Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου 2017

Το Ford Laser στην ελληνική αγορά


Διαφήμιση της ΣΤΑΚΟΡ για το Ford Laser, τον Ιούνιο του 1982.


Όπως σε όλο τον κόσμο, έτσι και στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, εκτός από τα best sellers ή τα μοντέλα που έχουν μια αξιοπρεπή εμπορική παρουσία, υπάρχουν και αυτά που περνάνε απαρατήρητα από το ευρύ αγοραστικό κοινό. Έτσι, έρχονται και φεύγουν χωρίς να τα θυμάται κανείς μετά από λίγο καιρό. Μια τέτοια περίπτωση αποτελεί και το Ford Laser. Το συγκεκριμένο μοντέλο ήταν προϊόν συνεργασίας μεταξύ της Ford και της Mazda και προοριζόταν κυρίως για την αγορά της Αυστραλίας. Βασιζόταν μηχανικά και σχεδιαστικά στο Mazda 323 εκείνης της περιόδου. Εισήχθη με τον κινητήρα των 1.100 κ.εκ. απόδοσης 55 ίππων, προερχόμενο από την ιαπωνική εταιρία. Είχε παρουσιαστεί την άνοιξη του 1981 και λίγο αργότερα ήρθε και στην Ελλάδα. Ουσιαστικά, η Ford διέθετε εκείνη την εποχή στη χώρα μας δύο μοντέλα στην ίδια κατηγορία. Το Laser 1ης γενιάς και το Escort 3ης γενιάς. Οι πωλήσεις του Laser παρέμειναν καθηλωμένες σε χαμηλά επίπεδα, αντίθετα το Escort αποτέλεσε ένα από τα best seller της εγχώριας αγοράς κατά τη δεκαετία του '80. Το "ιαπωνικό" Ford δεν μπόρεσε να ανταγωνιστεί σε πωλήσεις ούτε το Mazda 323. Παρόλα αυτά για ένα μικρό χρονικό διάστημα ήρθε στην χώρα μας και η ανανεωμένη έκδοση του μοντέλου, που όμως προσέλκυσε ακόμα λιγότερους αγοραστές και σύντομα μπήκε στο περιθώριο. Η ελληνική αγορά είναι η μοναδική ευρωπαϊκή αγορά στην οποία κυκλοφόρησε το Laser. Η "ιδιομορφία" αυτή ενδεχομένως να έχει σχέση με τη συμμετοχή του Ιωάννη Κορτέση τόσο στη ΣΤΑΚΟΡ (Ford) όσο και στην ΕΛΜΑ (Mazda), ως βασικού μετόχου. Το Laser ήταν βέβαια διαθέσιμο στο σύνολο του δικτύου Ford στην χώρα μας, φυσικά και από τον Κοντέλλη.







B.A
Hellenic Motor History


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου