Πέμπτη 18 Απριλίου 2019

Πόσο κόστιζε ένα μεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο στην Ελλάδα, 35 χρόνια πριν


Mazda 626 Sedan

Τη δεκαετία του '80, για να αποκτήσει κάποιος ένα μεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο, έπρεπε να καταβάλει ένα σεβαστό χρηματικό ποσό. Ειδικά, αν ο υποψήφιος αγοραστής ενδιαφερόταν για κάποιο μοντέλο στα 1.600 κυβικά εκατοστά. 
Τα μοντέλα της μεσαίας κατηγορίας στους 11 φορ. ίππους,  αποτελούσαν εκείνη την εποχή την "Premier League" της εγχώριας αγοράς. 
Τα ποσοστά τους στην Ελλάδα ήταν σε αρκετά χαμηλά επίπεδα, όμως οι αγοραστές αυτών των αυτοκινήτων διέθεταν ιδιαίτερα δυναμικό προφίλ, εφόσον η απόκτησή τους απαιτούσε να υπάρχει οικονομική δυνατότητα άνω του μέσου όρου. 
Την άνοιξη του 1984 η μέση τιμή ενός μεσαίου 1.600 στην χώρα μας άγγιζε τα 2.130.000 δραχμές, όταν ο αντίστοιχος μέσος όρος των υπόλοιπων χωρών της Ε.Ο.Κ έφτανε τις 693.000 δραχμές! 
Αν και στα μεσαία των 11 φορ. ίππων υπήρχαν μερικές από τις πιο "premium" προτάσεις της ελληνικής αγοράς, συνολικά, ας δούμε πόσο κόστιζαν μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά "mainstream" μοντέλα εκείνης της περιόδου, τον Απρίλιο του 1984.


ΜΑΡΚΑ/ΜΟΝΤΕΛΟ
ΤΙΜΗ Απρίλιος 1984 (Δρχ)
Citroen BX 16 TRS
1.995.800
Ford Sierra 1.6 GL
2.060.000
Honda Accord 1.6 EX
2.014.000
Honda Accord 1.6 EX A/C
2.215.000
Mazda 626 1.6 4 Θυρών
2.027.000
Mazda 626 1.6 5 Θυρών
2.066.000
Nissan-Datsun Stanza 1.6
1.640.000


To Honda Accord 1.6 στοίχιζε λίγο κάτω από τα 2 εκ. δραχμές στην βασική του έκδοση. Στην έκδοση "ΕΧ" η τιμή του έφτανε τα 2.014.000 δρχ. Αν όμως στις επιλογές ήταν το Air Condition, το αυτόματο κιβώτιο ή ακόμα και η ηλιοροφή, τότε το κόστος ξεπερνούσε τα 2.2 εκ. δραχμές.  


Το Nissan Stanza αποτελούσε μια σχετικά προσιτή επιλογή για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Το Ford Sierra ήταν διαθέσιμο με βασικό κινητήρα στα 1.300 κυβ. εκατοστά. Στα 1.600 κ.εκ. ερχόταν στην χώρα μας μόνο στο επίπεδο εξοπλισμού "GL". 





B.A
 © Hellenic Motor History
Οι τιμές προέρχονται από το περιοδικό 4Τροχοί, τεύχος Απριλίου 1984




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου