Τρίτη 6 Μαρτίου 2018

Η οδήγηση στην Αθήνα του μεσοπολέμου



Φωτογραφία της "ρομαντικής" Ομόνοιας της δεκαετίας του '30. Ήταν όμως πράγματι ρομαντική; Η Αθήνα του μεσοπολέμου, με τα "λίγα αυτοκίνητα", ήταν μια μάλλον δύσκολη υπόθεση για τους οδηγούς, αν κρίνουμε από δημοσιεύματα των εφημερίδων της εποχής. Οι αναφορές στις περιπέτειες τους, με αφορμή κυρίως τους επαγγελματίες του βολάν, άλλοτε γίνονταν με χιουμοριστικό τρόπο και άλλοτε με την απαραίτητη σοβαρότητα. Το συμπέρασμα, όμως, ήταν πάντα το ίδιο. Στις κεντρικές οδούς της πόλης, όπου συγκέντρωναν τον μεγαλύτερο φόρτο κυκλοφορίας, τα πράγματα δεν ήταν ρόδινα. Τραμ, λεωφορεία, ταξί και ιδιωτικά αυτοκίνητα δημιουργούσαν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ. Τα όργανα της τροχαίας προσπαθούσαν να ρυθμίσουν τη κυκλοφορία, αλλά το παζλ γινόταν πιο δύσκολο χάρη στους απείθαρχους πεζούς. Κάποιοι, χωρίς συναίσθηση του κινδύνου, περπατούσαν πάνω στο οδόστρωμα ή πετάγονταν ξαφνικά μπροστά σε διερχόμενα τροχοφόρα. Τα κλάξον έπαιρναν φωτιά ακόμα και σε ώρες "κοινής ησυχίας" (τυπικά απαγορευόταν το κορνάρισμα τις μεσημεριανές ώρες). Ομόνοια, Χαυτεία και Σύνταγμα, ήταν περάσματα για γερά νεύρα. Tα ατυχήματα ήταν καθημερινό φαινόμενο, το ίδιο και η ανταλλαγή βρισιών μεταξύ οδηγών ή μεταξύ οδηγών και πεζών.







Β.Α
© Hellenic Motor History

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου