Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2022

Ελληνική αγορά αυτοκινήτου, Οκτώβριος 2022. Οι ανοδικές τάσεις συνεχίζονται.




Θετικό πρόσημο για τέταρτο συνεχόμενο μήνα στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, με τις ταξινομήσεις αυξημένες κατά 23.0% τον Οκτώβριο. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε 7.790 μονάδες έναντι 6.336 τον ίδιο μήνα πέρσι. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι συνολικές πωλήσεις στο διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου, να παρουσιάσουν άνοδο +3.0% σε σύγκριση με τους δέκα πρώτους μήνες του 2021, με 90.726 μονάδες από 88.091. 

Στην κορυφή βρέθηκε η Toyota, με 1.084 πωλήσεις τον Οκτώβριο (13.9%). Η Peugeot συνέχισε την πολύ καλή πορεία της και ήρθε στην δεύτερη θέση, με 974 πωλήσεις (12.5%). Βελτιωμένη εικόνα εμφάνισε η Hyundai, μετά από δύο υποτονικούς μήνες που της στοίχισαν την δεύτερη θέση στην γενική κατάταξη
του έτους, υπέρ της Peugeot. Toν Οκτώβριο πέτυχε 718 πωλήσεις (9.2%)
που της χάρισαν την τρίτη θέση. Την τρίτη θέση διατήρησε η κορεάτικη εταιρεία και στο δεκάμηνο με 7.897 μονάδες, όμως μεγάλωσε η διαφορά που την χωρίζει από την Peugeot (οι δύο εταιρείες κατείχαν το ίδιο ποσοστό τον Σεπτέμβριο με ελάχιστη διαφορά). Η Volkswagen ήρθε στην τέταρτη θέση τον Οκτώβριο με 451 μονάδες (5.8%) και παρέμεινε στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης στο έτος, με 6.748 μονάδες (7.4%). Ολική επαναφορά για την Dacia τον Οκτώβριο, που τερμάτισε στην πέμπτη θέση με 427 μονάδες (5.5%). Η επίδοση αυτή της χάρισε το υψηλότερο μηνιαίο ποσοστό έως τώρα, για την χρονιά που διανύουμε, ενώ ανέβηκε δύο θέσεις στην κατάταξη του έτους, στην 14η θέση από την 16η που κατείχε ως τον Σεπτέμβριο. Το ποσοστό της για όλο το έτος αυξήθηκε στο 2.9% από 2.7% τον προηγούμενο μήνα. Πάντως κατέχει το ίδιο ποσοστό με τις Audi και Nissan, που ακολουθούν την Dacia με μικρή διαφορά. 

Βέβαια στο δεκάμηνο την πέμπτη θέση συνέχισε να κατέχει η Opel με 5.263 μονάδες, όμως τον Οκτώβριο οι πωλήσεις της ήταν ιδιαίτερα χαμηλές. Με μόλις 128 μονάδες (1.6%), η πτώση ήταν σημαντική για την Opel που βρέθηκε στην... 19η θέση της κατάταξης του μήνα. Θετικά ήταν τα αποτελέσματα για τις BMW και Mercedes, που κατέλαβαν την έκτη και έβδομη θέση με 424 και 414 πωλήσεις αντίστοιχα. Ειδικά η Mercedes πέτυχε και την μοναδική ανακατάταξη στην πρώτη δεκάδα, εφόσον τερμάτισε στην έβδομη θέση στο δεκάμηνο από την όγδοη που ήταν στους εννέα πρώτους μήνες. Αντίθετα, η Fiat υποχώρησε από την έβδομη στην όγδοη θέση, λόγω της μέτριας επίδοσης τον Οκτώβριο (260 πωλήσεις). Όμως η διαφορά που την χωρίζει από την Mercedes δεν είναι μεγάλη ώστε να έχει κριθεί το αποτέλεσμα, ενώ η πορεία της Fiat φέτος χαρακτηρίζεται από σημαντικές αυξομειώσεις.




H Dacia πέτυχε σημαντική άνοδο πωλήσεων, που την έφεραν στην πέμπτη θέση τον Οκτώβριο. Παράλληλα, βελτίωσε την θέση της στην γενική κατάταξη του έτους.


*  Στους παραπάνω πίνακες οι πωλήσεις της Citroen περιλαμβάνουν και τα μοντέλα της DS, εφόσον ο ΣΕΑΑ δεν δίνει ξεχωριστά στοιχεία. Οι ταξινομήσεις της DS στους δέκα πρώτους μήνες ανήλθαν σε 1.181 μονάδες. Σωστότερο θα ήταν ο διαχωρισμός ανάμεσα στις δύο φίρμες (όπως στην περίπτωση των Seat & Cupra), όπως ισχύει σε όλη την Ευρώπη. Είναι εύλογο πως σε αυτή την περίπτωση η κατάταξη της Citroen διαφοροποιείται σημαντικά. 





B.A
  © Hellenic Motor History (2022)
   Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου