Πέμπτη 14 Απριλίου 2022

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου τον Μάρτιο και η συνολική εικόνα των πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο του 2022.

 


Μετά την καλή επίδοση του Φεβρουαρίου, η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου έκλεισε τον Μάρτιο με αρνητικό πρόσημο. Η πτώση περιορίστηκε στο -6.4%, με συνολικά 8.410 ταξινομήσεις έναντι 8.984 τον ίδιο μήνα πέρσι. Η ελληνική αγορά ακολούθησε την γενικότερη τάση που επικράτησε τον Μάρτιο στην Ευρώπη, με πολλές αγορές να έχουν απώλειες και σε αρκετές περιπτώσεις πολύ μεγαλύτερες. Στο διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου, οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα ανήλθαν σε 22.427 μονάδες, από 23.439 το αντίστοιχο διάστημα πέρσι (-4.3%). 

Η Toyota βρέθηκε για ακόμα μια φορά στην κορυφή, με μερίδιο αγοράς 12.8% και 1.079 πωλήσεις. Έτσι, η ιαπωνική εταιρεία διατηρεί απόσταση ασφαλείας από τον ανταγωνισμό, με τις συνολικές πωλήσεις τριμήνου στις 3.387 μονάδες και μερίδιο 15.1%. Στην δεύτερη θέση βρέθηκε τον Μάρτιο η Peugeot, με 841 μονάδες (10.0%), όμως σε επίπεδο τριμήνου η γαλλική εταιρεία κατέγραψε σημαντικές απώλειες σε σχέση με πέρσι. Συγκεκριμένα, στο πρώτο τρίμηνο του 2021 κατείχε την δεύτερη θέση με μερίδιο 11.9% και 2.785 μονάδες. Φέτος βρέθηκε στην τρίτη θέση με το μερίδιο της στο 7.6% και 1.711 μονάδες (-38.6%). Η Hyundai ακολουθεί αντίστροφη πορεία με τις πωλήσεις στο τρίμηνο αυξημένες κατά 28.6% συγκριτικά με πέρσι. Με συνολικά 2.159 πωλήσεις στο τρίμηνο (9.6%), φαίνεται πως η δεύτερη θέση που κατέχει είναι για την ώρα εξασφαλισμένη. Τον Μάρτιο ήρθε στην τρίτη θέση της κατάταξης με μικρή διαφορά πίσω από την Peugeot, εφόσον πέτυχε 824 πωλήσεις (9.8%). Πάντως πολλά θα εξαρτηθούν στο επόμενο διάστημα από τις επιδόσεις των διαφόρων εταιρειών στο κομμάτι των εταιρικών πωλήσεων, ενόψει της τουριστικής περιόδου. Η Opel βρέθηκε τέταρτη στην γενική κατάταξη του τριμήνου, με 1.667 μονάδες και 7.4%. Αυτό σημαίνει πως αν η γερμανική εταιρεία (μέλος του ομίλου Stellantis) παρουσιάσει ανοδική πορεία στους επόμενους μήνες, δεν αποκλείεται να έχουμε ανακατατάξεις στην πρώτη τριάδα. Τον Μάρτιο οι πωλήσεις της Opel ανήλθαν σε 494 μονάδες, που την έφεραν στην πέμπτη θέση, ενώ στην τέταρτη θέση βρέθηκε η Volkswagen με 602 μονάδες. Η τελευταία συμπλήρωσε την πρώτη πεντάδα του τριμήνου, με συνολικά 1.446 μονάδες (6.4%). 

Αναλυτικότερα η εικόνα της αγοράς αυτοκινήτου τον Μάρτιο είχε ως εξής:



Η κατάταξη τριμήνου έχει ως εξής:





B.A
  © Hellenic Motor History (2022)
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου