Σάββατο 6 Δεκεμβρίου 2025

Βρετανία Νοέμβριος & πρώτοι έντεκα μήνες 2025. Υποτονική η αγορά αυτοκινήτου τον Νοέμβριο, με μικρή άνοδο στο έτος. Η Ford κατέλαβε την τρίτη θέση.

 


Μικρή πτώση υπέστη η αγορά αυτοκινήτου στην Βρετανία τον Νοέμβριο του 2025, με 151.154 ταξινομήσεις έναντι 153.610 τον αντίστοιχο μήνα πέρσι (-1.6%). Τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά υποχώρησαν στο 43.8% της αγοράς από το 45.8% που κατείχαν πέρσι, με 66.180 μονάδες έναντι 70.317 (-5.9%). Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχαν συγκρατημένη άνοδο, με 39.965 μονάδες από 38.581 μονάδες (+3.6%) και ποσοστό 26.4% από 25.1%. Μικρά οφέλη και για υβριδικά, με 19.836 μονάδες έναντι 19.591 (+1.3%) και ποσοστό 13.1% από 12.8% πέρσι. Μεγαλύτερη δυναμική ανέπτυξαν τα plug-in υβριδικά, με 18.005 μονάδες από 15.687 μονάδες (+14.8%) και ποσοστό 11.9% από 10.2%. Όλο και περισσότερο μπαίνουν στο περιθώριο τα diesel επιβατικά αυτοκίνητα, με το ποσοστό τους τον Νοέμβριο μόλις στο 4.7% από 6.1% τον ίδιο μήνα πέρσι, με 7.168 μονάδες έναντι 9.434 (-24.0%). H Volkswagen διατήρησε την φόρμα της και βρέθηκε στην κορυφή με 13.072 μονάδες (+4.9%) και ποσοστό 8.6%. Στην δεύτερη θέση του μήνα ήρθε η Audi με 8.955 μονάδες (+12.3%) και ποσοστό 5.9%. Η BMW τερμάτισε στην τρίτη θέση με 8.896 μονάδες και το ίδιο ποσοστό (5.9%), όμως είχε σημαντικές απώλειες (-15.7%). Ενισχυμένη εμφανίστηκε τον Νοέμβριο η Ford, που βρέθηκε στην τέταρτη θέση με 8.775 μονάδες (+13.9%) και ποσοστό 5.8%. Την πρώτη πεντάδα του μήνα συμπλήρωσε η Kia με 7.932 μονάδες (+8.2%) και ποσοστό 5.2%. 

Στο διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου οι συνολικές ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Βρετανία ανήλθαν σε 1.874.271 μονάδες από 1.811.992 το ίδιο διάστημα πέρσι (+3.4%). Τα αμιγώς βενζινοκίνητα υποχώρησαν στο 47.0% από 53.0% που κατείχαν στο ενδεκάμηνο του 2024, με 880.331 μονάδες έναντι 959.673 (-8.3%). Σημαντική πρόοδο πέτυχαν από πέρσι τα BEV, με 426.209 μονάδες έναντι 338.314 (+26.0%) και ποσοστό 22.7% από 18.7%. Πάντως το ποσοστό στα ηλεκτρικά παρέμεινε σε αρκετά χαμηλότερα επίπεδα από τον στόχο του 28% που είχε θέσει η βρετανική κυβέρνηση για το 2025. Tα υβριδικά βρέθηκαν στην τρίτη θέση με ποσοστό 14.0% από 13.4% πέρσι και συνολικά 261.755 μονάδες έναντι 243.499 (+7.5%). Θεματική άνοδο πέτυχαν από τις αρχές του έτους τα PHEV, με 208.245 μονάδες από 154.462 μονάδες πέρσι (+34.8%) και ποσοστό 11.1% από 8.5%. Τα diesel επιβατικά υποχώρησαν στο 5.2% της αγοράς από 6.4% πέρσι, με συνολικά 97.731 μονάδες έναντι 116.044 (-15.8%). 



H Volkswagen βρέθηκε στην κορυφή της Βρετανίας, με συνολικά 167.011 μονάδες από τις αρχές του έτους έναντι 154.302 πέρσι (+8.2%) και ποσοστό 8.9% από 8.5%. Μικρές απώλειες είχε η BMW, που διατήρησε την δεύτερη θέση με 114.035 μονάδες από 116.781 μονάδες πέρσι (-2.4%) ενώ το ποσοστό της υποχώρησε στο 6.1% από 6.4%. Η καλή επίδοση που πέτυχε η Ford τον Νοέμβριο την έφερε στην τρίτη θέση του έτους (από την τέταρτη ένα μήνα πριν), με 109.304 μονάδες από 102.226 μονάδες πέρσι (+6.9%) και ποσοστό 5.8% από 5.4%. Όμως το ντέρμπι με την Kia συνεχίζεται, εφόσον η κορεάτικη εταιρεία έμεινε πίσω από την Ford με πολύ μικρή διαφορά και όλα θα κριθούν τον τελευταίο μήνα του έτους. Οι πωλήσεις της Kia ανήλθαν σε συνολικά 109.042 μονάδες (+0.7%) και ισοφάρισε την Ford σε ποσοστό, με 5.8%. Πάντως η Audi φαίνεται να έχει εξασφαλίσει την πέμπτη θέση, παρά την πτώση που υπέστη από τις αρχές της χρονιάς. Η γερμανική φίρμα πέτυχε 102.856 πωλήσεις έναντι 115.256 πέρσι (-10.8%) και το ποσοστό της υποχώρησε στο 5.5% από 6.4%. Όμως θα δοθεί μάχη για την τελική κατάταξη στις υπόλοιπες θέσεις της πρώτης δεκάδας, ενώ ενδέχεται να υπάρξουν και ανατροπές στην σύνθεση (π.χ η Skoda βρέθηκε στην 11η θέση με μικρή διαφορά πίσω από την Peugeot). 

To Ford Puma διατήρησε τον τίτλο του best seller στην Βρετανία, έχοντας εξασφαλίσει σαφές προβάδισμα, με συνολικά 50.808 μονάδες. Το δημοφιλές μικρό SUV ήρθε πρώτο σε πωλήσεις και τον Νοέμβριο με 4.859 μονάδες. Στην δεύτερη θέση του έτους βρέθηκε το Kia Sportage με 45.814 μονάδες και το Nissan Qashqai τερμάτισε στην τρίτη θέση με 38.254 μονάδες. 








Β.Α
Hellenic Motor History © (2025)
Στοιχεία: SMMT

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου