Δευτέρα 16 Μαρτίου 2020

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου το 1995




Ανοδικές τάσεις σημείωσε η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου το 1995. Είχε προηγηθεί μια διετία με πτώση στις πωλήσεις,  ως αποτέλεσμα της κατάργησης των οικονομικών κινήτρων για την απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων, στις αρχές του 1993.
Η αγορά κινήθηκε σε "χαλαρούς" ρυθμούς όλο το επόμενο διάστημα μετά την "απόσυρση", με μείωση 26% το 1993 και επιπλέον μείωση 24% το 1994, όπου η αγορά σημείωσε την χαμηλότερη επίδοση για όλη την δεκαετία του '90. 
Το 1995 η αύξηση των πωλήσεων ανήλθε σε 14%, με συνολικά 128.137 μονάδες, έναντι 112.567 το προηγούμενο έτος. Το ποσοστό αυτό ήταν ενθαρρυντικό, όμως οι πωλήσεις παρέμειναν σε χαμηλά επίπεδα και σίγουρα μακριά από τις αντίστοιχες της περιόδου 1991 - 1992.

Το κύριο χαρακτηριστικό της ελληνικής αγοράς το 1995, ήταν η κυριαρχία της Fiat
H ιταλική εταιρεία βρέθηκε στην κορυφή των πωλήσεων για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, με 16.573 μονάδες (+5.2%) και ποσοστό 12.9%. Το Punto χάρισε εύκολη νίκη στην Fiat και αποτέλεσε το best seller της χρονιάς στην χώρα μας, με 6.415 μονάδες. Καλές πωλήσεις πέτυχε και το Cinquecento, που ήταν το δημοφιλέστερο μοντέλο στην κατηγορία του.  

Η Toyota διατήρησε την 2η θέση, με 10.651 πωλήσεις (-8%) και ποσοστό 8.3%. Το Corolla ήταν το δημοφιλέστερο μοντέλο στην κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών, αν και με μικρή διαφορά από το Hyundai Accent. Δυνατή ήταν και η παρουσία του Carina E στα μεσαία οικογενειακά.
Οι Opel, Seat και Volkswagen συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα. Τα Opel Corsa, Seat Ibiza, Volkswagen Polo και Golf ήταν μερικά από τα πιο εμπορικά μοντέλα του 1995. 


Toyota Corolla Sedan


Η Nissan αύξησε ελαφρώς τις πωλήσεις της (+3.5%), όμως μειώθηκε το ποσοστό της σε 5.6% από 6.1% το 1994. 
Οι Γάλλοι κατασκευαστές είχαν μια ικανοποιητική πορεία, με Citroen, Renault και Peugeot μέσα στην πρώτη δεκάδα. Η Hyundai πέτυχε μια καλή παρουσία στα μικρομεσαία χάρη στο Accent, όμως οι συνολική της εικόνα παρέμεινε σε μέτρια επίπεδα, κερδίζοντας την 9η θέση στην γενική κατάταξη. 
Εντυπωσιακή ήταν η αύξηση των πωλήσεων της Alfa Romeo (+250%), με 5.184 μονάδες έναντι 1.481 την προηγούμενη χρονιά. Ο λόγος ήταν η νέα μικρομεσαία "146", που αποδείχθηκε ιδιαίτερα επιτυχημένη. 
Σημαντική χρονιά ήταν το 1995 και για την Lancia, η οποία πέτυχε την υψηλότερη επίδοση στην Ελλάδα, για όλη την δεκαετία του '90. Οι πωλήσεις ανήλθαν σε 4.006 μονάδες με μερίδιο 3.1%, έναντι 2.065 και 1.8% το 1994. Υπεύθυνη για την επιτυχία ήταν η νέα Lancia Delta (2η γενιά).

Αναλυτικότερα, οι 20 πρώτες σε πωλήσεις εταιρείες στην Ελλάδα το 1995, ήταν οι εξής:

  Πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων
στην Ελλάδα το 1995
Θέση
Μάρκα
Πωλήσεις
%
1
Fiat
16.573
12.9
2
Toyota
10.651
8.3
3
Opel
8.956
7.0
4
Seat
8.456
6.6
5
Volkswagen
8.414
6.5
6
Nissan
7.148
5.6
7
Citroen
6.867
5.4
8
Renault
6.024
4.7
9
Hyundai
5.884
4.6
10
Peugeot
5.738
4.5
11
Ford
5.645
4.4
12
Alfa Romeo
5.184
4.0
13
Suzuki
5.083
4.0
14
Lancia
4.006
3.1
15
Rover
3.428
2.7
16
BMW
2.623
2.0
17
Audi
2.383
1.9
18
Mercedes-Benz
2.125
1.7
19
Skoda
2.050
1.6
20
Honda
1.881
1.5



Opel Corsa





Β.A
Hellenic Motor History © 2020
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ

Τα στοιχεία πωλήσεων έχουν παραχωρηθεί στο Hellenic Motor History, από τον ΣΕΑΑ, αποκλειστικά για ενημερωτικό σκοπό. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος, χωρίς να έχει προηγηθεί η έγκριση του γράφοντα






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου