Κυριακή 1 Οκτωβρίου 2023

Οκτώβριος 1981: H νέα σειρά "5" της BMW στην Ελλάδα (E28).

 


Η ελληνική αντιπροσωπεία της BMW στην Ελλάδα, "Intercar" Α.Ε, παρουσίασε επίσημα την νέα γενιά της σειράς "5" στην εγχώρια αγορά στις 10 Οκτωβρίου 1981 (Ε28). Βασικός εκπρόσωπος του μοντέλου στην χώρα μας ήταν η έκδοση "518", που ήταν και η μοναδική "προσιτή" εναλλακτική για τους Έλληνες αγοραστές. Το νέο μοντέλο αποτελούσε ουσιαστικά μια σχεδιαστική εξέλιξη της προηγούμενης γενιάς, με βελτιώσεις σε πάνω από 300 σημεία. Η χωρητικότητα του κινητήρα ήταν στα 1.766 cc, που τοποθετούσε το αυτοκίνητο στην κλάση των 12 φορ. ίππων και έδινε φορολογικό πλεονέκτημα για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας στην Ελλάδα. Έτσι, η νέα σειρά "5" δεν άργησε να γίνει σύμβολο κύρους σε μια δύσκολη περίοδο για την εγχώρια αγορά αυτοκινήτου, εφόσον αποτελούσε σχεδόν μονόδρομο για τους έχοντες την οικονομική δυνατότητα απόκτησης ενός αυτοκινήτου "πολυτελείας". Γενικότερα, οι διαφορές από τις εκδόσεις με τους μεγαλύτερους κινητήρες δεν ήταν σημαντικές, όμως η διαφορά στο κόστος σε σχέση με την "520" (2.000 cc) ήταν περίπου 1.000.000 δραχμές.  

Παράλληλα η "Intercar" A.E παρουσίασε επίσημα και την "315", την μικρότερη έκδοση της γνωστής σειράς "3" (E21), που ήταν ήδη διαθέσιμη στην Ελλάδα τους προηγούμενους μήνες. Η "315" μοιραζόταν τον ίδιο κινητήρα με την "316", στα 1.573 cc, αλλά με την απόδοση μειωμένη από τους 90 στους 75 ίππους, σαν μια πιο οικονομική πρόταση. Η τιμή της στην χώρα μας εκείνη την εποχή ήταν 1.175.000 δραχμές και βρισκόταν σε "λογικά" επίπεδα για τον κυβισμό του αυτοκινήτου. Για περισσότερες λεπτομέρεις σχετικά με την πορεία της BMW στην χώρα μας κατά την δεκαετία του '80, μπορείτε να διαβάσετε εδώ.






B.A
 © Hellenic Motor History (2023)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου