Κυριακή 3 Ιανουαρίου 2021

H ελληνική αγορά αυτοκινήτου το 2001. Μικρή υποχώρηση στις ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων, που διατηρήθηκαν σε υψηλά επίπεδα. Η Οpel στην κορυφή με πωλήσεις ρεκόρ.

 


Η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου εισήλθε στην "χρυσή" εποχή της το 1999, όταν οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυξήθηκαν κατά 45%, στις 261.711 μονάδες. Το 2000 υπήρξε επιπλέον αύξηση κατά 10.3%, με συνολικά 290.225 μονάδες. Έχοντας φτάσει σε πολύ υψηλά επίπεδα και, πιθανότατα, έχοντας εξαντλήσει τα όρια της, δεν προκάλεσε έκπληξη το γεγονός ότι η αγορά  σημείωσε πτώση το 2001. 

Όμως η πτώση αυτή περιορίστηκε μόλις στο -3.4%, ώστε να μπορεί να θεωρηθεί μάλλον ασήμαντη. Οι πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε 280.295 μονάδες, που αποτελεί σε κάθε περίπτωση μια πολύ καλή επίδοση. Ενδιαφέρον έχει η σύνθεση των πωλήσεων. Στην κορυφή της ελληνικής αγοράς βρέθηκε η Opel, με μερίδιο 10.4% και συνολικά 29.024 πωλήσεις (+23.6%). H γερμανική εταιρεία ήταν μια από τις πλέον ανταγωνιστικές στην Ελλάδα, όμως είχε να βρεθεί στην πρώτη θέση από το 1985! Tην προηγούμενη χρονιά ήταν στην τέταρτη θέση με 23.491 πωλήσεις και μερίδιο 8.1%. Το μικρομεσαίο Opel Astra ήταν το Νο 1 σε πωλήσεις μοντέλο της χρονιάς, κάτι που είχε πετύχει και το 1999. Πολύ καλή πορεία είχε και το μικρότερο Corsa, ενώ το Vectra ήταν στα δημοφιλέστερα μοντέλα της μεσαίας κατηγορίας.

Η Hyundai ήταν η πρωταθλήτρια των πωλήσεων το 2000, όμως το 2001 αρκέστηκε στην δεύτερη θέση με 25.846 μονάδες (-8.5%) και μερίδιο αγοράς 9.2%. Το Hyundai Accent ήταν το Νο 2 σε πωλήσεις μοντέλο με μικρή διαφορά πίσω από το Astra, ενώ μεγάλη επιτυχία σημείωσε και το μικρό Atos. Η Fiat διατήρησε την τρίτηη θέση που κατείχε και την προηγούμενη χρονιά, με 23.063 πωλήσεις (-9.4%) και μερίδιο 8.2%. Το Fiat Punto συνέχισε να αποτελεί το δημοφιλέστερο μοντέλο στην κατηγορία του, ενώ βρέθηκε στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης. 




Η Toyota είχε απώλειες 14.2%  με 22.621 μονάδες και 8.1% έναντι 26.356 και 9.1% το 2000. Κατά συνέπεια βρέθηκε στην τέταρτη θέση, ενώ την προηγούμενη χρονιά ήταν στην δεύτερη θέση. Η κατάταξη αυτή ήταν η χαμηλότερη που πέτυχε η ιαπωνική εταιρεία στην χώρα μας για όλη την περίοδο 2000-2009. Η Volkswagen κέρδισε μια θέση τερματίζοντας πέμπτη και αυξάνοντας το ποσοστό της στο 7.0%, από 6.6% το προηγούμενο έτος. Οι πωλήσεις της ανήλθαν στις 19.544 μονάδες (+2.3%), με δημοφιλέστερο μοντέλο το Golf. H Citroen έπεσε στην έκτη θέση, από την πέμπτη που κατείχε το 2000. Οι πωλήσεις της ανήλθαν στις 18.707 μονάδες (-9.3%), με μερίδιο 6.7% από 7.1% την προηγούμενη χρονιά. Το μικρό Saxo διατήρησε την δεύτερη θέση στην κατηγορία του, όμως με μειωμένες τις πωλήσεις του συγκριτικά με το 2000 (-17.0%). Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η Seat ήταν στην έβδομη θέση των συνολικών πωλήσεων, με 17.948 μονάδες (+3.0%). Αμετακίνητη και η Peugeot, στην 8η θέση με 17.844 πωλήσεις (+3.5%), κυρίως χάρη στο μικρό 206. Οι Seat και Peugeot είχαν το ίδιο ποσοστό, με 6.4%. Οι πωλήσεις της Renault ήταν περίπου στα επίπεδα της προηγούμενης χρονιάς, με 14.131 μονάδες έναντι 14.316 το 2000 (-1.3%) και ποσοστό 5.0% έναντι 4.9%. Αυτό ήταν αρκετό ώστε να ανέβει μια θέση στην γενική κατάταξη και να τερματίσει ένατη. Όμως βοήθησε και η σημαντική υποχώρηση της Nissan, που βρέθηκε στην δέκατηη θέση, από ένατη που ήταν το 2000. Η πτώση στις πωλήσεις των τριών εμπορικότερων μοντέλων της (Micra, Almera, Primera), οδήγησε σε συνολικές απώλειες κατά 29.3%, με 12.110 μονάδες και ποσοστό 4.3% από 17.117 μονάδες και 5.9% το προηγούμενο έτος. 

Το 2001 αποτέλεσε μια καλή χρονιά για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου, με τις πωλήσεις να διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα παρά την μικρή πτώση που σημειώθηκε (-3.4%). Για την ακρίβεια, το 2001 αποτελεί την χρονιά με την τρίτη καλύτερη επίδοση στην ιστορία της εγχώριας αγοράς αυτοκινήτου, μετά το 2000 και το 2004. Η δημοφιλέστερη κατηγορία ήταν αυτή των μικρομεσαίων μοντέλων (segment C), με συνολικά 97.528 μονάδες και ποσοστό 34.8%. Ακουλούθησαν τα supermini (segment B) με 80.854 μονάδες και ποσοστό 28.9%. Τα μεσαία οικογενειακά αυτοκίνητα (segment D) ήρθαν στην τρίτη θέση των προτιμήσεων, με 39.739 μονάδες και ποσοστό 14.2%. Ο έντονος ανταγωνισμός που υπήρχε εκείνη την εποχή είχε ως αποτέλεσμα η κατάταξη αρκετών εταιρειών να κριθεί με διαφορά λίγων δεκάδων μονάδων. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι το 2001 η Opel κατέκτησε την κορυφή με τον μεγαλύτερο ετήσιο αριθμό πωλήσεων που έχει καταγραφεί για μια εταιρεία στην χώρα μας. 



 








B.A
  © Hellenic Motor History (2021)
Πίνακας: Hellenic Motor History 
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων)



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου