Σημαντικός μήνας ο Μάρτιος για την βρετανική αγορά αυτοκινήτου, που με αφορμή την έκδοση των νέων ετήσιων πινακίδων κυκλοφορίας υπάρχει μια θεαματική ώθηση στις ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων. Η επίδοση ήταν σαφώς βελτιωμένη φέτος, με άνοδο +12.4% και 357.103 μονάδες έναντι 317.786 τον Μάρτιο του 2024. Αυτό οδήγησε σε μια ικανοποιητική αύξηση στο πρώτο τρίμηνο του έτους σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι, με συνολικά 580.502 μονάδες από 545.548 (+6.4%).
Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) κατέγραψαν τα μεγαλύτερα οφέλη στην Βρετανία και τον Μάρτιο οι πωλήσεις του ανήλθαν σε 69.313 μονάδες από 48.388 πέρσι (+43.2%). Σε επίπεδο έτους τα BEV κατέκτησαν ποσοστό 20.7% από 15.5% που κατείχαν στο πρώτο τρίμηνο του 2024, με συνολικά 120.191 μονάδες από 84.314 πέρσι (+42.6%). Tα υβριδικά (HEV) ακολούθησαν και αυτά μια θετική πορεία, με 56.161 μονάδες τον Μάρτιο από 43.984 μονάδες πέρσι (+27.7%) Στο πρώτο τρίμηνο το ποσοστό τους ανήλθε στο 14.8% με συνολικά 86.005 μονάδες (+18.7%) από 13.3% και 72.471 μονάδες το ίδιο διάστημα πέρσι. Ανοδικά κινήθηκαν και τα plug-in υβριδικά (PHEV), που όμως κατέχουν μικρότερο ποσοστό στην βρετανική αγορά. Τον Μάρτιο πέτυχαν άνοδο +37.9% με 33.815 μονάδες και ποσοστό 9.5% από 24.517 μονάδες και ποσοστό 7.7% πέρσι. Από τις αρχές του έτους το ποσοστό στα PHEV ανήλθε στο 9.2% από 7.8% στο πρώτο τρίμηνο του 2024, με συνολικά 53.686 μονάδες από 42.559 μονάδες (+26.1%).
Οριακή πτώση είχαν τον Μάρτιο τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά (-0.4%), με 176.847 μονάδες από 177.585 πέρσι. Η βενζίνη συνέχισε να αποτελεί την δημοφιλέστερη επιλογή, όμως στο πρώτο τρίμηνο το ποσοστό τους μειώθηκε στο 49.5% από το 55.9% που κατείχαν το αντίστοιχο διάστημα του 2024, με συνολικά 286.787 μονάδες από 308.549 μονάδες (-7.1%). Σε διαρκή καθοδική πορεία βρίσκεται η πετρελαιοκίνηση, που πλέον κατέχει το μικρότερο ποσοστό στην βρετανική αγορά αυτοκινήτου. Τον Μάρτιο οι πωλήσεις diesel επιβατικών ανήλθαν σε 20.967 μονάδες από 23.312 μονάδες πέρσι (-10.1%) και το ποσοστό τους υποχώρησε στο 5.9% από 7.3%. Ανάλογη υποχώρηση υπήρξε σε επίπεδο τριμήνου, με το ποσοστό τους στο 5.8% από 6.9% πέρσι και συνολικά 33.833 μονάδες έναντι 37.655 (-10.2%). Mικρή βελτίωση σημειώθηκε στις ιδιωτικές πωλήσεις, που το ποσοστό τους στο τρίμηνο ανήλθε στο 39.1% με 227.122 μονάδες από 38.0% και 207.347 μονάδες πέρσι (+9.5%).
Σε επίπεδο κατασκευαστών, η Volkswagen έχει σαφές προβάδισμα στην Βρετανία. Τον Μάρτιο βρέθηκε στην κορυφή πετυχαίνοντας σημαντική άνοδο (+42.5%), με 31.562 μονάδες και ποσοστό 8.8% από 22.147 μονάδες και ποσοστό 7.0% τον ίδιο μήνα πέρσι. Αισθητά βελτιωμένη ήταν και η εικόνα για την Ford (+38.8%), που κατάφερε να τερματίσει στην δεύτερη θέση με 23.634 μονάδες και ποσοστό 6.6% από 17.026 μονάδες και ποσοστό 5.4% τον Μάρτιο του 2024. Στην τρίτη θέση του μήνα ήρθε η BMW με 21.570 μονάδες από 20.065 πέρσι (+7.5%), όμως το ποσοστό της υποχώρησε ελαφρώς, στο 6.0% από 6.3%. Άνοδο στις πωλήσεις αλλά μικρή πτώση στο ποσοστό της είχε τον Μάρτιο και η Kia, που τερμάτισε στην τέταρτη θέση με 19.993 μονάδες από 18.478 πέρσι (+8.2%) και ποσοστό 5.6% από 5.8%. Ίδια περίπτωση και για την Toyota, που βρέθηκε στην πέμπτη θέση του Μαρτίου με 18.516 μονάδες από 16.886 μονάδες πέρσι (+9.6%) και ποσοστό 5.2% από 5.3%.
Στο πρώτο τρίμηνο του 2025 η Volkswagen κατέκτησε την κορυφή με 53.156 μονάδες έναντι 41.331 πέρσι (+28.6%) και ποσοστό 9.2% από 7.6%. Την δεύτερη θέση κατέκτησε η BMW με 35.559 μονάδες από 36.771 πέρσι (-3.3%) και το ποσοστό της μεωμένο σε 6.1% από 6.7% πέρσι. Η Kia ήρθε στην τρίτη θέση του πρώτου τριμήνου, με 35.063 μονάδες από 33.084 πέρσι (+6.0%) και ποσοστό 6.0% από 6.1%. Η μικρή διαφορά που χωρίζει τις BMW και Kia ενδέχεται να προκαλέσει ανακατάξεις στην πρώτη τριάδα στο αμέσως επόμενο διάστημα. Αυτό το ενδεχόμενο ενισχύεται περεταίρω, με δεδομένο ότι η Ford τερμάτισε στην τέταρτη θέση σε σχετικά μικρή απόσταση, με 34.703 μονάδες από 32.567 μονάδες πέρσι (+6.6%) ενώ διατήρησε το ποσοστό της στο 6.0%. Αυτό σημαίνει πως αν η Ford διατηρήσει την ανοδική της πορεία, μπορεί να διεκδικήσει μια θέση στην πρώτη τριάδα στους επόμενους μήνες. Oι ανακατατάξεις πρέπει να θεωρούνται δεδομένες στο σύνολο της πρώτης δεκάδας, εφόσον η διαφορά που χωρίζει τις υπόλοιπες εταιρείες δεν είναι παρά μερικές εκατοντάδες ή ακόμα και μερικές δεκάδες μονάδες. To Ford Puma πέτυχε μια πολύ καλή επίδοση τον Μάρτιο και ήρθε πρώτο σε πωλήσεις με 11.132 μονάδες. Αυτό του έδωσε ώθηση ώστε να κατακτήσει την κορυφή στο πρώτο τρίμηνο, με συνολικά 14.930 μονάδες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου