψαν το 31.9% επί του συνόλου των επιβατικών αυτοκινήτων, ένα από τα υψηλότερα ποσοστά την δεκαετία του '80.
Η ζήτηση αυτών των αυτοκινήτων ενδεχομένως επηρεάστηκε αρνητικά από την έναρξη της λειτουργίας των Κ.Τ.Ε.Ο, στα οποία ο τεχνικός έλεγχος των οχημάτων έγινε υποχρεωτικός από την 1η Σεπτεμβρίου 1987.
Στα καινούργια, πρώτη σε πωλήσεις στην Ελλάδα ήταν η Nissan, με συνολικά 8.860 μονάδες και μερίδιο 17.5%. Ήρθε στη κορυφή των πωλήσεων για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, αν και παρουσίασε απώλειες κατά 20.6% σε σχέση με το 1986. Πάντως το ποσοστό της παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα, ενώ περί τα μέσα του έτους ο Θεοχαράκης είχε διαθέσιμη στην χώρα μας την νέα γενιά του πολύ επιτυχημένου Nissan Sunny (N13).
Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Toyota, με 4.704 μονάδες και μερίδιο 9.3%. Η ιαπωνική εταιρεία αύξησε τις πωλήσεις της κατά 107.5% (!), εφόσον το 1986 είχε διαθέσει 2.268 αυτοκίνητα και ήταν ένατη στην γενική κατάταξη.
Η Seat ακολούθησε στη τρίτη θέση, με 4.387 μονάδες και μερίδιο 8.7%, ενώ η Lada διατήρησε τη τέταρτη θέση που κατείχε και το 1986, με 3.555 μονάδες και ποσοστό 7.0%, έχοντας όμως απώλειες -35.2% στις πωλήσεις της.
Μεγάλη επιτυχία σημείωσε η βρετανική Austin Rover, η οποία βρέθηκε στη πέμπτη θέση των πωλήσεων το 1987.
Με την Biamax Α.Ε του Φωστηρόπουλου να έχει ξεκινήσει μια επιθετική τιμολογιακή πολιτική από το 1986, η Austin Rover πέτυχε αύξηση πωλήσεων κατά 260.0%, με συνολικά 3.193 μονάδες και μερίδιο 6.3%
Στα μεταχειρισμένα, η ζήτηση αφορούσε κατά 90.4% αυτοκίνητα από τη Δυτική Ευρώπη, με 21.415 μονάδες στο σύνολο των 23.679 μεταχειρισμένων που διατέθηκαν.
Στη πρώτη θέση ήταν η Fiat με μερίδιο 14.0% και 3.305 μονάδες. Δεύτερη δημοφιλέστερη φίρμα στα μεταχειρισμένα ήταν η Opel με 2.699 μονάδες (11.4%) και τρίτη η Renault με 2.436 μονάδες (10.3%)
Τo Nissan Sunny ήταν το Νο 1 σε πωλήσεις μοντέλο στην Ελλάδα το 1987. Περί τις αρχές καλοκαιριού 1987, ξεκίνησε η διάθεση του νέου μοντέλου (αρχική φωτογραφία), με τη συναρμολόγησή του να γίνεται στη χώρα μας, από τη ΤΕΟΚΑΡ. Η νέα γενιά Sunny έδωσε νέα δυναμική στις συνολικές πωλήσεις της εταιρείας. Το πρώτο διάστημα ήταν διαθέσιμο με κινητήρες 1.300 cc & 1.500 cc, με τη δυνατότητα επιλογής κλιματισμού ή αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Η τιμή του ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστική σε όλες τις εκδόσεις. Oι πωλήσεις του Sunny για όλο το έτος ανήλθαν σε 5.812 μονάδες (11.5%).
Το δεύτερο δημοφιλέστερο μοντέλο στη χώρα μας ήταν το Lada 1200, με συνολικά 2.958 πωλήσεις και μερίδιο 5.9%. Στην τρίτη θέση ήρθε το Nissan Cherry, με βασικό κινητήρα στα 1.000 cc (7 φορ. ίπποι.) που πέτυχε 2.952 πωλήσεις και ποσοστό 5.8%.
Υποχώρηση -23.7%, παρουσίασε και το κομμάτι των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Το 1987 διατέθηκαν συνολικά 23.679 μονάδες, έναντι 31.015 την προηγούμενη χρονιά. Πάντως, τα μεταχειρισμένα κάλυψαν το 31.9% επί του συνόλου των επιβατικών αυτοκινήτων, ένα από τα υψηλότερα ποσοστά την δεκαετία του '80.
Η ζήτηση αυτών των αυτοκινήτων ενδεχομένως επηρεάστηκε αρνητικά από την έναρξη της λειτουργίας των Κ.Τ.Ε.Ο, στα οποία ο τεχνικός έλεγχος των οχημάτων έγινε υποχρεωτικός από την 1η Σεπτεμβρίου 1987.
Στα καινούργια, πρώτη σε πωλήσεις στην Ελλάδα ήταν η Nissan, με συνολικά 8.860 μονάδες και μερίδιο 17.5%. Ήρθε στη κορυφή των πωλήσεων για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, αν και παρουσίασε απώλειες κατά 20.6% σε σχέση με το 1986. Πάντως το ποσοστό της παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα, ενώ περί τα μέσα του έτους ο Θεοχαράκης είχε διαθέσιμη στην χώρα μας την νέα γενιά του πολύ επιτυχημένου Nissan Sunny (N13).
Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η Toyota, με 4.704 μονάδες και μερίδιο 9.3%. Η ιαπωνική εταιρεία αύξησε τις πωλήσεις της κατά 107.5% (!), εφόσον το 1986 είχε διαθέσει 2.268 αυτοκίνητα και ήταν ένατη στην γενική κατάταξη.
Η Seat ακολούθησε στη τρίτη θέση, με 4.387 μονάδες και μερίδιο 8.7%, ενώ η Lada διατήρησε τη τέταρτη θέση που κατείχε και το 1986, με 3.555 μονάδες και ποσοστό 7.0%, έχοντας όμως απώλειες -35.2% στις πωλήσεις της.
Μεγάλη επιτυχία σημείωσε η βρετανική Austin Rover, η οποία βρέθηκε στη πέμπτη θέση των πωλήσεων το 1987.
Με την Biamax Α.Ε του Φωστηρόπουλου να έχει ξεκινήσει μια επιθετική τιμολογιακή πολιτική από το 1986, η Austin Rover πέτυχε αύξηση πωλήσεων κατά 260.0%, με συνολικά 3.193 μονάδες και μερίδιο 6.3%
Οι πωλήσεις της Citroen περιλαμβάνουν το κατασκευασμένο στην Ρουμανία Axel.
Από τα 50.501 καινούργια επιβατικά που πουλήθηκαν στην χώρα μας το 1987, τα 23.202 (45.9%) αφορούσαν αυτοκίνητα με προέλευση από την Δυτική Ευρώπη. Τα ιαπωνικής προέλευσης αυοκίνητα κάλυψαν το 35.1% της αγοράς με 17.720 μονάδες, ενώ το 18.8% είχε προέλευση από την Ανατολική Ευρώπη με 9.485 μονάδες. Το υπόλοιπο 0.2% αφορούσε άλλες χώρες με συνολικά 94 μονάδες, εκ των οποίων οι 55 είχαν εισαχθεί από τη Ν. Κορέα (Hyundai).
Στα μεταχειρισμένα, η ζήτηση αφορούσε κατά 90.4% αυτοκίνητα από τη Δυτική Ευρώπη, με 21.415 μονάδες στο σύνολο των 23.679 μεταχειρισμένων που διατέθηκαν.
Στη πρώτη θέση ήταν η Fiat με μερίδιο 14.0% και 3.305 μονάδες. Δεύτερη δημοφιλέστερη φίρμα στα μεταχειρισμένα ήταν η Opel με 2.699 μονάδες (11.4%) και τρίτη η Renault με 2.436 μονάδες (10.3%)
Το δεύτερο δημοφιλέστερο μοντέλο στη χώρα μας ήταν το Lada 1200, με συνολικά 2.958 πωλήσεις και μερίδιο 5.9%. Στην τρίτη θέση ήρθε το Nissan Cherry, με βασικό κινητήρα στα 1.000 cc (7 φορ. ίπποι.) που πέτυχε 2.952 πωλήσεις και ποσοστό 5.8%.
Tην λίστα με τα πέντε πιο εμπορικά μοντέλα για το 1987 συμπλήρωσε η Toyota.
Στην τέταρτη θέση βρέθηκε το μικρό Starlet με 2.130 πωλήσεις (4.2%), ενώ πέμπτο ήρθε το Corolla με 2.084 πωλήσεις (4.1%). Το μικρομεσαίο της ιαπωνικής εταιρείας ήταν διαθέσιμο επίσης στην νέα γενιά του, με τον κινητήρα στα 1.300 cc (9 φορ. ίππους). Το 1987 σηματοδότησε την έναρξη για την ανοδική πορεία της Toyota στην χώρα μας, που βρισκόταν πλέον υπό τον έλεγχο της "Toyota Eλλάς" Α.B.E.E.
Δυσμενές το κλίμα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου το 1987, που συνέχισε την πτωτική της πορεία για δεύτερη χρονιά. Σε αυτό βοήθησε η επιβολή του Φ.Π.Α στα αυτοκίνητα από τις αρχές του έτους, που ήρθε να προστεθεί στους ήδη υψηλούς φορολογικούς συντελεστές. Η μέση αύξηση στις λιανικές τιμές επιβατικών αυτοκινήτων ανήλθε στο +17.0%, με το κόστος αγοράς για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο στους 8 φορ. ίππους (1.100/1.200 cc) να προσεγγίζει ή να υπερβαίνει τα 2.000.000 δραχμές. Παρά το αρνητικό περιβάλλον, υπήρξαν δύο ξεχωριστές διοργανώσεις για το αυτοκίνητο και την μοτοσυκλέτα μέσα στο έτος. Η "Auto Moto ´87" έγινε από τις 24 Απριλίου έως τις 3 Μαΐου στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας στο Ν. Φάληρο. Στο διάστημα 7 έως 14 Οκτωβρίου 1987 έγινε το 5ο Σαλόνι Αυτοκινήτου στις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ.
Το Starlet ήταν το 4ο σε πωλήσεις μοντέλο στην ελληνική αγορά του 1987. Μαζί με την Corolla, έφεραν τη Toyota στη δεύτερη θέση των συνολικών ταξινομήσεων εκείνη την χρονιά.
Η Seat κατέκτησε την τρίτη θέση των πωλήσεων το 1987, κυρίως χάρη στα Ibiza και Gredos (φωτογραφία)
Με τις πωλήσεις της αυξημένες κατά 260.0%, η Austin Rover κατέκτησε την πέμπτη θέση και διέθετε δύο από τα εμπορικότερα μοντέλα στη χώρα μας, το 1987. Το μικρό Metro (φωτογραφία) με το μοτέρ των 998 cc και το μεσαίο οικογενειακό Montego στα 1.300 cc.
B.A
Αρχείο © Hellenic Motor History (2017)
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου