Κυριακή 24 Δεκεμβρίου 2017

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου το 1984. Οι κερδισμένοι, οι χαμένοι και οι πωλήσεις ανά κατηγορία.





To 1984 κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα 1.145.066 επιβατικά αυτοκίνητα. Από αυτά, τα 608.511 κυκλοφορούσαν στη περιφέρεια πρωτευούσης, εκ των οποίων τα 594.315 ήταν ιδιωτικής χρήσης επιβατικά.
Η μεγάλη πλειοψηφία των κυκλοφορούντων επιβατικών ανήκαν στη κατηγορία των 8 φορολογήσιμων ίππων, με 490.083 αυτοκίνητα. Ακολουθούσαν αυτά των 9 και 7 φορ. ίππων, με 141.685 και 128.914 αυτοκίνητα αντίστοιχα.
Επίσης, ένας σημαντικός αριθμός των επιβατικών αυτοκινήτων σε κυκλοφορία, αφορούσε οχήματα δεκαετίας και άνω (περίπου 350.000).
Η αγορά νέων αυτοκινήτων το 1984 ανήλθε στη χώρα μας σε 65.747 μονάδες, αύξηση +7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, που οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 61.549 μονάδες.
Πρώτη σε πωλήσεις αναδείχθηκε η Opel με 8.499 μονάδες και μερίδιο 12.9%. Η γερμανική εταιρεία είχε αρχίσει να δείχνει έντονη δυναμική από τα τέλη του 1983 και μέσα στο πρώτο εξάμηνο του '84 είχε διαθέσει ήδη 4.091 αυτοκίνητα. Δημοφιλέστερο μοντέλο της ήταν το Kadett 4ης γενιάς, παρά το γεγονός ότι βρισκόταν στο τελευταίο έτος παραγωγής του. 
Στη δεύτερη θέση ακολούθησε η Nissan με 7.070 μονάδες και ποσοστό 10.8%, ενώ τρίτη στην γενική κατάταξη ήρθε η Renault με 5.522 μονάδες και ποσοστό 8.4%. Να σημειωθεί ότι την προηγούμενη χρονιά η γαλλική φίρμα είχε τερματίσει στην έκτη θέση με ποσοστό 7.8% και το 1984 κατέγραψε αύξηση των πωλήσεών της κατά +14.4%.
Η Ζastava ήρθε στη τέταρτη θέση πετυχαίνοντας σημαντική άνοδο στις πωλήσεις της σε σχέση με το προηγούμενο έτος (+74.9%). Από 2.753 μονάδες και 4.5% το 1983, πέτυχε 4.814 πωλήσεις με ποσοστό 7.3% το 1984.
Μέσα στη πρώτη δεκάδα βρέθηκε και η έτερη δημοφιλής ανατολική μάρκα, η Lada, που ήρθε έβδομη στην γενική κατάταξη. Ενδιαφέρον έχει η παρουσία της Alfa Romeo στη δέκατη θέση, με μερίδιο 3.5% επί του συνόλου και 2.312 πωλήσεις. Η ιταλική εταιρεία είχε εντυπωσιακή άνοδο στην χώρα μας (+286.6%), χάρη στην νέα μικρομεσαία Alfa 33 1.2. 

Μεγαλύτερη ζήτηση το 1984 είχε η κατηγορία στους 8 φορ. ίππους (1.100-1.200 cc), με συνολικά 27.406 πωλήσεις. Τα πιο επιτυχημένα μοντέλα αυτής της κατηγορίας ήταν τα Honda Civic, Lada 1200, Opel Kadett, Renault 9/11 και Ford Escort. 
Η κατηγορία στους 7 φορ. ίππους ή 1.000 cc ακολούθησε στην δεύτερη θέση, με συνολικά 12.347 πωλήσεις. Kαι εδώ το Opel Kadett ήταν στους πρωταγωνιστές με την έκδοση των 1.000 cc, ενώ σημαντικό μερίδιο κατέκτησε το Nissan Cherry. Tρίτη σε προτιμήσεις ήταν η κατηγορία στους 9 φορ. ίππους (1.300 cc), με συνολικά 10.706 μονάδες και το Nissan Sunny πρώτο σε πωλήσεις σε αυτή την κλάση. Τα αυτοκίνητα στους 6 φορ. ίππους (900 cc) πέτυχαν 8.930 πωλήσεις, ενώ το μερίδιο των αυτοκινήτων στους 11 φορ. ίππους (1.600 cc) κάλυψαν μόλις το 4.2% της εγχώριας αγοράς, με συνολικά 2.766 πωλήσεις. Το μοντέλο που κυριάρχησε σε αυτή την κατηγορία, ήταν η BMW 316. 

Τα αυτοκίνητα με προέλευση από τη Δυτική Ευρώπη κατέκτησαν μερίδιο αγοράς 51%, με συνολικά 33.517 μονάδες. Οι ιαπωνικές εταιρείες πέτυχαν 20.286 πωλήσεις με μερίδιο 30.9%, επιδόσεις αισθητά μειωμένες έναντι της προηγούμενης χρονιάς. Μεγάλες απώλειες κατέγραψε η Toyota (-44.5%), που βρέθηκε στην ένατη θέση από την τέταρτη που κατείχε το 1983 και το μερίδιό της στο 4.4% από το 8.5%. Τέλος, οι πωλήσεις των αυτοκινήτων της Ανατολικής Ευρώπης κινήθηκαν ανοδικά στο σύνολό τους και κατέκτησαν το 16.1% της αγοράς, με πωλήσεις 10.583 μονάδων (+25.8%). 

Παράλληλα, την ίδια χρονιά διατέθηκαν 19.699 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, που αντιστοιχούσαν στο 23.1% επί του συνόλου, στις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων. Σε σχέση με το 1983, τα μεταχειρισμένα κατέγραψαν αύξηση κατά 45%. 

Αναλυτικότερα, οι πωλήσεις νέων Ι.Χ. επιβατικών το 1984 είχαν ως εξής:


 
 
Η Opel κατέκτησε τη πρωτιά των πωλήσεων στην Ελλάδα το 1984, με το πλεονέκτημα της εγχώριας παραγωγής από την General Motors Hellas. Το δημοφιλές Kadett 4ης γενιάς (αρχική φωτό) στο τέλος του έτους θα έδινε τη θέση του στο νέο μοντέλο, όμως διατήρησε τη δυναμική του. Ήταν διαθέσιμο με κινητήρες στα 1.000 & 1.200 κ.εκ. 
H Nissan ήρθε 2η σε πωλήσεις το 1984. Τα ελληνικής συναρμολόγησης Sunny & Cherry ήταν τα πλέον δημοφιλή. Το πρώτο κυριαρχούσε στη κατηγορία των 9 φορ. ίππων (1.300 κ.εκ.) ενώ το Cherry ήταν διαθέσιμο με βασικό κινητήρα στα 1.000 κυβ. εκατοστά.

 
Η Renault είχε αύξηση στις πωλήσεις και το μερίδιο της στην ελληνική αγορά την περίοδο 1982-1984. Το '84 κατέκτησε τη 3η θέση, με ποσοστό 8.4%. Για την επιτυχία ήταν υπεύθυνο σε μεγάλο βαθμό το μικρομεσαίο sedan "R9", κυρίως στις εκδόσεις με το μοτέρ των 1.108 κ.εκ (8 φορ. ίπποι).


H Honda κατέκτησε την 5η θέση των πωλήσεων,το 1984, χάρη στο Civic 1.2. Το μικρομεσαίο μοντέλο διέθεσε 4.407 μονάδες, και αναδείχθηκε ως το πιο εμπορικό στους 8 φορ. ίππους. Ιδιαίτερα δημοφιλής ήταν η sedan έκδοση του.


H Alfa Romeo συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα στις δημοφιλέστερες εταιρείες, το 1984. Η αύξηση των πωλήσεών της στη χώρα μας ήταν εντυπωσιακή σε σχέση με το 1983. Αυτό το όφειλε προφανώς στην ολοκαίνουργια εκείνη την εποχή "Α33". Η βασική της έκδοση είχε κινητήρα στα 1.200 κ.εκ., στην πλέον εμπορική κατηγορία των 8 φορ. ίππων. Επιπλέον υπήρχαν και οι κινητήρες στα 1.300 & 1.500 κ.εκ., όμως η "1.2" πέτυχε τη συντριπτική πλειοψηφία των πωλήσεων της εταιρίας στη χώρα μας, με 2.125 μονάδες.







Β.Α
Αρχείο Hellenic Motor History
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ

(Τα στοιχεία πωλήσεων έχουν παραχωρηθεί στο Hellenic Motor History, από τον ΣΕΑΑ, αποκλειστικά για ενημερωτικό σκοπό. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος, χωρίς να έχει προηγηθεί η έγκριση του γράφοντα)





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου