Η Mazda έχει διαγράψει την δική της ξεχωριστή πορεία στον χώρο του αυτοκινήτου. Με χαρακτηριστικό γνώρισμα την επιμονή της στην εξέλιξη και κατασκευή κινητήρων Wankel αλλά και μοντέλα που αγαπήθηκαν από εκατοντάδες χιλιάδες φίλους της αυτοκίνησης σε όλον τον κόσμο, όπως τα RX-7, RX-8 και MX-5, η ιαπωνική εταιρεία γνώρισε επιτυχία σε ορισμένες ευρωπαϊκές αγορές από την δεκαετία του '70 και μετά. Στην χώρα μας δεν ανέπτυξε ποτέ δυναμική ανάλογη με άλλες ιαπωνικές εταιρείες, σημειώνοντας κάποια σημαντική επιτυχία μόνο στις αρχές της δεκαετίας του '90. Στην συνέχεια ακολούθησε η επιστροφή σε χαμηλά επίπεδα πωλήσεων για περίπου μια δεκαετία και η εικόνα της βελτιώθηκε την περίοδο 2003-2009, μέχρι την αναπόφευκτη πτώση που προήλθε από τις ασφυκτικές πιέσεις που δημιούργησε η δημοσιονομική κρίση (και) στην αγορά του αυτοκινήτου. Η κατάσταση οδήγησε την "ΕΛΜΑ" στην κατάθεση αιτήματος πτώχευσης, στις 30 Ιουνίου 2014. Η συγκεκριμένη επιχείρηση είχε αναλάβει την επίσημη αντιπροσωπεία της Mazda στην χώρα μας το 1982. Εκτός από τον μειωμένο κύκλο εργασιών, η κίνηση αυτή αποδόθηκε στην αδυναμία επίτευξης συμφωνίας μεταξύ της "ΕΛΜΑ" και των πιστωτριών τραπεζών. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μείνει η Mazda για αρκετά χρόνια χωρίς εκπροσώπηση στην ελληνική αγορά. Την άνοιξη του 2019 ανακοινώθηκε η συνεργασία με τον όμιλο Συγγελίδη, με σκοπό την έναρξη πώλησης καινούργιων αυτοκινήτων Mazda στην Ελλάδα, μετά από απουσία περίπου πέντε ετών. Πολλοί αναρωτήθηκαν τότε ποιά μπορεί να είναι η τύχη της φίρμας στην χώρα μας, με δεδομένο ότι η γκάμα της πλέον αφορούσε αυτοκίνητα σχετικά υψηλού κυβισμού με το ανάλογα υψηλό κόστος αγοράς, κάτι που εξακολουθεί να ισχύει έως σήμερα. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί το μικρό Mazda 2 (φωτό επάνω). Η κοινή παραδοχή πως τα αυτοκίνητα της εταιρείας αποτελούσαν ιδιαίτερα αξιόλογες προτάσεις, δεν επαρκούσε για την πορεία της σε μια αγορά όπου το κλίμα δεν είχε βελτιωθεί σημαντικά. Ειδικά όταν θα έπρεπε να τοποθετηθεί στο απαιτητικό premium κομμάτι της αγοράς. Φυσικά η επιστροφή της Mazda στην Ελλάδα ήταν όχι μόνο καλοδεχούμενη αλλά και απαραίτητη.
Σάββατο 15 Οκτωβρίου 2022
Η Mazda στην ελληνική αγορά σήμερα. Επιστροφή της ιαπωνικής φίρμας με αξιώσεις;
Mazda CX-30
Πως εξελίσσεται λοιπόν η πορεία της εταιρείας, σχεδόν τρία χρόνια μετά την επανεμφάνισή της στον χάρτη της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου; Κατά την διάρκεια του 2019 οι πωλήσεις της Mazda ανήλθαν σε 324 μονάδες με ποσοστό 0.3%. Το 2020 ταξινομήθηκαν συνολικά 212 καινούργια Mazda, όμως διατήρησε το ποσοστό της στο 0.3% και παρέμεινε στην 25η θέση που κατείχε και το προηγούμενο έτος. Σαφώς δεν πρόκειται για εντυπωσιακά νούμερα, όμως θα ήταν μάλλον εξαιρετικά αισιόδοξο να περιμένει κάποιος ένα πολύ καλύτερο ξεκίνημα, ενώ το 2020 οι συνθήκες δεν άφησαν πολλά περιθώρια για βελτίωση (πανδημία COVID-19 κλπ). Να σημειωθεί ότι την ίδια χρονιά η Mazda προηγήθηκε της Alfa Romeo, που βρισκόταν ήδη σε περίοδο ύφεσης. Tα πράγματα βελτιώθηκαν το 2021, με την Mazda σε ανοδική πορεία και 453 μονάδες (+113.7%). Βρέθηκε στην 24η θέση της κατάταξης με ποσοστό 0.4%, πλέον μπροστά από εταιρείες όπως οι Honda και Mitsubishi.
Την χρονιά που διανύουμε, η Mazda έχει πετύχει στο διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 527 πωλήσεις με ποσοστό 0.6% και κατέλαβε την 22η θέση. Είναι σαφές πως υπάρχουν σταθερά ανοδικές τάσεις. Οι πωλήσεις βασίζονται κυρίως στα Mazda 2 και CX-30. Το ιαπωνικό supermini έχει πετύχει στο εννιάμηνο 343 πωλήσεις, επίδοση που κρίνεται απλώς ικανοποιητική όμως έχει καταφέρει να προηγείται από καθιερωμένα ονόματα, όπως το Seat Ibiza, το Skoda Fabia και το Honda Jazz. Αντίθετα, το μικρομεσαίο SUV μπορεί να κατέχει το 20.5% επί των συνολικών πωλήσεων της Mazda, όμως βρίσκεται αρκετά χαμηλά έναντι του ανταγωνισμού στην κατηγορία του (C-SUV). Το γεγονός ότι το ενδιαφέρον των αγοραστών επικεντρώνεται σχεδόν αποκλειστικά στα δύο αυτά μοντέλα είναι εύλογο. Το Mazda 2 αποτελεί την πλέον προσιτή πρόταση της εταιρείας, με βασική τιμή κάτω από τα €15.000 στην έκδοση 1.5 75 ps. Το CX-30 βρίσκεται σε μια κατηγορία με έντονο ανταγωνισμό, ακόμα και από μοντέλα αρκετά μεγαλύτερου κόστους και θα μπορούσε να βελτιώσει την θέση του, με δεδομένο ότι η βασική του τιμή υπερβαίνει ελαφρώς το "λογικό" όριο των €25.000, αποτελώντας την πιο "οικονομική" SUV προταση της Mazda. Το μικρομεσαίο Mazda 3 έχει μόλις 24 ταξινομήσεις, εφόσον η γκάμα των κινητήρων του δεν το καθιστούν ανταγωνιστικό στην ελληνική αγορά (κινητήρες βενζίνης στα 2.0 λίτρα). Για λεπτομερή ενημέρωση σχετικά με τις τιμές των μοντέλων της Mazda, μπορείτε να ανατρέξετε στον τιμοκατάλογο της επίσημης ιστοσελίδας, mazda.gr .
Mazda MX-5
Με την επιστροφή της Mazda στην Ελλάδα, περί τα μέσα του 2019, φυσικά κανείς δεν περίμενε ότι θα πρωταγωνιστούσε στην εγχώρια αγορά. Την περίοδο πριν από την κρίση, η Mazda πέτυχε το καλύτερη επίδοση το 2008 με μερίδιο αγοράς. 3.1%, τερματίζοντας στην 14η θέση με 8.386 μονάδες. Όμως, εκτός από τις πιο ευνοϊκές συνθήκες που επικρατούσαν εκείνη την εποχή, βοήθησε και το γεγονός ότι η γκάμα της Mazda ήταν περισσότερο ανταγωνιστική σύμφωνα με τα εγχώρια δεδομένα. Το νέο ξεκίνημα έγινε σε ένα εντελώς διαφορετικό περιβάλλον και με την εικόνα της εταιρείας πιο κοντά στην premium φιλοσοφία. Παρά τις προκλήσεις που έπρεπε (και πρέπει) να αντιμετωπίσει, η Mazda έχει επιδείξει ανοδικές τάσεις και, για την ώρα, έχει αποφύγει το ενδεχόμενο να παραμείνει καθηλωμένη σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Το ποσοστό της μπορεί να κριθεί ως αξιοπρεπές, αν λάβουμε υπόψη την κατηγορία τιμής των προϊόντων της και ότι εκ των πραγμάτων πρέπει να βασιστεί σε έναν περιορισμένο αριθμό μοντέλων περισσότερο προσιτών στο ευρύτερο αγοραστικό κοινό. Η θέση της μπορεί να βελτιωθεί σημαντικά, αν ενισχύσει την παρουσία της στις SUV κατηγορίες.
B.A
© Hellenic Motor History (2022)
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου